Sigtuna Stadshotell
Sigtunastiftelsen(Sigtuna)(Mycket prisvärt!)
  • Fri parkering
Best Western Arlanda Hotellby(Arlandastad)(Mycket prisvärt!)
Orbitz.com
  • Frukost ingår
First Hotel Arlanda Airport(Arlandastad)(Mycket prisvärt!)
FiltreraAlla språk
Omdömet skrevs december 3 2015 från mobil enhet

Fint rum med jättefin utsikt, trevlig personal, god mat, bra frukost med egna skorpor och eget bröd. Ligger lite på en höjd vilket gör att utsikten över vattnet både från restaurangen men framförallt från rummet blir otroligt fin. Ska åka hit privat också någon gång!

Bodde här: December 2015, reste i arbetet
Tack Mats O
Omdömet skrevs oktober 24 2015

Vi har tillbringat ett perfekt avkopplande dygn på hotellet , med god mat, fantastisk utsikt, spa och relax. Det kunde inte varit bättre. All personal hjälpte till för att ge oss en skön, trevlig och positiv upplevelse.

Tips för att välja rum: Sjöutsikt högst upp är bäst!
  • Bodde här: Oktober 2015, reste som ett par
Tack Gun L
Omdömet skrevs oktober 23 2015 från mobil enhet

Varmt och proffsigt bemötande såväl i hotell som restaurang. Smakfull inredning med fin avvägning mellan bekvämlighet och design. Hit kommer man helt säkert tillbaka. Bara vinlistan är värd en omväg!
Måste vara en dröm för koncentrerade företagsmöten - inte minst genom närheten till Arlanda. Rekommenderas även för en stund på tu man hand <3

Bodde här: September 2015, reste som ett par
Tack JT201406
Omdömet skrevs september 1 2015

Bodde 1 natt på tjänsteresa och miljön är välkomnande med trevlig personal. Rummet, ett en-bädds, var liten men ändå fungerande för en kortare vistelse. Hotellet genomsyras av väl planerad design, fräscha materialval och färger som passar till hotellets ursprung och historia. Incheckningen var smidig men utcheckningen blev lite fel då jag först blev debiterad en annan gästs rum. Detta ordnades dock till snabbt. Gällande servicenivån så är ambitionen mycket hög, möjligen kanske inte helt koordinerad och intrimmad!

• Bodde här: Augusti 2015, reste i arbetet
1  Tack John S
Omdömet skrevs juni 30 2015

Allt var verkligen helt perfekt, servicen, inredningen, rummet, maten, vinet...

Vi hade bokat ett fredagspaket, bestående av övernattning och trerättersmiddag. Vi kom tidigt och möttes av mycket glada, trevliga och serviceminded receptionister som genast kollade om vårt rum var klart för incheckning. Det var det inte riktigt men skulle snart bli så ville vi gå en promenad eller äta en bit mat så skulle dom ta hand om bagaget. Vi beslöt att äta lunch i hotellets restaurang och efter en jättegod räksmörgås och varsitt glas vitt vin (petit chablis) återvände vi till receptionen. Rummet var då klart, vi hade blivit uppgraderade till ett Deluxrum, utan extrakostnad! Bagaget var redan uppburet på rummet. Rummet var otroligt vackert med 3 stora fönster mot Mälaren. Man kunde ligga i sängen och se ut över sjön och himlen. Det fanns ytterligare 1 litet rum med 2 fåtöljer, ett litet bord + minibar. Vi hade dessutom 2 toa/duschrum. Middagen var utsökt, serveringspersonalen proffsig och trevlig. Vi testade oxå Minirelaxen, som var mysig. Enda anmärkningen skulle kanske vara att badkaret var väldigt halt. Kort sagt en fantastisk helhetsupplevelse.
Någon hade anmärkt att färgskalan var tråkig, det tyckte inte jag. Tvärtom! Jag tyckte den lugna, sobra färgskalan i varmvitt och grått med inslag av trä var stilren och vilsam. Hela inredningen är genomtänkt och klassisk med möbler av t ex Malmsten. Lyxigt, utan att vara vräkigt!
Någon tyckte att 125 kronor för ett glas vin var dyrt! Det tycker jag verkligen inte! Vinerna dom serverar håller en betydligt högre kvalité än dom Du får för 75-80 kronor ute på krogen och som knappt är drickbara!
Kort och gott: En oöverträffad hotellupplevelse! Vi kommer mer än gärna tillbaka :-)

• Bodde här: Juni 2015, reste som ett par
1  Tack Ylva L