Omdömet skrevs 15 mars 2018 från mobil enhet

Och underhållning the animationgrupp är jätte bra men även gym killen samzon är jätte duktig
Hotellet är bra rummen är bra maten är bra det är alltid fräscht städarna är bra man ser alltid någon jobba.

Tack Ninnie B
Omdömet skrevs 16 februari 2018 från mobil enhet

Ett fantastiskt hotell med ett prisvärt all inclusive. Vi stannade i en vecka innan vi drog vidare. Vi kom dit och möttes av en sval lobby med trevlig personal. Vi fick hjälp med väskorna fram till dörren. Rummet var i byggnad 12 och var på nedre botten. Balkongen var mot baksidan in i en häck men vi använde bara rummet till att sova i. Rent rum och skönt med barnen i annat rum. Rent och snyggt område med trevlig personal. Man hänger i internetområdet eller i baren på kvällen. Huvudbuffen var kanon. Till varje måltid var menyn ändrad. Otroligt mycket att välja på. Banansmoothin var allas favorit. En kväll åts på Melt och maten var ok. Synd att det inte fanns barnmeny. Sedan åts det på den italienska restaurangen nästa kväll. Jättegod mat men lite trött personal. Inga glada miner här inte. Sista kvällen åts på den mexicanska restaurangen. Jättegott men åter för stora portioner för barn. Trevlig personal. På dagarna kunde snacks hämtas i form av pizza, hamburgare, nachos, massa frukter och gott att dricka. Kanonbra. Ett bra utrustat gym som inte var fullt på förmiddagarna. Synd att internet inte nådde ned dit. Tyvärr var det 15 års gräns så barnen kunde inte träna. Under dagarna underhöll personalen på ett lättsamt och trevligt sätt. Ett tips är att låna surfbrädor på handduks stället att ha i vågorna. Ett hotell att rekommendera.

3  Tack Göran V
Omdömet skrevs 16 februari 2018 från mobil enhet

Vi har haft en mycket trevlig vecka på detta hotell. Mycket generöst och prisvärt! Maten var jättebra, rakt igenom! Fina bufféer, både till frukost, lunch och middag. Och där emellan en ”snackbar” som alltid är öppen. Middagen på Alla hjärtans dag var helt underbar. Den mexikanska och italienska restaurangerna bjuder verkligen på det lilla extra! Supergott! Gott öl, det lokala ölet Presidente. Det röda och vita vinet var dock en katastrof... De flesta i personalen är serviceminded och trevliga. De dansar, skojar och tar hand om oss gäster! Den ende som inte var trevlig är killen i gymet. Konstant sur! Städningen på rummen är ok. Dock är det ett problem med avloppen. Både handfat och toalett hade stopp i omgångar och duschen orsakade vatten i hela lägenheten vid ett tillfälle. Personalen var dock alltid snabba att lösa problemet. Förbättringsförslag: tvättställningar på balkongen. Barnmeny på restaurangerna. Dörrar som går att stänga ordentligt, så att inga små ödlor kommer in i glipan längst ner. Inga läskiga ödlor, utan väldigt små och söta. Men ändå! Möjlighet för minderåriga att träna ihop med förälder i gymet. Summa summarum - vi njöt av vår vecka!! Prisvärt!! Skulle gärna komma tillbaka.

1  Tack Erica V
Omdömet skrevs 11 februari 2018

Hade inte alltför stora förväntningar då vi förra året bodde på Gran Ventana som hade bättre klassificering och som vi inte tyckte var ngt bra. Men vi blev positivt överraskade! Hotellet låg perfekt direkt vid stranden. Det fanns alltid solstolar lediga runt poolen och på stranden. Höga vågor, men det visste vi om.
Vi "önskade" markterass och fick detta i huvudbyggnaden. Vårt rum 3102 var helt perfekt! Hade lite pool samt havsutsikt samtidigt som det låg väl skyddat för starka vindar och regn. Perfekt att inte behöva springa ut för att komma till restaurangerna och baren. Speciellt då det regnade praktiskt varje dag. Dessutom lyckades vi få in WIFI i vårt hotellrum.
Rummet var rent och fräscht. Välstädat varje dag. - kan vara att de inte har lock på sopkorgarne inne på toaletterna. Ska man kasta allt toapapper däri, så blir det gärna en viss "doft".
Personalen var jätte trevliga. Inte på flugna på ngt sätt. Perfekt system vid baren där ALLA fick stå i kö, trots dollar sedlar. Så var det inte på Gran Ventan då dollarsedlarna hade "förtur". Goda drinkar, men väldigt svaga.
Tips! Ta en massage hos tjejen på andra sidan gatan strax efter mataffären. Hade två olika som masserade och de var jätteduktiga. 20 dollar för en timme. Enligt guiden kostade det bara en fjärdedel inne i Puerto plata. Men då ska man dit också.
Vi "vågade" ta en moppetaxi in till Sossua. Är man bara noga med vem som man åker med så kan man nog vara ganska säker på färden. Fast det kändes lite konstigt att åka tre stycken och utan hjälm. Men ett äventyr var det! Sossua stranden skulle vara jättefin sas det men vi tyckte nog att Cabarete stranden var mycket vackrare. Dessutom perfekt att promenera på. Tre a la carte restauranger som man kunde utnyttja 1ggr/vecka. Känns lite lyxigare att bli serverad direkt vid bordet men anser att maten i buffén höll bra klass. Ett tips är att ta med maten in till Mexikanska restaurangen eller italienska vid lunch och frukost. Där är det lugnt och stilla och vacker utsikt (italienska). Ljudnivån i buffén kan vara rätt hög annars. Rekommenderar absolut detta hotell. Det har en helt annan frihet än inne i Playa Dorada t.ex.

Tips för att välja rum: försök få ett rum i huvudbyggnaden så slipper du springa ut i regnet för att komma till restaurang och barer.
  • Bodde här: januari 2018, reste som ett par
1  Tack Anke_Andersson
Omdömet skrevs 8 januari 2018 från mobil enhet

Positivt med detta boende var rummen, de var fräscha och rymliga. En sämre sak var om du får rummen närmast receptionen då det ligger en mack över gatan där folk samlas med sina bilar och spelar extremt hög musik hela natten. Matsalen var alldeles för högljud, mådde seriöst dåligt av att vistas i salen så vi tog våra tallrikar och åt någon annanstans. Kvalitén på drinkarna i baren var under all kritik, billigaste lokala spritsorten som smakade allt ifrån bra.
Poolområdet var fint med stor pool, fanns även en mindre pool lite avsides så man slapp massa spring och skrik från barn. Stranden är jättefin men lite stora vågor för att njuta ute i vattnet. Mycket försäljare på stranden men de var alla mycket trevliga och accepterade ett nej.

Bodde här: december 2017, reste med familjen
Tack MoaJ58