Omdömet skrevs 12 december 2019 från mobil enhet

Slitet hotell, låg standard på lägenheten, tråkig och omodern. Man får räkna med att det är väldigt lyhört. Vi hamnade tyvärr här vid fel period då man utförde någon slags renovering i något rum i närheten som gjorde att det bankade och brummade. I badrummet fanns en toalett som sett sina bättre dagar plus att man inte kunde stänga dörren dit. Nej fy och nej tack, hit kommer jag inte igen. Enda positiva är väl läget.

Datum för vistelsen: december 2019
Tack LindaReser
Pyr-Fuengirola, Assistant Manager på Hotel Apartamentos Pyr Fuengirola, svarade på det här omdömetSvarade 14 december 2019

Kära Kund.
Tack för din feedback.
Vi uppskattar dina positiva kommentarer om vår plats
Vi är ledsna att din vistelse inte har varit positiv i allmänhet.
Vi ser att han hade bullerproblem på grund av privat arbete, utanför räckhåll, förutom vissa underhållsproblem
Vi förstår att du inte har rapporterat dessa problem till vårt mottagningsteam eller att vi skulle ha löst dem eller ett annat rum skulle ha blivit sökt. Kom ihåg att vi är här för att hjälpa dig,
Vårt hotell har fått en ålder, men vi håller på att ständigt förbättras.
Vi hoppas att vi ses igen snart om du vill ge oss en ny möjlighet

Omdömet skrevs 1 augusti 2019

Mycket centralt hotell med bra lägenheter. Nära till tågstation och ligger mitt på strandpromenaden med närhet till många restauranger och barer. En stor och fin frukostbuffé med varmt och kallt att välja på, bl.a. god ägg och bacon. Prisvärt: betala för 6 frukostar och få 7 för knappt 42 Euro.Stort poolområde med barnpool och flertal solstolar, bar och toaletter.

Rumstips: Välj gärna rum mot poolsidan och gärna högre upp.
Datum för vistelsen: juli 2019
  • Restyp: Reste ensam
Tack Girasolvisit
Pyr-Fuengirola, Assistant Manager på Hotel Apartamentos Pyr Fuengirola, svarade på det här omdömetSvarade 7 augusti 2019

Kära Kund:
Tack så mycket för att du tog dig tid att skriva din feedback
Vi uppskattar ditt betyg (4 av 5) och dina positiva kommentarer
om plats, frukost och poolområde.
Vi hoppas att vi ses igen snart.
Angel Pareja Assisant Manager

Omdömet skrevs 15 juni 2019

Pyr ligger perfekt till, nära stranden i Fuengirola. Vi hade bott där tidiagre och visste att hotellet är slitet och att standarden kanske inte är den bästa. Men denna gång skulle det kompenseras av att vi bokade en penthouse våning med egen pool.
Vad gäller lägenheten, så är det mesta slitet. Man gjorde som man sa "ett led i sitt uppfräschningsprogram" under vår 10 dagars vistelse. Det innebar att byta knoppar på lådor och skåp. Kanske inte det man brytt sig mest om, när t ex städningen är under all kritik!
Lakanen byttes en gång under våra 10 dagar, och det var efter första natten. Detta efter att vi flyttat ihop sängarna och då fick ett stort, dubbellaken istället. Inte alls trevligt efter en vecka i ett varmt och fuktigt rum...
Takterassen ska vi inte ens tala om. Fågelbajsen på utemöblerna som fass när vi kom, fanns kvar efter 10 dagar och hade blivit mer. Och poolen var det inte som brydde sig om. Klortabletten som fanns var slut efter 3 dagar, och efter ytterligare en vecka så vågade vi inte ens gå i poolen.
Ska man säga något positivt så är det att de är duktiga på att byta handdukar. Men att fylla på schampoo och duschcreme är de helt usla på. Efter att ha gjort en Google-översättning till spanska, med önskemål om påfyllning, så fick vi nytt.
Tillbaka till standarden. Sängarna är stenhårda, till och med hårdare än de brukar vara utomlands. Sofforna i vardagsrummet har nog sett sina bästa dagar. Utemöblerna på takterassen är i princip uttjänta...

