“Fantastisk utsikt vänlig och trevlig personal”
Omdöme om Sigtuna Stadshotell

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 7 sidor till!
Sigtuna Stadshotell
Rankad som nummer 2 av 6 hotell i Sigtuna
Omdömet skrevs oktober 24 2015

Vi har tillbringat ett perfekt avkopplande dygn på hotellet , med god mat, fantastisk utsikt, spa och relax. Det kunde inte varit bättre. All personal hjälpte till för att ge oss en skön, trevlig och positiv upplevelse.

Tips för att välja rum: Sjöutsikt högst upp är bäst!
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Oktober 2015, reste som ett par
Tack Gun L

Omdömet skrevs oktober 23 2015 från mobil enhet

Varmt och proffsigt bemötande såväl i hotell som restaurang. Smakfull inredning med fin avvägning mellan bekvämlighet och design. Hit kommer man helt säkert tillbaka. Bara vinlistan är värd en omväg!
Måste vara en dröm för koncentrerade företagsmöten - inte minst genom närheten till Arlanda. Rekommenderas även för en stund på tu man hand <3

Bodde här: September 2015, reste som ett par
Tack JT201406
Omdömet skrevs september 1 2015

Bodde 1 natt på tjänsteresa och miljön är välkomnande med trevlig personal. Rummet, ett en-bädds, var liten men ändå fungerande för en kortare vistelse. Hotellet genomsyras av väl planerad design, fräscha materialval och färger som passar till hotellets ursprung och historia. Incheckningen var smidig men utcheckningen blev lite fel då jag först blev debiterad en annan gästs rum. Detta ordnades dock till snabbt. Gällande servicenivån så är ambitionen mycket hög, möjligen kanske inte helt koordinerad och intrimmad!

• Bodde här: Augusti 2015, reste i arbetet
1  Tack John S
Omdömet skrevs juni 30 2015

Allt var verkligen helt perfekt, servicen, inredningen, rummet, maten, vinet...

Vi hade bokat ett fredagspaket, bestående av övernattning och trerättersmiddag. Vi kom tidigt och möttes av mycket glada, trevliga och serviceminded receptionister som genast kollade om vårt rum var klart för incheckning. Det var det inte riktigt men skulle snart bli så ville vi gå en promenad eller äta en bit mat så skulle dom ta hand om bagaget. Vi beslöt att äta lunch i hotellets restaurang och efter en jättegod räksmörgås och varsitt glas vitt vin (petit chablis) återvände vi till receptionen. Rummet var då klart, vi hade blivit uppgraderade till ett Deluxrum, utan extrakostnad! Bagaget var redan uppburet på rummet. Rummet var otroligt vackert med 3 stora fönster mot Mälaren. Man kunde ligga i sängen och se ut över sjön och himlen. Det fanns ytterligare 1 litet rum med 2 fåtöljer, ett litet bord + minibar. Vi hade dessutom 2 toa/duschrum. Middagen var utsökt, serveringspersonalen proffsig och trevlig. Vi testade oxå Minirelaxen, som var mysig. Enda anmärkningen skulle kanske vara att badkaret var väldigt halt. Kort sagt en fantastisk helhetsupplevelse.
Någon hade anmärkt att färgskalan var tråkig, det tyckte inte jag. Tvärtom! Jag tyckte den lugna, sobra färgskalan i varmvitt och grått med inslag av trä var stilren och vilsam. Hela inredningen är genomtänkt och klassisk med möbler av t ex Malmsten. Lyxigt, utan att vara vräkigt!
Någon tyckte att 125 kronor för ett glas vin var dyrt! Det tycker jag verkligen inte! Vinerna dom serverar håller en betydligt högre kvalité än dom Du får för 75-80 kronor ute på krogen och som knappt är drickbara!
Kort och gott: En oöverträffad hotellupplevelse! Vi kommer mer än gärna tillbaka :-)

• Bodde här: Juni 2015, reste som ett par
1  Tack Vargtiken
Omdömet skrevs april 19 2015

Bra service, personal som bryr sig och som är vänlig och vill göra rätt. Fint läge med sjöutsikt och centralt i Sigtuna. Jag tycker frukosten är på toppnivå med nybakat gott bröd, gediget urval av pålägg, färsk frukt och allmänt väldigt bra. Ganska hög ambition i köket till lunch och middag med bra råvaror. Åt mycket bra råbiffvariant till förrätt och kalvhuvudrätt med bl.a. fin kalvbräss. Man jobbar gärna med teman i köket. Trevlig och kunnig öl-man i baren. Tyvärr avslutas middagen med en inbjudan till salongen och med uttryckligt förslag om att ta kaffe. Ingen berättar dock att just kaffet kostar extra. Onödigt irritationsmoment. Rummen är bra och med genomtänkt design typ 30-50 tal. Härlig och rogivande miljö. Utmärkt konferensservice för oss som var runt 10 pers,

• Bodde här: April 2015, reste i arbetet
Tack frank0fil
Andra hotell som du kanske också gillar …
Titta även på dessa hotell i eller i närheten av Sigtuna
Görvälns Slott
Grand Hotel
Nr 4 av 154 i Stockholm
2 176 omdömen
Visa priser

Besökt Sigtuna Stadshotell? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Sigtuna Stadshotell

Adress: Stora Nygatan 3, Sigtuna 19330, Sverige
Region: Sverige > Stockholms län > Sigtuna
Bekvämligheter:
Bar/lounge Affärscenter med tillgång till internet Gratis frukost Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Kostnadsfri parkering Restaurang Rumservice Spa Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Rankad som nummer 2 av 6 hotell i Sigtuna
Prisklass: 1 305 kr - 2 618 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:5-stjärnigt — Sigtuna Stadshotell 5*
Antal rum: 26
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Hotels.com, Booking.com, TripOnline SA, Expedia och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med Sigtuna Stadshotell. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Stadshotell Hotel Sigtuna

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?