“Bilade till Kroatien”

Boka i förväg
Mer information
29,10 US$*
och över
Halv-dagars Dachau Concentration Camp Memorial ...
Rankad som nr 1 av 12 saker att göra i Dachau
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Avgift: Nej
Rekommenderad vistelselängd: Mer än 3 timmar
Omdömet skrevs 8 juli 2016 från mobil enhet

Ett ställe man borde ta sig tid till att stanna till och titta på vad folk blundade åt under kriget. Nästan lite kuslig upplevelse att gå omkring på denna befläckade mark. Vilket svineri som ingen ville se. Inget förintelseläger, utan mer ett arbetsläger för oliktänkande och givetvis judar. Tror detta var ett av dom första, och man visar också var och vilken sorts läger alla andra var någonstans. Att det funnits SÅ många trodde jag inte.
Alla borde varit och tittat på något av alla dessa läger någon gång. En märklig och lite skrämande upplevelse, men klart värt det.
Har besökt stället 2 ggr nu med nästan 30 års mellanrum.
Gör åtminstone ett besök här, med eller utan guide.

Tack Jonas B

Omdömet skrevs 15 oktober 2015

En skrämmande upplevelse som borde upplevas av alla!
upplevde en obehaglig känsla under hela besöket. Det vart svårt att ta in allt när man stod där en solig varm dag i september och tittade ut över uppställningsplatsen.. svårt att föreställa sig att för inte så länge sen skedde fruktansvärda saker här. folk svalt vart slagna och torterade,skjutna utsattes för hemska experiment
.Man märkte på alla andra som var där att folk var dämpad och allvarliga. Träffade även på skolklasser som var där men inget skratt och stoj.
Har man tid och är i närheten rekommenderar jag verkligen ett besök !

Tack Familjen L
Detta omdöme har översatts från Engelska. Visa original
Omdömet skrevs 20 april 2015

Från ett historiskt perspektiv, detta är ett måste att se. Vi vet alla vad som hände i dessa läger, men att se det första sidan och förstår förfärliga förhållanden dessa män var tvungen att uthärda är obegripligt. Det är gratis att besöka själv och bara 3 euro för en guidad tur (definitivt värt det). Vi tillbringade 4 timmar mellan våra guidad tur, att beskåda visas på vår egen, och titta på filmklipp av dagen de allierade styrkorna befriade lägret (måste se denna). En familj i vår grupp hade deras 9 år gamla son ..... jag skulle inte rekommendera att ... för unga.

3  Tack Ray H
Omdömet skrevs 17 augusti 2014

Jag besökte Dachau tillsammans med min partner och kompis under 2013. Det är fortfarande svårt att sätta ord på alla känslor som kom under timmarna som vi gick omkring i Dachau. Vi hade från början bara planerat att vara där 1-2 timmar, men efter 4 timmar hade vi fortfarande inte hunnit se allt.

Dachau är en plats som behöver mycket tid, för varje steg i området gör ont. Jag rekommenderar ändå alla att åka dit, det är en så otrolig viktig del av vår historia som vi aldrig får glömma.

Ett extra tack för att det fanns maskiner att låna så man kunde gå själv och lyssna på inspelade berättelser. För mig passade det bättre att få ta det i min egen takt istället för gå i grupp.

Tack faxat
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 28 juli 2014 från mobil enhet

Ett historiskt måste när man är i närheten. Denna plats får en att tänka och ger en en riktig realitycheck när man verkligen är på plats. Mitt första besök till ett koncentrationsläger och jag blev absolut imponerad av hur bra dom har gjort det med museeum, historier från dom drabbade och all bakgrundsfakta du någonsin kan drömma om. Vill man läsa precis allt och alla historier så har du absolut minst 10 timmar där. Barn kan bli lite skrämda av bilderna som finns så förklara gärna i förhand vad som hänt för dom gömmer ingenting där vilket är ärligt och bra. Ingen kul utflykt men en väldigt utbildande och känslomässig utflykt väl värd ett besök

1  Tack Fredrik J

Resenärer som tittade på Dachau tittade också på

München, Oberbayern
München, Oberbayern

Besökt Dachau? Berätta vad du tyckte!