Sigtunahöjden Hotell & Konferens
Best Western Arlanda Hotellby(Arlandastad)(Mycket prisvärt!)
  • Frukost ingår
First Hotel Arlanda Airport(Arlandastad)(Mycket prisvärt!)
Omdömet skrevs 2 december 2016

I den stund vi klev in genom entrén möttes vi av ett leende och incheckningen sker mitt ute i hallen med ett minst sagt vänligt bemötande. Hotelldelen är enkel men kompenseras väl av den mysiga spadelen. Höjdpunkten var stunden i bubbelbadet där fotogenlyktor gav ett behagligt sken i den tunga snön på träd och räcken.

Tips för att välja rum: Rummen är nog likartade
  • Bodde här: november 2016, reste som ett par
Tack Bengt Z
Omdömet skrevs 11 november 2016 från mobil enhet

Vi blev placerade på hotellet på grund av förseningar och utan att vi visste vart vi var.

Personalen på hotellet bemötte alla arga och trötta passagerare på ett föredömligt sätt och gav en otrolig service.

Frukosten var fantastiskt och rummen var helt ok.

Skulle vara trevligt med ett nytt besök under andra förutsättningar någon annan gång.

Bodde här: november 2016, reste som ett par
1  Tack UlfK2
Omdömet skrevs 10 november 2016 från mobil enhet

Snökaos gjorde att jag plötsligt behövde någonstans att bo en natt o gärna nära Arlanda. Jätte mysig atmosfär o väldigt familjärt o man kände sig så välkommen. Jätte god mat med bra utbud av vin o härlig frukost. Fin spa avdelning med flera bubbelpooler ute o extra mysigt i vinternatten. Möjlighet att låna badkläder. Fina/exklusiva hår o hudvårdsprodukter i spa avdelningen samt på rummet. Rummet ganska litet o gammalt men uppfräschat med fina kuddar/textilier o badrockar samt ett batteri drivet ljus som välkomnade när jag checkat in på rummet!

Bodde här: november 2016, reste ensam
Tack miamaria65
Sigtunahojden, Chef på Sigtunahöjden Hotell & Konferens, svarade på det här omdömetSvarade 11 november 2016

Roligt att höra att du trivdes hos oss på Sigtunahöjden under snökaoset. Du är varmt välkommen tillbaka! //Lotta

Omdömet skrevs 26 oktober 2016

Vi blev riktigt imponerade av middagen som vi åt, Chefs Dinner - roligt koncept som gjorde att vi testade mycket nytt. Restaurangen var fint inrett med härlig belysning, rymligt och fräscht. Personalen var supertrevlig och bidrog verkligen till en härlig vistelse. Alla var så glada och såg till att vi hade den bästa upplevelsen.
Frukosten var bra med allt man kan begära. Vi åt också afternoon tea vilket var en fin upplevelse. Vid relaxavdelningen var det trångt, vattnet i jacuzzin var inte så fräscht. Omklädningsrummet var fullt, bastun var kall och duscharna var trasiga i reglaget samt att takduschen inte fungerade på den ena duschen. Rummet var lite oinspirerande och levde inte upp till interiören i huvudbyggnaden, men var fräscht.

• Bodde här: oktober 2016, reste med vänner
Tack Nathalie G
L8ttas, Chef på Sigtunahöjden Hotell & Konferens, svarade på det här omdömetSvarade 27 oktober 2016

Hej Nathalie,
Härligt att höra att ni var nöjda med er måltidsupplevelse på Sigtunahöjden. Dina kommentarer gällande dusch och bastu agerar vi omgående på. Vi ser alltid över vad vi kan bli bättre på och vi vill att våra kunder ska vara nöjda. Tack för din återkoppling som hjälper oss att bli bättre.//Lotta

Omdömet skrevs 12 oktober 2016 från mobil enhet

Vi köpte en deal på Lets Deal och såg fram emot en natt på Sigtunahöjden med tanke på allt bra omdömde man har läst här! Men nja vi var inte så impade faktiskt och förstår inte alls denna hysterin kring Sigtunahöjden. Det var bara massa gubbar som var där på konferans och det är väl också dessa som måste gett bra betyg! Annars förstår jag verkligen inte. Det är kanon för konferans men tyvärr ingenting annat. Vill du ha spa så åk till Yasuragi i Nacka! Bemötandet vid vår så kallade "3- rätters" var bra men det var ingen 3- rätters utan en buffe så det är inget man själv kan välja! Vi gillade inte maten den kvällen och desserten tog vi en tugga av bara. Frukostbuffen var bra dock. Vi upplevde att det var väldigt oorganiserat och man var tvungen att fråga efter allt då ingen information gavs. Fanns 3 jacuzzis där ute som var smutsiga med flugor, insekter och hår. Var också beredda på att ni inte får checka in kl 14 som det står på Lets Deal utan väl där fick vi reda på att det skulle bli vid 15 istället för dom ej hunnit städa rummet. Näääee tack. Återvänder inte och rekommenderar inte någon att åka hit om man inte vill vara omringad av gamla gubbar i kostym..

Bodde här: oktober 2016, reste som ett par
Tack Edita I
Sigtunahojden, Hotelldirektör på Sigtunahöjden Hotell & Konferens, svarade på det här omdömetSvarade 13 oktober 2016

Hej Edita,
Vi har tagit del av din feedback och inser att vi inte lyckats denna gång. All feedback som vi får tar vi till oss och den här gången har vi inte motsvarat de förväntningar ni hade. Som ansvarig för Sigtunahöjden kommer jag att säkerställa att detta inte upprepas igen. Så därför skulle jag vilja tacka er för att ni bidrar till att göra oss bättre. Ta gärna kontakt med mig via mail vd@sigtunahojden.se för en personlig kontakt. Bästa hälsningar, Lotta