Omdömet skrevs 17 april 2019 från mobil enhet

Trevlig atmosfär med vyer ut över vattnet. Sköna fåtöljer att sjunka ner i för att njuta av maten. Tillbehören till teet serverades på ett trevligt sätt och innehöll både scones, matiga snittar och efterrätter. Glutenfritt alternativ kunde ordnas på plats utan problem.

Datum för vistelsen: april 2019
Tack Isabelle J
CarolineFLevin, Hotelldirektör på Sigtuna Stadshotell, svarade på det här omdömetSvarade 18 april 2019

Tack för din recension. Vad härligt att du tyckte om kökets goda tilltugg och Mälarens utsikt. Hjärtligt välkomna tillbaka!
Med vänlig hälsning, Caroline F Levin, Hotellchef

Omdömet skrevs 17 februari 2019 från mobil enhet

Vi välkomnades väldigt trevligt av en kvinna som dessutom tog hand om våra väskor och hänvisade oss till kaffe och smörgås.

Rummet var väldigt mysigt inrett med en stor härlig säng och en liten soffhörna. Badrummet var mycket litet men så bedårande! Det fanns badkar och tandborste och tandkräm för den som glömt det.

Frukosten, lunchen och middagen intogs i ett verandaliknande rum men en fantastisk utsikt mot vattnet. Det var dessutom mycket goda måltider.

Datum för vistelsen: januari 2019
Restyp: Reste i arbetet
Tack maryswe
CarolineF3303, Hotelldirektör på Sigtuna Stadshotell, svarade på det här omdömetSvarade 18 februari 2019

Tack att du varit vår gäst och för dina fina ord! Vad roligt att ni var så nöjda. Finns det ngt vi kunde gjort ännu bättre för att få full pott av er vid nästa besök, maila mig gärna på caroline@sigtunastadshotell.se.
Med vänlig hälsning, Caroline F Levin, hotellchef

Omdömet skrevs 5 januari 2019

Sigtuna stadshotell har förhållandevis små rum med små badrum. Men det är också i de små detaljerna som kvalitén märks. Vi hade turen att få ett rum med en liten balkong med utsikt över Mälaren (eftersom det var höstrusk kändes det dock inte aktuellt att utnyttja den lilla balkongen!). Vi inledde eftermiddagen med kaffebuffé, vilket innebar välfyllda kakfat med godsaker som vi intog i fåtöljerna med utsikt mot sjösidan. Det var lugnt och stillsamt på hotellet, trots att det fanns en del andra gäster. Efter en tupplur i supersköna sängar intog vi 4-rättersmiddag på den trevliga glasverandan. Maten var god och vinpaketet mycket välbalanserat mot maten. Servicen var excellent från receptionen och matsalen. Frukostbuffén var omfångsrik och god. Återvänder gärna igen!

Rumstips: Lägg till en extra slant för att få rum med utsikt mot sjösidan!
Datum för vistelsen: oktober 2018
1  Tack JN654
CarolineFLevin, Hotelldirektör på Sigtuna Stadshotell, svarade på det här omdömetSvarade 11 april 2019

Vad härligt att ni hade det så bra när ni var hos oss, inget gör oss gladare än nöjda gäster! Du har säkert bott i ett av våra mindre rum, nummer 108. Hjärtligt välkommen tillbaka, och då ska vi se till att du får ett av våra större rum! Med vänlig hälsning Caroline F Levin, Hotellchef

Omdömet skrevs 9 december 2018 från mobil enhet

Underbar miljö med stort i luftigt rum. Middag med 6 rätter, där det fanns både plus o minus. Utmärkt, sharmig o trevlig service! Härlig sjö utsikt att njuta till en frukost med allt du behöver. Måste vara en dröm på sommaren. Vi återkommer gärna!

Datum för vistelsen: december 2018
Tack retzina12
CarolineF3303, Hotelldirektör på Sigtuna Stadshotell, svarade på det här omdömetSvarade 10 december 2018

Stort tack för er fina recension. Har ni feedback på saker vi kan förbättra uppskattar vi mkt om ni mailar dem till köksmästare Cecilia@sigtunastadshotell.se. Ni är mer än välkomna till våren eller sommaren!
Med vänlig hälsning, Caroline F Levin, Hotellchef på Sigtuna stadshotell

Omdömet skrevs 1 december 2018 från mobil enhet

Sigtuna Stadshotell är ett litet charmigt ställe i gammaldags stil. Byggnaden är nyrenoverad och mysig. Utsikten över vattnet är underbar. Såväl mat som fika höll hög klass. Personalen var mestadels trevlig, men långsam och orutinerad. När maten skulle presenteras blev det mest pinsamt och ingen hörde vad som sades. Ett par personer i personalen var inte heller särskilt smidiga med att lösa problem som uppstod. I baren fick vi vänta mer än 10 minuter på att någon skulle komma och hjälpa oss. Under middagen serverades påfyllning av vinet långt efter att varmrätten var uppäten osv.

För dem som levde i tron att Sigtuna Stadshotell var femstjärnigt var vistelsen en besvikelse. För oss som inte hade några förväntningar blev det en trevlig vistelse, om än med väldigt långsam service.

Datum för vistelsen: november 2018
Restyp: Reste i arbetet
Tack Makel199

Hej och tack för att du tagit dig tid att recensera ditt besök. Vad härligt att ni uppskattade maten och husets interiör och strålande utsikt. Det du har upplevt med servicen och kunskapsnivån tar jag på största allvar. Vi brukar få motsatta reaktioner och omnämnanden, något måste ha gått helt fel denna kväll. Vi beklagar detta och vill självklart kompensera er om ni så önskar. Vänligen ontakta mig isf på caroline@sigtunastadshotell.se.
Med vänlig hälsning Caroline F Levin Hotellchef