“Fint hotell som dock inte når ända fram”
Omdöme om Sigtuna Stadshotell

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 6 sidor till!
Sigtuna Stadshotell
Rankad som nummer 2 av 6 hotell i Sigtuna
Omdömet skrevs juni 7 2016

Jag och mitt sällskap bodde i standardrum och åt middag och frukost på hotellet. Sammantaget hade vi en mycket trevlig vistelse – god mat och vacker, lugn miljö – men det finns några småsaker som trots allt gjorde att vi inte var översvallande i vårt betyg. För det första var vårt rum väldigt litet och badrummet var minimalt. Vi är ganska små och smala, men hade man varit det minsta över standardvikt eller längd hade det varit svårt att röra sig i badrummet och framför allt att duscha. Vi var inte heller helt nöjda med middagen. En av oss tog blomkål till förrätt, slätvar till huvudrätt och rabarber till efterrätt och de två förstnämnda rätterna var mycket bra. Efterrätten, och framför allt glassen, dock mjäkig i smaken. Den andra av oss åt kalv till huvudrätt och passionsfruktsdessert och hon upplevde att båda rätterna var lite smaklösa. Inte riktigt vad man förväntar sig av ett så bra hotell. Frukosten var inte heller något över det vanliga. Goda, varma frallor, men någon typ av fruktsallad/kompott och färskpressad juice hade höjt betyget. Och varför inte våfflor och/eller pannkakor? Ett sista litet minus var att rummen var relativt lyhörda. Som sagt, vi hade en mysig helg på hotellet men kan trots att vi vill inte sätta högsta betyg.

Tips för att välja rum: Kolla storleken på badrummet innan ni bokar!
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Juni 2016, reste med familjen
2  Tack cillasjoblom

Omdömet skrevs maj 21 2016 från mobil enhet

Idag besökte jag och mannen Sigtuna med mannens morbror från Australien. Vi hade då bokat ett bord på Stadshotellet för en lunch.
Vi gick därifrån mer än mycket nöjda och belåtna. Wow vilken mat och service.
Kommer absolut åka tillbaka bara jag och mannen för en weekend.

Bodde här: Maj 2016, reste med familjen
1  Tack Johan och Ulrik... W
Omdömet skrevs maj 17 2016 från mobil enhet

Urmysiga rum. Snyggt, rent och smakfullt. Bland de finare hotell jag bott på. Tyvärr kunde inte köket leva upp till samma begeistring. Absolut inte prisvärt. Tyckte inte ens on maten. Överarbetad av kockar som kanske skulle laga lite enklare rätter. Det skulle hotellet vinna mer på.

Bodde här: Maj 2016, reste som ett par
1  Tack Syster2015
TripAdvisor-medlem
Omdömet skrevs maj 4 2016 från mobil enhet

Boende och konferens i lugn och vacker miljö. Stad och hotell med anor som blir en del av upplevelsen. Rekommenderas för mindre grupper om 10-15 personer. Mycket bra service och med öga för detaljer. Saknade gym, men det fanns förmodligen i närområdet - löpstigarna i stan var dock en upplevelse.

Bodde här: April 2016, reste i arbetet
Tack TripAdvisor-medlem
Omdömet skrevs maj 3 2016

Skulle nog säga att detta är det absolut bästa hotellet vi bott på, hittills. Standarden, servicen, läget, städningen och alla de små sakerna gjorde vår helg fantastisk. Maten i restaurangen var läcker, servicen var inte på topp där, men näst intill. Saker som mellankokta ägg och hemmagjord fantastisk hallonsylt till frukosten var oväntat och precis vad jag gillar. Om jag ska leta fel så var duschen på rummet för liten och det var synd att det inte var bubbelpool i den fantastiska relaxavdelningen. Vi kommer gärna tillbaka! Ett perfekt hotell för tid i avskildhet och harmoni!

• Bodde här: April 2016, reste som ett par
Tack Anna F
Andra hotell som du kanske också gillar …
Titta även på dessa hotell i eller i närheten av Sigtuna
Sigtunastiftelsen
Grand Hotel
Nr 4 av 154 i Stockholm
2 172 omdömen
Visa priser

Besökt Sigtuna Stadshotell? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Sigtuna Stadshotell

Adress: Stora Nygatan 3, Sigtuna 19330, Sverige
Region: Sverige > Stockholms län > Sigtuna
Bekvämligheter:
Bar/lounge Affärscenter med tillgång till internet Gratis frukost Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Kostnadsfri parkering Restaurang Rumservice Spa Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Rankad som nummer 2 av 6 hotell i Sigtuna
Prisklass: 1 313 kr - 2 643 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:5-stjärnigt — Sigtuna Stadshotell 5*
Antal rum: 26
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Hotels.com, Booking.com, Expedia, TripOnline SA och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med Sigtuna Stadshotell. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Stadshotell Hotel Sigtuna

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?