Omdömet skrevs 10 mars 2019

Var här för exakt ett år sedan och det var lika bra denna gång!
Valde ett dubbelrum med delvis havsutsikt denna gång och
det tyckte vi att det var det värt!! Kunde sitta på morgonen eller
efm/kväll på balkongen, men lägga till 5000 kr för havsutsikt är
det inte värt för det ligger mitt i solen så där kan man inte sitta.
Alla dubbelrummen i de här kategorierna är likadana!
Taxin kostade 32 Euro!
Halvpensionstillägget är ett måste då det är så prisvärt!
Restaurant Krystal är en Pärla!!! Vi besökte den två gånger.
Den spanska restauranten föll inte i vår smak.
Stranden, lavasand, är nu färdig men tillhör inte hotellet.
Det är bara att gå ut ur grinden, bada i havet och lägga sig
inom hotellets område igen!
Vädret var dessutom perfekt under vår vecka!

Rumstips: Vi hade rum nr 513 och var nöjda med det.
Datum för vistelsen: februari 2019
1  Tack Kerstin E
Omdömet skrevs 8 februari 2019

Det är femte året i rad som vi återvänder till detta hotell. Läget på hotellet är mycket bra med troligen det bästa på Adejekusten. Strandpromenaden är mycket fin och välordnad samt ren. Hotellet är tyvärr i största laget med ca 500 rum med full beläggning blir det ca 1000 personer och detta kan upplevas som lite för mycket. Trycket i den stora matsalen är stor med gäster som springer hit och dit för att plocka från buffén, ljudvolymen kan bli mycket hög och stressande. Som tur är så har hotellet en liten restaurang som heter Kristal där är det lugnt och avstressande med mycket bra mat. Rummen är rena och välstädade, kanske med lte tråkig inredning. Trädgården med pooler är toppen, välordnat och mycket prydlig.
Personalen är i toppklass, vänliga och med en serviceanda som är 100%. Vi har redan bokat in hösten 2019 och våren 2020, det säger väl allt.

Datum för vistelsen: januari 2019
Tack Peppe-Sigtuna
Omdömet skrevs 15 mars 2018

Ett toppenhotell som inkluderar allt!!
Kort transfer, nästa gång tar vi taxi ca 25 euro.
Inga trappor, backar mm. Perfekt för rörelsehindrade!!
Väldigt fina stora rum och härlig stor dusch! Valde standard-
rum och det är fullt tillräckligt, du får inte mer om du lägger till!
Besökte Juniorsviten, absolut inte värt pengarna!
Har rest ofantligt mycket, men detta hotell har den absolut
bästa buffén!!! Till frukosten serveras ett glas bubbel!
Valmöjlighet att boka två fantastiska restauranger flera gånger i
veckan som inkluderar halvpension (som är ett måste vid bokning)!
Stora luftiga restauranger, flera uppehållsrum både inom- och
utomhus!
Levande musik (shower) börjar kl 20.00, så även vi som
är kvällströtta kan njuta av! Fler strandstolar än gäster!
Goda prisvärda luncher!
Fantastisk plan strandpromenad alldeles utanför grinden.
Det här hotellet är vår absoluta favorit och rekommenderas varmt!!

Rumstips: 6:e våningen (2 småtrappor), reception, restauranger, barer mm. Till övriga våningar får du ta hissen, även till stranden!
Datum för vistelsen: mars 2018
Tack Kerstin E
Omdömet skrevs 15 februari 2018

Var här för fjärde gången. I januari förra året så höll man på att bygga om stranden vid hotellet. Stora grävskopor som dundrade på med ett dB-tal som låg över 90, stranden var helt avstängt och det gick inte att bada i havet.

Döm av vår förvåning så var stranden inte klar när vi kom ett år senare, alltså fortfarande inhägnad.
Resebolaget TUI har under ett helt år mörkat och inte upplyst resenärerna att byggnationen fortfarande pågick och stranden ej åtkomlig ett mycket skamligt agerande av resebolaget

Hotellet börjar att redan efter två säsonger bli lite nergånget med skitiga väggar i rummen, annars var det ok. Restaurangen är alldeles för bullrig, värre än en skolmatsal det blir så när tusen gäster ska försöka greppa sin mat vid de olika bufféstationerna. Även om det finns att klaga på så gillar vi hotellet, personalen är helt underbara och hjälpsamma. Trädgården är prunkande grön och mycket välskött.
Att sitta på balkongen och titta ut över havet med La Gomera i fjärran är en lisa för själen.

Datum för vistelsen: februari 2018
1  Tack Peppe-Sigtuna
Omdömet skrevs 7 januari 2018 från mobil enhet

Första gången vi väljer ett femstjärnigt hotell när vi reser med charter. En rejäl nitlott. Hotellet ger ett visst sken av att vara mer exklusivt än ett hotell med fyra stjärnor. Detta kommer dock på skam när man vistas på hotellet. Vi blev tilldelade hotellets sämsta rum (familjerum) vars ena halva var mögelskadat. Med resebolagets hjälp kunde vi byta rum. Detta gjordes utan någon som helst ursäkt från hotellets sida.
Första kvällen vi kom blev vi hänvisade ut i ingenstans när vi frågade efter en restaurang utanför hotellet. Det löste vi dock på egen hand men hotellet tappade där en stjärna.

Hotellet erbjuder inget annat än buffé på kvällen vilken känns klart B för att vara ett högsta klassens hotell. Lunchmaten håller inte heller toppklass. Frukosten var bra men matsalen är stor och stökig. Personalen stressad och otillräcklig.

Sol och bad var det enda jag var tämligen nöjd med. Det var dock inte anpassat för barn som inte kan simma. För djupt överallt (130 cm).

Jag har rest över hela jorden, rest på många sätt, och bott på alla sätt. Rekomenderas inte!

Datum för vistelsen: januari 2018
6  Tack EmilBroman