Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
Omdömet skrevs 12 maj 2022 från mobil enhet

Alltså vilken fantastisk vistelse. Ett rum som var större än jag tänkte mig, med en balkong med utsikt över vattnet. Rent, snyggt och väldigt fräsch!
Middagen och servicen i restaurangen var också riktigt riktigt bra! Åt trerättersmiddag och kände oss väldigt välkomna och omhändertagna under hela måltiden! Helt klart värt ett återbesök snart!

Datum för vistelsen: maj 2022
Tack 71ulrikag
Caroline Folkesson Levin, Hotelldirektör på Sigtuna Stadshotell, svarade på det här omdömetSvarade 24 maj 2022

Tusen tack för dina fina ord, underbart att läsa! Hjärtligt välkommen åter till oss.
Vänliga hälsningar
Caroline Folkesson Levin, Hotellchef

Omdömet skrevs 30 april 2022

Förra helgen firade vi en 50-årig familjemedlem på Sigtuna Stadshotell med höga förväntningar som dock inte infriades. Rummen asketiskt inredda, inte ombonade och helt opersonliga. Enkelrummen närmast skrubbliknande. Vid bokningen frågade vi särskilt om menyn kunde anpassas till laktos-mjölkproteinallergi och det var inga problem. När vi skulle bestämma menyn en vecka innan fick vi tvärtom veta att inga individuella anpassningar kunde göras! Vi fick ringa flera samtal innan köket äntligen gav med sig. Gösen okryddad, renen så liten portion att folk inte blev mätta. Potatispure fick vi betala extra för -45:- (ca två matskedar pure). Värst var det för oss som beställt kronärtskockan. Hur man kan komma på en så illa komponerad rätt är en gåta. Varma kronärtskocksbitar på en stekt brödskiva, vilken huvudrättt! Gick inte att äta upp för någon, varken gott eller mättande. Förrätten havskräftsoppa var löjligt liten, snarare aptitretare än förrätt. Kall och alldeles för starkt kryddad. Alltså inte den guldkant som vi hade önskat och hade vi vetat det vi nu vet hade vi bokat nån annanstans. Vi trodde att. 5 stjärnor betydde hög klass men inte i detta fall. Sigtuna Stadshotell bryr sig uppenbarligen bara om att få ut så mycket pengar som möjligt av gästerna.

Datum för vistelsen: april 2022
Tack 487margarethaw

Hej Margaretha.
Vi är självklart jätteledsna att du inte känner dig helt nöjd med ert firande. Som vi både talat och mailat om så kan inte alla rätter lagas till samtliga matavvikelser men vi ser alltid till att våra gäster får en hemlagad, högkvalitativ meny. Att vi tar extra betalt för extra tillval vid menyn har att göra med det arbete som ligger bakom, och det tror jag säkert att du förstår.
Menyns smak är självklart en personlig uppfattning, som du ser på recensionerna innan och efter denna här på TA har gäster från samma helg med samma meny, en annan uppfattning. Vårt mål är självklart att alla gäster ska vara 100% nöjda men ibland delar vi inte tycke och smak. Vårt kök är sedan 2009 klassat som ett av Sveriges bästa bord av White guide, en utmärkelse man får efter oanmälda besök, men inte ens det kan garantera att just du eller någon annan delar denna åsikt.

Vi försökte redan innan er ankomst möta er tvekan kring vår meny med att låta er ta med egen tårta, bjuda på kostnaden för egen matsal osv men jag tror tyvärr att vi får konstatera att denna gång blev det inte en "perfect match" mellan förväntan, tycke/smak och den produkt vi står för.

Vi är så ledsna för den upplevelse ni tar med er, vår ambition är alltid leende nöjda gäster.

Jag önskar er en fin Kristi Himmelsfärd,
vänliga hälsningar Caroline F Levin Hotellchef

Omdömet skrevs 19 februari 2022

Vi hade bokat paketet Romantisk weekend i samband med Alla Hjärtans Dag och lyxade till det med lite SPA-bad och relax.

