Omdömet skrevs 13 mars 2017 från mobil enhet

Vänligare personal & bättre service är svårt att önska. Fantastiskt fint hotell, rent överallt och överlag bra mat. Flera aktivitet ingick. Kan rekommendera att boka snorkelturer halv/heldag på annan plats för vattnet utanför hotellet var inte lika klart som på andra platser runt ön. Vill tillbaks!!

Bodde här: mars 2017, reste som ett par
Tack Johanna L
Omdömet skrevs 22 januari 2017 från mobil enhet

Bodde på Silwa i 2 veckor. Hade familjerum med 2 stora sovrum med gemensam hall samt ett stort badrum angränsande till varje sovrum samt två terrasser med underbar havsutsikt!
All inclusive är nästan ett måste. Trevlig och hjälpsam personal, väldigt serviceinriktade ! Välstädat och mycket fräscha rum.
Maten var god och varierande och lämnade ingen hungrig.
Poolerna och havet och dess sandstrand var helt underbart! Vackert! Finkornig sand och rent, härligt vatten. Boathouse har en hel del roliga aktiviteter såsom kanot, trampbåt och glasbåt, snorkling mm.Det ingår att nyttja i all-inclusive. Mycket tillgängligt och ett roligt avbrott i solandet!

(Ett tips för härliga utflykter är att boka Big Johns turer. Håll utkik efter en lång reslig man som går runt på stranden i en vit T-shirt med röd text Big John! Vi bokade 3 utflykter med honom, privat barbeque på en ö med båttur, simma med vilda delfiner och rundtur i Chamarel , templet mm samt tur till Ile aux cerf med tillhörande barbeque på en fantastisk ö! Ingår en privat taxichaufför till dina turer, glöm inte fråga då efter "Vic", han var en helt fantastisk guide!! Är så nöjd med Big John och hans ordnade utflykter och kommer definitivt nyttja dom igen vid nästa resa! Dessutom billigare än om man väljer att boka via hotellet/researrangören.)

Sammanfattningsvis så är vi mycket nöjda med Silwa och deras service, och Mauritius, underbara Mauritius, vi kommer definitivt åter! Det var magiskt!

Bodde här: januari 2017, reste med familjen
1  Tack xx15
Omdömet skrevs 18 januari 2017

Vi hade underbara dagar här, inget saknades, anläggningen är fantastisk och som helhet finns nästan inget att klaga på, kanske att vi blev lite buffe-trötta mot slutet av resan.
Vår städare Adnan var mycket duktig och påhittig. Bodde på rum 1621

Tips för att välja rum: rum 1621, havsutsikt superior
  • Bodde här: januari 2017, reste som ett par
1  Tack Emma K
Omdömet skrevs 15 januari 2017 från mobil enhet

Vår familj, två vuxna och två tonåringar bodde här i 6 nätter. Otroligt proffsig personal och välskött anläggning. Flera fina pooler och läge precis vid stranden. Vi hade halvpension och kunde välja att äta middag på någon av á la carte restaurangerna eller buffé i huvudrestaurangen. De flesta av kvällarna blev det buffé för oss utom en, då man hade olika matteman varje kväll. Bra mat och även mycket fin frukost med färsk frukt, yoghurt, pålägg, samt varma rätter som omeletter, pannkakor och våfflor. Flera kvällar uppträdanden och live-musik vilket var trevligt. Vi firade nyår här och man hade ett riktigt bra fyrverkeri. Rummen bra, ganska enkla, och något hårda sängar. Fin balkong med en liten soffa, fåtölj och bord och havsutsikt. Flera stränder att välja mellan och gratis solsängar. Nackdel att det var väldigt långgrunt men som säkert kan uppskattas om man har mindre barn. Ungdomarna uppskattade bra wi-fi både på rummet och stranden. Liten nackdel att det ligger en bit från närmsta stad, Grand Baie. Vi tog taxi dit vid ett par tillfällen och resan tog ca 15 minuter och kostade 1300 rupee ToR. Vi avrundade vår semester här efter 10 intensiva dagar i Sydafrika och fick precis vad vi behövde - underbart väder, fint hotell, god mat, fin strand där vi kunde softa, läsa böcker och lyssna på musik och bara koppla av.

Bodde här: januari 2017, reste med familjen
Tack Camsa4
Omdömet skrevs 3 augusti 2016

Ett hotel som satsade mycket på maten. En buffe med mycket franskt, indisk och kreolsk mat. Vi har en Vegan I familjen och hon klagade inte en enda gång.
Rummen var väldigt fina med både aircondition och fläkt!
Fantastisk fin utsikt och fina pooler!

Tips för att välja rum: Vi hade 2 dubbelrum med gemensam hall och havsutsikt. Perfekt för en familj med tonårsbarn.
  • Bodde här: juni 2016, reste med familjen
Tack maria642016