“Historiens fruktansvärda vingslag!”

Boka i förväg
Mer information
25,78 US$*
och över
Full-Day Dachau Concentration Camp minnesplats ...
Rankad som nr 1 av 12 saker att göra i Dachau
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Avgift: Nej
Rekommenderad vistelselängd: Mer än 3 timmar
Omdömet skrevs 27 juli 2017 från mobil enhet

En plats som får en att tänka på de fruktansvärda saker som hände här under andra världskriget! Att människan kan vara så ond och grym!! Parkeringen kostar 3€ sedan är inträdet gratis, vilket är fantastiskt!! Att hyra en audioguide är att rekommendera så kan man promenera runt i sin egen takt och titta!

Tack Skogsnissan

Omdömet skrevs 22 juni 2017 från mobil enhet

Inget man kan skoja om här inte det första arbetslägret nazisterna hade till för att bygga Germanica.

Tack Ockerstedt1996
Omdömet skrevs 21 juni 2017 från mobil enhet

Ett lärorikt besök på första koncentrationslägret som Nazisterna hade. Intressant och jobbigt besök dvs otroligt känslosamt att ta in historien och se filmen som visades. Vi hade en fantastisk guide som var objektiv dvs utan egna tolkningar och privata kommentarer. Viktigt att besöka och lära sig av historien så att det aldrig upprepas igen.
Det finns café, informationsdisk och turistinformation i ett hus precis vid ingången.

Tack Siggebus
Omdömet skrevs 22 mars 2017 från mobil enhet

Jag och vän besökte den mycket stora och mycket intressanta plats. En promenad runt på området är ett måste. Skrämmande och mycket givande. Utställningshallen är klassiskt tysk med mycket text. Fokusera på det som rör Dachau. Plus se filmen på typ tjugo minuter.

Tack Henrik V
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 9 juli 2016 från mobil enhet

Vi får inte glömma bort historia om det hemska som hände under andra världskriget! Det är nyttigt och viktigt att besöka en plats som denna och begrunda vad som hände. Det är först när man är på plats som historien blir mer verklig och insikten om det fruktansvärda som skedde.
Dachau har ganska väl bevarade byggnader från den tiden och museet ger besökaren en verklig lektion i historien kring 30 och 40 talets Tyskland. Om hur nazismen fick fotfäste och kunde komma till makten. Viktig kunskap så att vi kan förhindra att det sker igen. Det är vår plikt att förhindra detta!

Tack Morgan O

Resenärer som tittade på Dachau tittade också på

Besökt Dachau? Berätta vad du tyckte!