“Koncentrationsläger”

Boka i förväg
Mer information
29,73 US$*
och över
Half-Day Dachau Concentration Camp Memorial Site ...
Rankad som nr 1 av 12 saker att göra i Dachau
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Avgift: Nej
Rekommenderad vistelselängd: Mer än 3 timmar
Omdömet skrevs 21 juni 2017 från mobil enhet

Ett lärorikt besök på första koncentrationslägret som Nazisterna hade. Intressant och jobbigt besök dvs otroligt känslosamt att ta in historien och se filmen som visades. Vi hade en fantastisk guide som var objektiv dvs utan egna tolkningar och privata kommentarer. Viktigt att besöka och lära sig av historien så att det aldrig upprepas igen.
Det finns café, informationsdisk och turistinformation i ett hus precis vid ingången.

Tack Siggebus

Omdömet skrevs 22 mars 2017 från mobil enhet

Jag och vän besökte den mycket stora och mycket intressanta plats. En promenad runt på området är ett måste. Skrämmande och mycket givande. Utställningshallen är klassiskt tysk med mycket text. Fokusera på det som rör Dachau. Plus se filmen på typ tjugo minuter.

Tack Henrik V
Omdömet skrevs 9 juli 2016 från mobil enhet

Vi får inte glömma bort historia om det hemska som hände under andra världskriget! Det är nyttigt och viktigt att besöka en plats som denna och begrunda vad som hände. Det är först när man är på plats som historien blir mer verklig och insikten om det fruktansvärda som skedde.
Dachau har ganska väl bevarade byggnader från den tiden och museet ger besökaren en verklig lektion i historien kring 30 och 40 talets Tyskland. Om hur nazismen fick fotfäste och kunde komma till makten. Viktig kunskap så att vi kan förhindra att det sker igen. Det är vår plikt att förhindra detta!

Tack Morgan O
Omdömet skrevs 8 juli 2016 från mobil enhet

Ett ställe man borde ta sig tid till att stanna till och titta på vad folk blundade åt under kriget. Nästan lite kuslig upplevelse att gå omkring på denna befläckade mark. Vilket svineri som ingen ville se. Inget förintelseläger, utan mer ett arbetsläger för oliktänkande och givetvis judar. Tror detta var ett av dom första, och man visar också var och vilken sorts läger alla andra var någonstans. Att det funnits SÅ många trodde jag inte.
Alla borde varit och tittat på något av alla dessa läger någon gång. En märklig och lite skrämande upplevelse, men klart värt det.
Har besökt stället 2 ggr nu med nästan 30 års mellanrum.
Gör åtminstone ett besök här, med eller utan guide.

Tack Jonas B
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 15 oktober 2015

En skrämmande upplevelse som borde upplevas av alla!
upplevde en obehaglig känsla under hela besöket. Det vart svårt att ta in allt när man stod där en solig varm dag i september och tittade ut över uppställningsplatsen.. svårt att föreställa sig att för inte så länge sen skedde fruktansvärda saker här. folk svalt vart slagna och torterade,skjutna utsattes för hemska experiment
.Man märkte på alla andra som var där att folk var dämpad och allvarliga. Träffade även på skolklasser som var där men inget skratt och stoj.
Har man tid och är i närheten rekommenderar jag verkligen ett besök !

Tack Familjen L

Resenärer som tittade på Dachau tittade också på

München, Oberbayern
München, Oberbayern

Besökt Dachau? Berätta vad du tyckte!