2 personer har börjat titta på detta hotell
FindHotel
Travelocity405 US$
ZenHotels.com782 US$
Omdömet skrevs 17 februari 2018

Vi bodde två veckor på hotellet och detta var vårt första besök på Dominikanska Republiken.

Personalen är mycket serviceminded och trevlig (det kan dock hjälpa att kunna viss spanska då många av dem har begränsade engelska-kunskaper).
Rummet var rent och städningen mycket bra. Minibaren består av såväl sprit som läsk och öl. Kassaskåpet på rummet hade plats för laptop samt lite annat, vilket var bra.
Sängarna och kuddarna var helt fantastiska, vi sov underbart skönt!!!
AC'n på rummet går på var 20:e minut och var tyvärr inte särskilt diskret, så vi var tvungna att stänga av den nattetid för att kunna sova.

Poolerna var mindre än vad vi trott utifrån bilderna. Det fanns alltid, oavsett tidpunkt gott om solstolar. Poolerna var rena och vattnet är svalt (kallt enligt oss :o), kanske runt 24 grader. Havet är varmare. Det var ganska blåsigt under vår vistelse och några av dagarna var bad i havet inte tillåtet pga starka strömmar.
Vid en del pooler finns enklare förtäring. Drinkarna är mycket goda och rekommenderas. Även servicen var mycket bra.

På området finns minigolfbana, basketplan, tennisplan, vollybollnät. Tillbehör (bollar, klubbor etc.) finns att låna.

Frukostbuffén var helt fantastisk!
Lunch- och middagsbuffén tyckte vi inte var lika bra, maten påminde mycket om skolmaten i Sverige. Vi saknade såser på samtliga buffé-restauranger. Du kan tex få biff eller lax till lunch men det finns ingen sås som passar till. De serverade även vårrullar, inte heller de med sås till. Personalen försökte tillmötesgå med att erbjuda ketchup och gräddfil och vi uppskattade deras ansträngningar men det är inte riktigt samma sak som tex bearnaise, aioli, hollandaise, pepparsås, chimichurri eller sötsur sås.

Vi valde detta hotell lite utifrån andras betyg och namnet, vi gillar rock helt enkelt. :o) Musiken som spelas över hela området (inklusive poolerna och restaurangerna) är dock mer Frank Sinatra, pop och reggae. Livebanden spelade mer rock-musik (och de uppträdandena började först vid kl. 22).

Det finns en del butiker i hotellet, prisnivån är högre än i Sverige (upp till 25% över), vilket vi blev förvånade över.
Om ni vill göra saker utanför hotellet rekommenderas taxi som hotellet anordnar. Var beredd på höga priser (en 20-minuters tur till ett köpcentrum och sedan 20 minuter tillbaka kostade 800 SEK plus dricks). Då kommer dock samma chaufför och hämtar upp er igen, på överenskommen tid.

Wifi fungerade över i stort sett hela området (vid pooler, på restauranger, på hela hotellet osv) och mycket bättre och snabbare än vad vi hade förväntat oss (baserat på vad man läst om wifi på andra hotell).

Vi har bott 5-stjärnigt i bland annat Mexico och detta levde inte riktigt upp till samma nivå, även om detta hotell var bra på många sätt.

Datum för vistelsen: februari 2018
Tack Therese H
General M, General Manager på Hard Rock Hotel & Casino Punta Cana, svarade på det här omdömetSvarade 18 februari 2018

Thanks ThereseHallqvist! we appreciate your wonderful comments and hope you really have the time to come back and keep on enjoying of this sunny paradise. We sincerely regret any inconveniences that you may have experienced during your stay with us. You may rest assured that your comments and remarks have been shared with our General Management and all the involved departments for the appropriate follow up and review necessary corrections to make sure we have every opportunity to fulfill our valuable customers’ needs. we hope you have the opportunity to come back again to show you the improvements. Keep on Rocking!

“This Review was responded to on behalf of the General Manager of Hard Rock Hotel & Casino Punta Cana.”

