“En plats man aldrig kommer att glömma”
Omdöme om Dachau

Dachau
Boka i förväg
Mer information
29,70 US$*
och över
Half-Day Dachau Concentration Camp Memorial Site ...
Rankad som nr 1 av 12 saker att göra i Dachau
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Avgift: Nej
Rekommenderad vistelselängd: Mer än 3 timmar
Omdömet skrevs 2 oktober 2017

Andra gången vi besöker ett koncentrationsläger och man upphör aldrig att chockas av allt som fick pågå på dessa ställen.
I en av byggnaderna som står kvar finns en utställning med all möjlig historia från tiden som lägret användes. Har man audioguiden så kan man även få lyssna till berättelser från överlevare.

Tack Zezzyne

Omdömet skrevs 6 september 2017 från mobil enhet

Någon gång i livet skulle alla behöva besöka ett koncentrationsläger för att påminnas om den grymma historien. Det är viktigt att vi aldrig glömmer vad som hände.

Tack MrsSpisen
Omdömet skrevs 27 juli 2017 från mobil enhet

En plats som får en att tänka på de fruktansvärda saker som hände här under andra världskriget! Att människan kan vara så ond och grym!! Parkeringen kostar 3€ sedan är inträdet gratis, vilket är fantastiskt!! Att hyra en audioguide är att rekommendera så kan man promenera runt i sin egen takt och titta!

Tack Skogsnissan
Omdömet skrevs 22 juni 2017 från mobil enhet

Inget man kan skoja om här inte det första arbetslägret nazisterna hade till för att bygga Germanica.

Tack Ockerstedt1996
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 21 juni 2017 från mobil enhet

Ett lärorikt besök på första koncentrationslägret som Nazisterna hade. Intressant och jobbigt besök dvs otroligt känslosamt att ta in historien och se filmen som visades. Vi hade en fantastisk guide som var objektiv dvs utan egna tolkningar och privata kommentarer. Viktigt att besöka och lära sig av historien så att det aldrig upprepas igen.
Det finns café, informationsdisk och turistinformation i ett hus precis vid ingången.

Tack Siggebus

Resenärer som tittade på Dachau tittade också på

München, Oberbayern
München, Oberbayern

Besökt Dachau? Berätta vad du tyckte!