“Toppenhotell med mycket god mat”
Omdöme om Sigtuna Stadshotell

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 7 sidor till!
Sigtuna Stadshotell
Rankad som nummer 2 av 6 hotell i Sigtuna
Omdömet skrevs februari 20 2016

Vi bodde en natt fredag-lördag inkl middag och afternoon tea. Hotellet ligger mycket vackert med stora fönster med utsikt mot vattnet. Vårt rum var ett litet större hörnrum med utsikt mot vattnet, otroligt fint. Skön säng och fin inredning.

Vad gäller fika/maten så började vi med Afternoon tea som serverades trevligt i loungen, inget utöver det vanliga men deras lilla chokladkaka jättegod!

Däremot middagen var något utöver det vanliga. Vi valde deras fem smaker på menyn dvs de serverar lite beroende på råvaror för säsongen, alla rätter var bra! Min favorit var nog ändå torsken med gnocchi, underbara smaker. Vi tog även dryckespaketet, alla viner passade mycket bra till maten och min favorit var ett sött vin från Uruguay till osten, så gott. Hovmästaren presenterade varje vin väldigt trevligt med mycket info om det och varför de valt just det vinet. Ett extra plus är att man får små godsaker till kaffet också efteråt.

Frukosten var mer standard och där var servicen något sämre, vi fick ställa bort smutsiga tallrikar själva för att få plats med ny mat. Vi hittade inte heller nya bestick kniv/gaffel. Men utsikten från restaurangen gjorde att vi för stunden glömde bort detta lilla minus.

Ett litet minus till är badrummet, som var ganska litet för så pass stort rum och toaletten som lät mycket vid spolning. Charmigt men just badrum vill jag hellre ha funktionellt och väldigt modernt.

Sammanfattningsvis fantastiskt fint hotell med mycket god middag.

Tips för att välja rum: Det är värt extrakostnaden med utsikt vattnet, så fint!
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Februari 2016, reste som ett par
1  Tack magfor

Omdömet skrevs februari 12 2016

Mycket vackert belägen vid fjärden ligger denna pärla till hotell med en behaglig blandning av "då och nu". Hela hotellet är mysigt och rummen riktigt hemtrevliga. Lite små toaletter/duschrum men helt ok. Härlig matsal som väl stämmer ihop med den utmärkta mat som serveras. Underbar personal som ger totalservice mot gästen. Hotellet ligger väl placerat i en fin del av Sigtuna där "allt" finns på promenadavstånd.

• Bodde här: Februari 2016, reste i arbetet
Tack Kax09
Omdömet skrevs februari 4 2016

Fina rum med hög standard och fantastisk frukost samt underbar utsikt. Sigtuna är en mycket trevlig liten ort. Hotellet har också en mycket trevlig afternoon tea med hemlagade kakor och annat gott. Vi har också ätit mat där på restaurangen och den är också mycket bra. Trevlig personal.

• Bodde här: December 2015, reste med familjen
Tack Tempustaker
Omdömet skrevs december 15 2015

Ett riktigt trevligt mysigt hotell med familjekänsla. Generösa och mycket tysta rum. Jag sov utmärkt i den sköna sängen. Badrummet kändes något trång men gick bra för en natts vistelse. Det jag gillade med rummet var de mysiga fåtöljerna och den trevliga vyn över Sigtuna.

Det bjöds på julbord under min vistelse som var otroligt gott och vällagat, som jag verkligen kan rekommendera. Trevlig och familjär personal sätter en extra guldkant på vistelsen.

Tips för att välja rum: Försök att få rum med sjöutsikt på sommaren, och under senvintern spelar det ingen roll.
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: December 2015, reste i arbetet
Tack Rlhammar
Omdömet skrevs december 3 2015 från mobil enhet

Fint rum med jättefin utsikt, trevlig personal, god mat, bra frukost med egna skorpor och eget bröd. Ligger lite på en höjd vilket gör att utsikten över vattnet både från restaurangen men framförallt från rummet blir otroligt fin. Ska åka hit privat också någon gång!

Bodde här: December 2015, reste i arbetet
Tack Mats O
Andra hotell som du kanske också gillar …
Titta även på dessa hotell i eller i närheten av Sigtuna
Sigtunastiftelsen
Grand Hotel
Nr 4 av 154 i Stockholm
2 172 omdömen
Visa priser

Besökt Sigtuna Stadshotell? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Sigtuna Stadshotell

Adress: Stora Nygatan 3, Sigtuna 19330, Sverige
Region: Sverige > Stockholms län > Sigtuna
Bekvämligheter:
Bar/lounge Affärscenter med tillgång till internet Gratis frukost Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Kostnadsfri parkering Restaurang Rumservice Spa Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Rankad som nummer 2 av 6 hotell i Sigtuna
Prisklass: 1 313 kr - 2 643 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:5-stjärnigt — Sigtuna Stadshotell 5*
Antal rum: 26
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Hotels.com, Booking.com, TripOnline SA, Expedia och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med Sigtuna Stadshotell. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Stadshotell Hotel Sigtuna

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?