Öppet i dag: 09:00 - 17:00
Spara
Boka i förväg

översatt av Google
Sätt du kan uppleva Dachau på
från 30,08 US$
från 34,13 US$
från 28,93 US$
från 46,28 US$
Omdömet skrevs 27 juli 2017 från mobil enhet

En plats som får en att tänka på de fruktansvärda saker som hände här under andra världskriget! Att människan kan vara så ond och grym!! Parkeringen kostar 3€ sedan är inträdet gratis, vilket är fantastiskt!! Att hyra en audioguide är att rekommendera så kan man promenera runt i sin egen takt och titta!

Datum för upplevelsen: juli 2017
Tack Skogsnissan
Omdömet skrevs 22 juni 2017 från mobil enhet

Inget man kan skoja om här inte det första arbetslägret nazisterna hade till för att bygga Germanica.

Datum för upplevelsen: augusti 2016
Tack Ockerstedt
Omdömet skrevs 21 juni 2017 från mobil enhet

Ett lärorikt besök på första koncentrationslägret som Nazisterna hade. Intressant och jobbigt besök dvs otroligt känslosamt att ta in historien och se filmen som visades. Vi hade en fantastisk guide som var objektiv dvs utan egna tolkningar och privata kommentarer. Viktigt att besöka och lära sig av historien så att det aldrig upprepas igen.
Det finns café, informationsdisk och turistinformation i ett hus precis vid ingången.

Datum för upplevelsen: juni 2017
Tack Siggebus
Omdömet skrevs 22 mars 2017 från mobil enhet

Jag och vän besökte den mycket stora och mycket intressanta plats. En promenad runt på området är ett måste. Skrämmande och mycket givande. Utställningshallen är klassiskt tysk med mycket text. Fokusera på det som rör Dachau. Plus se filmen på typ tjugo minuter.

Datum för upplevelsen: mars 2017
Tack 900henrikv
Omdömet skrevs 9 juli 2016 från mobil enhet

Vi får inte glömma bort historia om det hemska som hände under andra världskriget! Det är nyttigt och viktigt att besöka en plats som denna och begrunda vad som hände. Det är först när man är på plats som historien blir mer verklig och insikten om det fruktansvärda som skedde.
Dachau har ganska väl bevarade byggnader från den tiden och museet ger besökaren en verklig lektion i historien kring 30 och 40 talets Tyskland. Om hur nazismen fick fotfäste och kunde komma till makten. Viktig kunskap så att vi kan förhindra att det sker igen. Det är vår plikt att förhindra detta!

Datum för upplevelsen: juli 2016
Tack MorganO69