Utsökt mat (välsmakande middag och trevlig afternoon tea med goda desserter och scones, dock lite för små)
Frukosten OK men vore bra med fler frukter och gärna pannkakor
Avkopplande och mysigt SPA-bad och relax, bra att man kunde ha det för sig själv
Uppfriskande smoothie och fruktsallad i relaxen är en bonus
Generellt trevlig personal
Bra läge, mitt emot museet
Fin utsikt från rummet och restaurangen
Handsprit vid borden och på toaletten
Kul med spel på rummet
Klassisk och tidsenlig inredning
Bra att man själv kan välja från middagsmenyn utifrån paketet

MINUS
Rummet stämde ej överens med bilderna (ingen soffgrupp eller balkong)
Ej deluxerum utan standard med sjöutsikt
Väldigt litet badrum (ungefär som i en liten studentlägenhet)
Lyxiga produkterna är inget man får utan de står i duschen (märkligt)
Lyhört
Ej femstjärnigt utan fyrstjärnigt hotell, lite för dyrt för det man får
Saknade matta och dekorationskuddar på rummet

Generellt sett är vi nöjda och kan absolut tänka oss att komma tillbaka.

Rumstips: Väldigt små badrum. Går knappt att röra sig i duschen. Dubbelkolla vad du får för rum så att det stämmer med beskrivningen.
Datum för vistelsen: februari 2022
1  Tack PDW82

Hej & tack för er fina recension och för bra idéer för utveckling, det uppskattar vi verkligen.
Angående dina funderingar om rummet så är samtliga 27 rum olika men alla av samma höga klass. De du ser på hemsidan är ett urval och tre av 27 rum har balkong. Alla deluxrum har fåtöljer eller soffor. Då huset är 113 år gammalt är badrummen inte alltid av modern storlek men alltid av hög klass i material och hår-/hudvårdsprodukter. Dessa produkter är av miljösjäl inte packade i små plastförpackningar utan i pumpflaskor, tofflorna som man gärna får ta hem är gjorda i textil och tandborstar, rakset mm fåt utan kostnad på efterfrågan. När ett hotell klassas görs det på drygt 300 punkter, en hård granskning av stort som smått och denna kontroll gjordes senast i december 2021 hos oss och vi är då för 22:a året i rad femstjärniga.

Tack att ni hjälper oss att ständigt bli bättre!
Med varma hälsningar
Caroline F Levin, Hotellchef

Omdömet skrevs 14 december 2021 från mobil enhet

En natt hör med familjen på novemberlovet. Jättefina rum. Utmärkt frukost och middag. Mycket trevlig personal. En förbättringspotential är att det kunde vara en nivå till på afternoon tea. Trekantssmörgåsarna! Gratis p. Spa bör nog bokas i god tid för det var fullbokat när vi anlände.

Datum för vistelsen: november 2021
1  Tack KlJPe
Caroline Folkesson Levin, Hotelldirektör på Sigtuna Stadshotell, svarade på det här omdömetSvarade 16 december 2021

Tack snälla för ditt fina omdöme, och vad roligt att ni kom hela familjen!
Tack för återkopplingen om vårt afternoon tea som jag tar med till vår köksmästare.
Hjärtligt välkommen åter till oss, hälsningar Caroline F Levin Hotellchef

Omdömet skrevs 6 november 2021 från mobil enhet

Inte en avkopplande vistelse och inte ett ställe som jag tycker motsvarar ett hotell i denna klass.

Otroligt lyhört mellan rummen och mycket ljud från restaurangen.
Matos från restaurangen som kom in i rummet via ventilationssystemet.
Med mera….

Inte ett hotell vi kommer att besöka igen

Trevlig personal och bra parkeringsmöjligheter

Datum för vistelsen: november 2021
Tack Jessica_havre
Caroline Folkesson Levin, Hotelldirektör på Sigtuna Stadshotell, svarade på det här omdömetSvarade 11 november 2021

Hej Jessica.
Vad tråkigt att läsa om din upplevelse. Jag skulle så gärna vilja vet vad som gått fel.. vad middagen god, servicen mm?
Denna helg hade vi olyckligt fel på tilluften i huset och detta gjorde att oss drogs upp i tre av våra rum på våning ett där jag gissar att ni bodde. Talade ni med mina kollegor på plats om detta? Maila mig gärna lite mer detaljer så vi kan gå till botten med vad som skett, våra gäster brukar nästan alltid ge sin upplevelse högt betyg som du kan se tydligt här på sidan, men tyvärr har något gått helt fel och det ber vi så mycket om ursäkt för. Kontakta mig gärna på caroline@sigtunastadshotell.se
Mvh Caroline F Levin, Hotellchef