Lol.travel
ZenHotels.com
Omdömet skrevs 2 maj 2021 från mobil enhet

Vi kom med höga förväntningar, som infriades till övervägande del. Verkligen trevlig och tillmötesgående personal i både reception och restaurang och lokalerna är vackra och charmiga. Vi hade gärna suttit längre i loungen!
Trerättersmiddagen var god, och Toast Skagen allra godast. Oxfilén något smaklös..?
Rummet mysigt men ganska litet. Sömnkvaliteten blev något bristande, då det var väldigt varmt på rummet trots öppna fönster och täckena väldigt tjocka. Något jag gärna sett är en kuddmeny, alla gillar olika och att få välja en som passar just mig uppskattar jag oerhört mycket!

Datum för vistelsen: maj 2021
Tack annabu79
Caroline Folkesson Levin, Hotelldirektör på Sigtuna Stadshotell, svarade på det här omdömetSvarade 2 maj 2021

Tack för den fina recensionen. Härlig läsning om era fina upplevelser.
Visst är det tråkigt att restriktionerna begränsar tiden i vår lounge, vi hoppas att snart få välkomna dygnets alla timmar. I informationspärmen på rummet finns just en kuddmeny och även information om tunnare täcken, vi ska genast se över så inte andra gäster missar denna information. Om ni besöker oss igen kan jag rekommendera våra deluxrum som inte bara har en strålande utsikt över Mälaren utan även är större och samtliga har AC.
Tack och varmt välkomna tillbaka till oss. Med vänlig hälsning, Caroline F Levin Hotellchef

Omdömet skrevs 25 april 2021 från mobil enhet

Fantastiskt hotell som verkligen är värda sitt högsta betyg. Fina hotellrum, med sköna sänga och AC, fantastiskt god frukost och minst lika god middag dessutom vänlig och mycket trevlig personal. Hittar inget att anmärka på. Bilderna på hotellets hemsida ger inte hotellet rättvisa, finare och mysigare än vad hemsidan förmedlar. Här vill vi bo fler gånger!

Rumstips: Missa inte att bo här 😊
Datum för vistelsen: mars 2021
Tack 70niclase
Caroline Folkesson Levin, Hotelldirektör på Sigtuna Stadshotell, svarade på det här omdömetSvarade 28 april 2021

Tusen tack för din fina recension, som solsken rakt i magen!
Det är tuffa tider och gäster som besöker oss håller hoppet uppe om en ljusnande framtid. När upplevelsen dess utom blivit så lyckad som din, det ger mer energi än alla omställningsstöd i välden, du gjorde vår dag!
Hjärtligt välkommen tillbaka till oss, varma hälsningar Caroline Folkesson Levin, Hotellchef

Omdömet skrevs 24 januari 2021 från mobil enhet

Mycket positiv upplevelse på Sigtuna Stadshotell.
Fint annex rum mycket trevlig personal i receptionen Ulla Karin tog väl hand om oss .
Proffsig och trevlig personal restaurangen.
Tre rätters middagen var utsökt och bra tilltagna portioner lika så var frukosten super bra med mycket valmöjligheter. och corona anpassat.
Bra med handsprit över Allt i byggnaden saknade det dock på rummet.
Roligt med olika spel på rummet samt snacks som de kom upp med på rummet.
Kommer gärna åter som gäst
Vi firade 40 år tillsammans maken och jag

Datum för vistelsen: januari 2021
Tack Erika P
Caroline Folkesson Levin, Hotelldirektör på Sigtuna Stadshotell, svarade på det här omdömetSvarade 28 januari 2021

Tack för er fina recension, underbar läsning. Stort grattis till ert 40 års jubileum. Hjärtligt välkomna tillbaka till oss. Vänliga Hälsningar Caroline F Levin, Hotellchef

Omdömet skrevs 16 november 2020

Fint, stort rum med utsikt över Mälaren. Lite kallt, trots försök att öka på värmen. Väldigt bra afternoon tea med söta och salta munsbitar. Blev rejält mätt. Gav förhoppningar inför middagen. Men, tyvärr infriades inte förväntningarna. Fyrarätters meny där endast efterrätten smakade något. Började fundera på om vi fått Corona. Hittade inga utlovade smaker i förrätter och varmrätter. Till detta serverades det snålaste vinpaket vi sett någonstans. 450 kr för ca: 2 dl vin fördelat på tre vita viner och ett dessertvin. Kvällen räddades av bartendern som blandade några utmärkta gin & tonics. Frukosten var ok, men inte minnesvärd. Jag rekommenderar boendet, men maten en besvikelse.

Datum för vistelsen: november 2020
Tack PerS970

Hej Per. Vad roligt att ni uppskattade vårt vackra hotell och det klassiska afternoon tea i loungen. Jag blir lite brydd över er uppfattning av middagen, om ni har möjlighet att maila mig lite tankar kring detta så skulle jag uppskatta det mycket (caroline@sigtunastadshotell.se). Maten brukar (som du säkert sett här på tripadvisor) rosas & få så mycket beröm.
Tack att ni tog er tid att hjälpa oss att ständigt bli bättre!

Med vänlig hälsning Caroline F Levin Hotellchef

Omdömet skrevs 30 augusti 2020 från mobil enhet

Remomenderas för en mysig helg med närhet till Stockholm. Dock kan man ha bättre ordning på frukosten, där faten/skålarna gapade ganska tomma då vi valde sen frukost. Trots det, så ni som är nyfikna på en småstad nära Storstan, prova Statt i Sigtuna.

Datum för vistelsen: augusti 2020
Tack GlobeTrotting671295
Caroline Folkesson Levin, Hotelldirektör på Sigtuna Stadshotell, svarade på det här omdömetSvarade 9 september 2020

Tack för er recension och att ni hjälper oss att bli bättre! Självklart ska det inte vara slut på faten, tack för att ni säger till. Hjärtligt välkomna tillbaka.
Hälsning
Caroline F Levin