Omdömet skrevs 4 februari 2015

Bra läge med egen liten strand, dock inte så barnvänlig. Oftast gick man in mot samhället för att komma till den stora stranden men det gick inte att bara promenera från hotellet på stranden, gjutna betongsocklar som man fick klättra över begränsade framkomligheten. Rummet var trevligt och välstädat, sängen var hård och kort, mina fötter stack ut. Mycket bra restaurang på hotellet, vi käkade där till största delen och blev inte besvikna nån gång, det enda som drog ned var att frukosten var lite tråkig. Mycket trevlig personal.

• Bodde här: januari 2015, reste som ett par
1  Tack Hasse S
Omdömet skrevs 5 mars 2013

Mysigt och personligt hotell för er som vill ha lugn och ro. Passar även perfekt för er som vill ta igen er och softa efter en eftermiddag ute på vågorna. Känner man för det så knatar man 10 minuter till en uppsjö av strandbarer och allt vad det innebär. Restaurangen har kanonmat och grymt bra drinkar. Personalen var glada och trevliga.

Hade gett en femma om sängarna hade varit snäppet längre och luftigare. Men då är jag lite av "prinsessan på ärten" när jag ska sova också :)

Rekomenderar verkligen detta hotell om man vill ha det lite lugnare och ledsnat på all inclusive komplexen.

PS
Åker ni dit måste ni prova pannkakorna :)

Tips för att välja rum: Ring gärna i förväg eller kolla när ni checkar in så ni får ett rum på vån 2 eller 3. Rummen på markplan var en aning fuktiga på kvällarna. Vi hade inga problem att byta så det går också. Alla rum har havsutsikt så det behöver ni inte tänka på.
  • Bodde här: februari 2013, reste som ett par
1  Tack heksjg02
Omdömet skrevs 13 februari 2013

Just kommit hem efter 2 veckor på Velero Beach Resort som är ett fantastiskt bra hotell, ser exakt lika fint ut som bilderna visar. Vi trivdes så otroligt bra och restaurangen va en 5 poängare med underbar mat och ett fantastiskt läge! Städningen, sevicen och personalen va mycket bra.....ett lugnt hotell i Cabarete som i sej va ganska livligt! För oss 5 personer varav ett barn på 4 år va detta två jätte fina veckor. Vi va nöjda med sängarna och ingen av oss fick ont i ryggen, dubbelrummet va stort och rymligt med 2 dubbelsängar. Klimatanläggningarna på rummen va lite svåra att ställa in kanske, men det fungerade.Personalen talade inte så bra engelska som vi hade trott, men det gjorde inte så mycket, hotellchefen däremot hon pratade bra engelska. Poolen va ren o fin och härlig att bada i, stranden nedanför va liten, men bara 10 min bort finns en större strand och lättare att bada! Hotellet har nära läge till bra mataffär, butiker, apotek, bank och strandpromenaden med restauranger. Ett tryggt hotell med vakter!

• Bodde här: januari 2013, reste med familjen
2  Tack atlc_13
Omdömet skrevs 2 februari 2013

härligt hotell direkt nere på stranden lite tråkig frukost men härligt kök med allt som man behöver
nära ut till stan och strandens resturanger som duka upp på kvällarna med lycktor bra mat kunde vara lite störande med all kite surfing

• Bodde här: november 2012, reste som ett par
Tack greencady60
Omdömet skrevs 5 januari 2013

Hotellet har ganska tråkiga rum men med havsutsikt från balkongen. Bra städning. Sängarna hemska, korta och med en bäddmadrass av plastad frotté som man gled runt på. Poolen var en stor besvikelse, färgen hade lossnat från botten och den var i akut behov av renovering. Få solstolar runt poolen som folk gick och la ut sina handdukar på redan vid 7-8 på morgonen! Ingen i personalen verkade bry sig om det. Stranden vid hotellet är inte badbar, men får gå ca 3-400 meter för att komma till den riktiga stranden med solstolar man kan hyra för 20:-/dag. Riktigt härlig strand där!!! Det tog ca 45 minuter att få sin frukost och då fick man vara glad om man fick det man beställt....brödet var ofta svart-rostat och det var inte mycket mat man fick, mina tonåringar var hungriga efter frukost!!! åt där ett par kvällar, men det var det inte värt. Tråkig och rent av otrevlig personal! Nej, välj ett annat hotell!!!!!

• Bodde här: december 2012, reste med familjen
3  Tack Johannabl