Datum för vistelsen: maj 2019
Tack Ulf-PeterL
Pyr-Fuengirola, Assistant Manager på Hotel Apartamentos Pyr Fuengirola, svarade på det här omdömetSvarade 6 juli 2019

Kära Ulf Peter:
Först och främst tackar vi dig för din feedback och vi älskar att du har upprepat det för andra gången på vårt hotell. Det betyder att ditt första besök var mycket tillfredsställande.
Läser dina kommentarer vi är förvånade över att ditt obehag eller missnöje med vissa saker inte har rapporterats under din vistelse men när du har lämnat hotellet.
Respektera dina kommentarer om rengöringsfrågor som vi vill berätta om att gången granskade golvpigarna, var arken ändrad den 31: e, när sängarna sattes ihop, och sedan igen på dag 2 och 5. Hur vi annonserar, en gång var tredje dag. Jag förstår inte hur du säger att ingen förändring gjordes om 10 dagar.
När det gäller toalettartiklar vill vi berätta att vi anger att det finns gratis toalettartiklar, men endast vid ankomsten. De fylls inte på. Det betyder inte att om en klient är med oss ​​i flera dagar och ber om det, kan vi leverera det.
Vi noterar också dina konstruktiva kommentarer om poolrensning och sängar för att förbättra sig i framtiden.
Poolområdet är ett område som vi anser vara privata (många gånger vill kunderna inte vara störda), även om vi regelbundet kolla det, liksom poolerna. Om du, enligt dig, inte var i gott skick, borde du ha rapporterat det och det skulle ha rättats omedelbart.
Vi beklagar att sängarna inte var till din smak. Även om madrasserna är nya, kan de alltid levereras med toppers för sängen som skulle ha gjort det bekvämare. Topparna för sängarna är tillgängliga på begäran.

Enligt europeisk lagstiftning måste klagomål göras då, så att hotellet har handlingsutrymme och kan lösa dem eller ge ett alternativ till kunden.
Vi hoppas att vi ses snart igen.

Omdömet skrevs 10 april 2019

Ett helt okey hotell med läge vid stranden. Stora rum med havsutsikt, bra städning , frukosten var över förväntan , man klarade sig hela dagen om man ville. Stor pool med solstolar och barservering. Fanns även en mindre pool på översta våningen. Vi bodde på våning 1under första veckan .Balkongen var då mot en spelhall där man avslutade vid 02-00 tiden på kvällarna med att skrika och gapa, vi fick efter klagomål byta till våning 6. Tack för det.

Rumstips: Försök att få rum minst på våning 5.på baksidan .Framsidan ligger i skugga.
Datum för vistelsen: oktober 2018
Tack JasBab
Pyr-Fuengirola, Assistant Manager på Hotel Apartamentos Pyr Fuengirola, svarade på det här omdömetSvarade 17 april 2019

Kära Kund:
Vi vill tacka dig för att skicka oss dina kommentarer.
Vi uppskattar mycket dina ord och din positiva bedömning av hotellet, dess tjänster och vår personal.
Vi arbetar hårt för att säkerställa att våra kunder har en oförglömlig vistelse. Och dessa kommentarer uppmuntrar oss ännu mer att fortsätta så här.
Vi noterar om dina kommentarer om isoleringen av rummen
Vi hoppas att vi ses snart igen

29 gradig pool året om
Fantastisk frukost
Trevlig personal
Kvällsmat var sådär
Vi hade rum mot norr med fantastisk utsikt, men hade föredragit söderläge med sol

Datum för vistelsen: februari 2019
Tack arnor317
Pyr-Fuengirola, Assistant Manager på Hotel Apartamentos Pyr Fuengirola, svarade på det här omdömetSvarade 26 februari 2019

Kära Kund
Tack för att du tog dig tid att skicka dina observationer
Vi är mycket glada att höra så många positiva saker om vårt hotell.
(29 graders pool (endast under vintermånaderna) Fantastisk frukost
Vänlig personal)
Och vi är mycket ledsna för att vi misslyckades att uppfylla några av dina förväntningar
När det gäller sängar. Även om madrasserna är nya, kan de alltid levereras med toppers för sängen som skulle ha gjort det bekvämare.
Det är synd att du inte informerade oss om problemen med uppvärmningen (det är inte ett vanligt problem) eller berätta om bullret. Vi skulle ha letat efter en lösning snabbt. Om du inte informerar oss kan vi inte göra någonting.
Vi hoppas att vi ses snart igen