Travelocity
Orbitz.com
eDreams
Priceline
Omdömet skrevs 22 augusti 2020 från mobil enhet

Mycket trevligt hotell med oerhört hjälpsam personal som bidrog till en härlig upplevelse. Vi bokade weekend paketet med 2-rättersmiddag och sov en natt. Middagen erbjöd flera alternativ och var utsökt (valde rödbetor som förrätt och svensk biff med rödvinssås som huvudrätt), speciellt tack till personalen för omtänksamhet gällande laktosintolerans. Väldigt sammansvetsad personalstyrka som gav utomordentlig service. Väldigt trevligt att kunna sitta ute vid hotellet och njuta av en drink på kvällen. Härligt ställe att komma till och bara njuta av Sigtuna centrum och dess historia.

Rekommenderas varmt för en lugn stund

Datum för vistelsen: augusti 2020
Tack jeanette1997
Omdömet skrevs 23 juli 2020

Vi steg in i en vacker gammal skolbyggnad med interiörer från förr i tiden som blandats med den moderna nutiden i detta fina hotell.
Dock hade vi gärna sett hotellet utan de fruktansvärt fula graffititavlorna som fanns lite varstans.Anser inte att klottrare som förstör med klotter i samhället ska få ta plats på hotell och liknande ställen.
Annars var hotellet i toppklass.
Rummet vi fick nr 41 var jättefint.Bästa utsikten mot vattnet.
Rent och fint var det och härligt orangea färger på sänggaveln,dekorkuddarna och överkastet.
Gott om utrymme för kläder och bagaget .
Vi uppskattade att det fanns tillgång till bastu och att där fanns tofflor samt badrock och handdukar.Bastun fungerade utmärkt.
Bardelen var bemannad av en och samma person som även ansvarade för receptionen men allt flöt på smidigt och hon fick springa mellan de två platserna rätt mycket och skötte det galant.
Personalen var väldigt trevliga och tillmötesgående och oerhört serviceinriktade.
Frukosten var mycket bra.Tänk att få Skagenröra till frukost wau sååå gott.
Äggrörans&baconets kock borde få Guldstjärna,det var så otroligt gott.
Korven bör dock bytas ut mot riktiga prinskorvar.De nuvarande Grå korvarna var inte goda.
Middag serverades inte alls under vår vistelse vilket var tråkigt då vi gärna hade ätit på hotellet istället för att behöva gå iväg till stan och äta.
Bra med fläkten på rummet nu under sommarhettan.

Rumstips: 41 med sjöutsikten
Tack Anne A
Omdömet skrevs 20 juli 2020

Frukosten var god och den innehöll ovanligt bra råvaror. Det var trevligt att få sitta ute på gården. Roligt att träffa några av Sigtunas mindre invånare under måltiden.
– Det är alltid intressant att titta på de konstnärliga inslagen i inredningen. Lampan i jugendstil var väldigt vacker trots att jag tror att glaskupan är utbytt. Den borde få mer framträdande placering. Även flera av blomsterarrangemangen var mycket smakfulla. Målningarna, som troligen ingick i en tillfällig utställning, hade dock lite för mycket drag av graffiti. Kon på mjölkpaketen är väl inte särskilt inspirerande att avbilda kan jag tänka mig. Det hade varit roligare med några levande kossor som i TV reklamen. Dessutom förstår jag inte riktigt syftet med motivvalet; särskilt inte på en restaurang. Någonting i Jirlows anda hade passat bättre. Rummet: Den tomat- röda sänggaveln var alldeles för dominerande och såg lite plastig ut trots att den troligen var tillverkad av läder. Tapeten gav ju ett mycket strikt intryck med sina gråa ränder. Vid frukosten hade vi sällskap av en trevlig mås. Han var märkbart intresserad, men han iakttog oss bara på håll. Det var duktigt av honom att han hade lärt sig att ”hålla avstånd”. Dessutom hade han vett att ”hålla truten”.

Tack aklia2018
Omdömet skrevs 10 juli 2020 från mobil enhet

Hotell Kristina är ett bra hotell som ligger väl placerat nära Sigtuna centrum. Bra, hjälpsam och vänlig personal. Bra rum, lite slitet men rent. Frukost bra mad lagom utbud.
Wifi var väl det som drog ner betyget. Mycket dålig täckning. En ytterligare accesspunkt hade varit bra.

Tack MorganO69
Omdömet skrevs 23 maj 2020 från mobil enhet

Bott på Hotell Kristina en natt, satt ute i solen på eftermiddagen på gårdsplanen med både en jättegod alkoholfri drink och vanlig drink. Middagen på kvällen var fantastisk, trevlig servitör och sommelier, en magisk efterrätt! Frukostbuffé på morgonen, och nu ut och gå i Sigtuna för sen kommunalt tillbaka till Stockholm. Väldigt värt att åka ca en timma för att bo här och ha naturen så nära! Ses i sommar igen!
Svanmärkta produkter och försöker ha det mesta ekologiskt och KRAVmärkt, vilket uppskattas!

Datum för vistelsen: maj 2020
Tack Paradise15753