“Fantastisk hotel!”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 4 sidor till!
Sigtunahöjden Hotell & Konferens
Rankad som nummer 2 av 6 hotell i Sigtuna
MiljöledarePlatinanivå
Omdömet skrevs april 12 2015

Ett hotel med allt man önskar! Dyktig och kunnig personal med servicekänsla. Fantastisk god mat och dyktiga kockar! Lugnt och skönt och ingen trafik som stör nattesövnen. Stilfullt och snygg inredning. Kan starkt rekommenderas!!!

Tips för att välja rum: Se till att få en bra utsikt från rummet.
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Januari 2015, reste ensam
Tack StockholmNorway
Lotta S, Informationsansvarig på Sigtunahöjden Hotell & Konferens, svarade på det här omdömetSvarade maj 27 2015

Tack så mycket ditt omdöme och hjärtligt välkommen åter! /Erika Hammargren, Marknadskoordinator

Omdömet skrevs december 14 2014

Ligger på en höjd med en underbar utsikt.
Var där i juli och inte mycket folk.
Nyrenoverade rum som är svala o skön säng.
På baksidan finns ett litet spa med utomhus bubbelpool.
Kvällens mat var bara några rätter att välja på men mycket välsmakande, det märks att köket håller hög klass.
Till frukosten fanns allt man kunde önska sig.
Man känner tidens vingslag att de är en gammal konferens anläggning.

• Bodde här: Juli 2014, reste ensam
Tack Ekaker
Omdömet skrevs november 4 2014

Vi var ett större sällskap som hade en tvådagars konferens. Anläggningen ligger en bit ifrån stockholm innestad, men från Mästa C och Arlanda, är det en biltur på ca 15-20 min. Har besökt anläggningen tidigare, dock för några år sedan och hade ett positvt minne av förra vistelsen. Och denna vistelse var lika bra. En väldigt praktisk och rymlig anläggning som har allt som an kan tänka sig för att få en lyckad konferens. Förutom väldigt god mat och osedvanligt uppmärksam personal så har de en spaavdelning och erbjuder olika behandlingar för de som önskar detta. Tror t o m att de har en organsierad Power Walk i/runt Sigtuna. Tyvärr så bodde jag inte på själva anläggningen (fullt) utan på ett närliggande hotel Stora Brännbo. Ska man säga något som inte var så smidigt så var det transporten mellan dessa två anläggningar. Visserligen beställde Konferenshotellet taxi mellan hotellen, men det var "bökigt" och vi fick stå och vänta väldigt länge på taxin...speciellt på kvällen7natten när vi skulle tillbaka.

Men det var nog det lilla negativa.

• Bodde här: November 2014, reste i arbetet
Tack H-J Z
Omdömet skrevs oktober 22 2014 från mobil enhet

Fina rum med sköna sängar. Gillar man utsikt när man somnar o vaknar så se till att få ett rum med sängen i panorama fönsterhöjd :-) stjärnhimlen för ögonen.
Restaurangen serverar en riklig frukost och goda luncher och middagar.

Bodde här: Oktober 2014, reste i arbetet
Tack Gunilla K
Lotta S, Manager på Sigtunahöjden Hotell & Konferens, svarade på det här omdömetSvarade oktober 27 2014

Thankyou for your nice review, welcome back/Sigtunahöjden team

Omdömet skrevs september 20 2014

Detta är den i särklass bästa konferensanläggning jag besökt. Bra lokaler och maten var fantastisk. Personalen var mycket trevlig och tillmötesgående. De har även mycket bra träningsmöjligheter. Jag kommer met lätthet besöka denna anläggning igen!

• Bodde här: September 2014, reste i arbetet
1  Tack Henrik E
L8ttas, Hotelldirektör på Sigtunahöjden Hotell & Konferens, svarade på det här omdömetSvarade september 30 2014

Tack Henrik E för din fina feedback efter din vistelse. Varmt välkommen tillbaka till oss på Sigtunahöjden/ Lotta

Andra hotell som du kanske också gillar …
Titta även på dessa hotell i eller i närheten av Sigtuna
1.9 km bort
Hotell Anstalten
Nr 6 av 6 i Sigtuna
27 omdömen
Visa priser

Besökt Sigtunahöjden Hotell & Konferens? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Sigtunahöjden Hotell & Konferens

Adress: Hertigvägen 7, Sigtuna 193 31, Sverige
Region: Sverige > Stockholms län > Sigtuna
Bekvämligheter:
Bar/lounge Strand Fitnesscenter med gym/träningsrum Gratis frukost Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Kostnadsfri parkering Restaurang Swimmingpool Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Rankad som nummer 2 av 6 hotell i Sigtuna
Prisklass: 1 315 kr - 2 582 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:4-stjärnigt — Sigtunahöjden Hotell & Konferens 4*
Antal rum: 98
Hotellets officiella beskrivning:
Sigtunahöjden är Sveriges internationella mötesplats. Här möts gäster från alla världens hörn i en kosmopolitisk atmosfär. På Sigtunahöjden står internationellt i fokus kombinerat med gränslös gästvänlighet. Det sätter också sin prägel på våra aktiviteter, vår prisbelönta mat, vår inredning och mycket mer. Med den storslagna panoramautsikten över Mälaren är det svårt att förstå att Sigtunahöjden bara ligger 15 minuter från Arlanda, mitt emellan Stockholm och Uppsala, med utmärkta kommunikationer. Sigtunahöjden är en säkerhetscertifierat svanenmärkt klimatneutral konferensanläggning och utvald av Svenska möten och en del av IACC och Destination Sigtuna. ... mer   mindre
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Booking.com, Hotels.com, Expedia och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med Sigtunahöjden Hotell & Konferens. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?