Omdömet skrevs 17 maj 2017

Vårt tredje besök på Hard Rock i Punta Cana blev som vanligt perfekt,
God mat och trevlig personal gör att man känner sig som hemma.
Vi spelade 10 rundor på golfbanan som ligger nära hotellet, personalen som tog emot oss var väldigt trevliga och glada, efter rundan blev vi och våra klubbor omhändertagna på bästa sätt.
Vid vårt första besök träffade vi Marcelina som är servitör vid frukost och lunch på restaurang Ciao, varje gång vi kommer tar Marcelina hand om oss på bästa sätt,
Denna gång var inget undantag, Marcelina är den servitör som alltid är glad, ger högsta service och ser alltid till att vi känner oss som en i familjen, en kram varje morgon gör att man känner sig välkommen,
Rosa som är värdinna på restaurang Ciao är också en person som alltid är glad och trevlig och otroligt välkommande.
Marcelina och Rosa är våra favoriter och vi kommer absolut tillbaka nästa år.
Detta är vårt paradis på jorden.

Datum för vistelsen: maj 2017
Tack Lillsys
General M, General Manager på Hard Rock Hotel & Casino Punta Cana, svarade på det här omdömetSvarade 18 maj 2017

Tack för din entusiastisk recension Lillsys!
Vi var nöjda att läsa att Marcelina och Rosa gjorde att du behandlades som en rockstjärna ! Vi kan inte vänta på nästa besök till vårt hotell! Vagga på!
"Detta var svarade igenom på uppdrag av General Manager för Hard Rock Hotel & Casino Punta Cana."

Omdömet skrevs 6 mars 2017

Ett fantastiskt hotell i paradiset.
Har tidigare besökt ett flertal öar i Karibien men detta hotell toppar allt.
Utbudet av barer och restauranger innebär att under två veckor finns egentligen inget behov av att lämna hotellområdet. Personalen är trevliga och tillmötesgående, dock är det en fördel ifall ni är spansktalande. Trots att det är ett så stort hotell så ansträngde sig personalen för att lära sig våra namn och skapa en familjär stämning.
Vi uppgradera oss till "Rock Royalty" vilket jag rekommenderar.
Hotellet erbjöd mängder med aktiviteter vilket uppskattades av våra tonårsbarn.
Härliga vågor att bada i, dock förekommer undervattensströmmar så håll koll på flaggorna.

Datum för vistelsen: januari 2017
Tack norrlanning73
General M, Director General på Hard Rock Hotel & Casino Punta Cana, svarade på det här omdömetSvarade 20 juli 2017

Hello norrlanning73!.
Thanks for sharing your Rockin’ experience with us by Diane A! We were truly honored to have you and your family in our hotel and that you got to feel like a true Rock Star! ! We would really love to welcome you back soon!

"This Review was responded to on behalf of the General Manager of Hard Rock Hotel and Casino Punta Cana"

Omdömet skrevs 23 december 2016

Detta är så nära paradiset man komma. Vilket hotell - här finns den bästa service och det finns otroligt många restauranger att välja på som serverar mat i toppklass. Rummen är fantastiska stora och fräscha. Ett hotell som man vill återkomma till. Du kommer inte att bli besviken.

Datum för vistelsen: december 2016
Tack Ekis52
Omdömet skrevs 15 december 2016 från mobil enhet

Jag min syster och hennes dotter var här i 1 vecka. Det var det mest fantastiska paradis jag varit med om. Vädret, stränderna och framförallt poolerna var riktigt bra! Det finns restauranger för alla smaker och aktiviteter för både barn och vuxna. I barnklubben så kan man om man vill lämna barnen så de får leka hela semestern medan man själv kan ta det lugnt på stranden. De har ett jättestort gym och ett grymt spa. De har även skönhetssalong ifall man vill snygga till sig lite. Servicen på resorten var utomordentligt man kan slappa i poolen och någon kommer och ger en dricka eller mat. Roomservice som ingår 24/7 och personalen kan verkligen göra allt för att man ska bli glad. Sviterna är det galnaste jag sett yacuzzi i varje svit dusch som har plats för flera personer även olika sorters dricka på kran i sovrummet. Allt ingår och det är bara så avslappnande! Det finaste stället jag vart på! Kommer definitivt komma tillbaka hit!

Datum för vistelsen: december 2016
Tack AdamG3518