“Inoubliable”

Omdöme om le chalet du blanc

Kontrollera tillgänglighet
Bokningsförfrågan
Skicka förfrågan
Mycket bra
3 omdömen
Den här verksamheten är inte tillgänglig dessa datum.
Visa alla tillgängliga boenden

Nivå 6 Skribent
183 omdömen
148 omdömen om hotell
common_n_hotel_reviews_1bd8 23 hjälpsamhetsröster
“Ett b&b som passar för en del”
Omdömet skrevs 4 juli 2018 för en vistelse i juli 2018

Jag får nog vara rättvis och börja med att vi var nog inte rätta personer för detta b&b. För det första är det bra om man kan franska så att det går att göra sig riktigt förstådd här. Nu fick vi bristande info av ägarna på lite engelska när vi själva ställde frågor. Huset var fint och rummet likaså. Jag upplevde att badrummet var alldeles för litet och att det saknades friskluftsintag/ventilation i rummet. Det fanns två fina väluppfostrade hundar i huset men det luktade också hund överallt. Jag tror att en fransktalande friluftsmänniska kommer att trivas utmärkt här. För vår del passade det inte så bra.

Svar från företaget
jul 11 2018
bonjour,
vous êtes resté une nuit...
notre chambre d'hôte ne fixe pas ses objectifs sur la grandeur de la salle de bain ..même si elle est bien agencée nous ne venons pas en montagne pour passer notre vie dans la salle de bain mais en nature .par contre nous avons misé sur un confort des lits avec des draps en lin ou coton bio ,du thé haut de gamme dans les chambres ,des peintures écologiques ,des petits déjeuners avec des produits locaux biologiques .avec votre chambre certes la plus petite des trois à 90€ vous avez eu la possibilité de profiter du cadre avec une vue imprenable sur la montagne et un accès à la piscine d'eau salée.et oui ici en montagne cela ne sent pas les pots d'échappements ni la pollution et oui en montagne il y a des vaches de chèvres et des chiens.mais il y a aussi le calme et le cadre .Mais si vous souhaitez un univers plus citadin et un lieu on l'on vous tient la porte alors dirigez vous sur des palaces à 5 étoiles et 1000€ la nuit .et laissez nous les vrais amoureux de la nature qui viennent découvrir autre chose qu'une salle de bain .quand vous nenez dans un pays étranger si vou spalez votre langue oui c'est compliqué pour nous de vous comprendre désolée de ne pas être polyglotte ...
LaurentNa ...
Chambery, Frankrike
Nivå 3 Skribent
10 omdömen
3 omdömen om hotell
common_n_hotel_reviews_1bd8 5 hjälpsamhetsröster
Omdömet skrevs 13 maj 2018 för en vistelse i maj 2018

Skulle du rekommendera det här hotellet till en vän?   Ja.
fabienne ...
1 omdöme
Omdömet skrevs 27 december 2017 för en vistelse i december 2017

Skulle du rekommendera det här hotellet till en vän?   Ja.
Var detta omdöme till någon hjälp? Ja
Ange datum för att mer korrekta priser
2 gäster
Vuxna2
Barn0
Tillämpa
Äger du en semesterbostad? Lägg upp den här.
Extra inkomst
Enkelt att hantera