Sigtuna Stadshotell
Visa priser
Gillar du att spara pengar? Vi söker igenom upp till 200 webbplatser för att hitta de lägsta priserna
  • Pool
FiltreraAlla språk
Omdömet skrevs januari 28 2017 från mobil enhet

Firade makens födelsedag på superfina Sigtuna Stadshotell. Finaste rummet någonsin! Badrum med badkar, ställbara sängar och vidunderlig utsikt över Mälaren. De hade till och med ordnar gnistrande solsken denna januarihelg! Även frukosten var kanon, bästa baconen jag har ätit. Rekommenderar dock inte kvällsrestaurangen. Väldigt god och vällagad mat, men service under all kritik, tyvärr.

Bodde här: Januari 2017, reste som ett par
2  Tack Josefin L
Omdömet skrevs december 18 2016

Ett riktigt trevligt hotell! Stilen är gammaldags, som sig bör i en idyll som detta! Hotellet ligger med en härlig utsikt över vattnet, men ändå mitt i centrum bara ett stenkast från gågatan med mysiga butiker och restauranger.

Rummet var välstädat och mycket fräscht. Sängarna är sköna och allt man kan önska sig fanns på rummet.

Det fanns ett litet spa, med ett badkar för 2-3 personer och en bastu. Detta spa fick man boka mot en avgift för en timme.

Middagen var väldigt bra och vi åt i en trevlig miljö. Frukosten morgonen därpå var helt ok. Utbudet på frukostbuffén var inte gigantiskt, men det som fanns var gott och kvalitativt.

Sammantaget är detta ett hotell jag varmt skulle rekommendera.

• Bodde här: December 2016, reste med vänner
Tack Yourguest16
Omdömet skrevs november 19 2016 från mobil enhet

Min fru och jag önskade bara få ett miljöombyte och vila ut och det fick vi verkligen, och mer därtill.
Kändes nästan som hemma i bemötande och sena lunchen med magisk hummersoppa och Chablis, senare 5-rätters med vin paket, aromabadet med smoothie och frukttallrik samt den så omtänksamma personalen gör att vi mer än gärna kommer tillbaka. Ladda elbilen fungerade också och rummet underbart med sängar som tom min rygg älskade.
Kul med kuddmeny!

Bodde här: November 2016, reste som ett par
Tack EvaChroisty
Omdömet skrevs november 4 2016 från mobil enhet

Hade en tvådagars konferens, hjälpsam personal, bra lokaler, bra mat utom sista lunchen. Sista lunchen var mycket väl presenterad både förrätt och varmrätt, även om det kändes lite udda med ägg till en caesarsallad, varmrätten var dock rena katastrofen, enligt uppgift skulle det vara biff min bestod till 90% av fettslamsor, skamligt att en sådan anrättning får lämna köket. Om restaurangen vore min skulle kocken åkt ut med öronen före, pinsamt, tur att jag inte var hungrig.....

Bodde här: November 2016, reste i arbetet
Tack Andy_of_Sweden
Omdömet skrevs november 1 2016

allt var till största belåtenhet och maten var utmärkt, historik som Sveriges minsta 5 stjärniga hotell från 1909. Sigtuna erbjuder en lång strandpromenad vid vattnet. Vi var där på nyårs fest 2015. Vi fastnade nog för maten som var det bästa men även rummet var absolut toppskick, trevliga och lugna.

Tips för att välja rum: utsikt över Mälaren
  • Bodde här: December 2015, reste med familjen
Tack Hazze E