travelup.com
Lol.travel
Destinia.com
Omdömet skrevs 5 mars 2017

Bra läge väldigt nära pisten.
Hissarna var pyttesmå. Lobbyn i det närmaste obefintlig.
Baren med sittgrupper var liten och sittplatserna väldigt obekväma, dock var WiFi-t OK här.
Vårt rum, 211. Var extremt lytt och dragigt tills vi förstod att dörren till den franska balkongen inte stänger i överkant med mindre än att man trycker i överkant samtidigt som man vrider om handtaget. Problemet var för övrigt detsamma i rum 216 där våra vänner bodde. Efter att vi kom på det blev inomhusklimatet väsentligt bättre men det är fortfarande väldigt mycket oljud från gatan dels när folk går hem från puben fram på morgonkvisten och dels när man slänger glasflaskor i glascontainern som låg precis utan för vårt rum och det gör man också framemot midnatt. Standarden var bra men saknade annan sittplats än sängarna. Sängarna var OK mjuka men onödigt breda vilket tar mycket på platsen i rummet, speciellt när man har en extrasäng. Badrummet var fint, skönt med stora avställningsytor. Garderoben var en välsignelse. WiFi var uruselt på vårt rum. Mycket bättre på rum 216.
Skidförrådet var för varmt (granne till bastun i SPAt) och för trångt. Saknade torkanordning med värme till pjäxorna i skåpet men väldigt bra med låsen och låskorten som desamma som till rummen.

Rumstips: Fördel att bo högt upp eftersom det är mycket ljud från folk på gatan.
Datum för vistelsen: februari 2017
Tack Mats L
Omdömet skrevs 4 mars 2017

Finns inget negativt att säga om hotellet. Standarden var över förväntningarna, personalen fantastiskt trevlig! Jag möttes alltid av ett leende och en hälsning om det så var från housekeeping, reception eller service.
Läget är det bästa i Pas de la casa. Nära till allt!
Bra hjälp i receptionen.
Vi hade halvpension vilket var mycket prisvärt. Fanns mycket att välja på, något för alla varje dag.

Rumstips: Är man ljudkänslig ska man nog undvika rum mot backen. Själv tyckte vi att utsikten var värd att höra sopbilen någon gång.
Datum för vistelsen: mars 2017
Tack LizaStockholm
Omdömet skrevs 16 oktober 2016

Läget på hotellet var mycket bra, man fick i stort sett runda hörnet för att komma till backen. Det fanns 2 Entréer till hotellet en för skidåkarna som kom eller gick med sina skidor och pjäxor där det var en hiss ner till källaren och förvaringsskåpen för skidutrustningen, kanonbra. Den andra var den vanliga entrén där man slapp trängas med skidåkarna. Rummen var mycket fräscha och det gäller även toaletterna som fina. Bra var även en öppen garderob där man förvarade ytterkläder mm. Maten var mycket bra och var som buffé med olika rätter olika dagar. Mycket fin efterrättsbuffe. Härlig pool med 2 olika bastun i källaren, härligt efter skiddag. Utanför entrén fanns bankomat och ett mindre köpcenter. Nära ner till shoppingstråket. Mycket prisvärt.

Datum för vistelsen: mars 2016
2  Tack HascheBasche
Omdömet skrevs 6 april 2016

Ett hotell som har allt man kan önska sig när man ska åka skidor. Läget är utmärkt centralt i byn och ändå endast minuter från liftar upp i systemet. I bottenvåningen fanns egna skidskåp med plats för skidor, pjäxor och hjälmar för varje rum.

Standarden på rummet är för mej perfekt. Fantastiskt sköna sängar. Stora utrymmen. Mörkt och relativt tyst under natten ger ytterligare en god sömn. Rent , snyggt och praktiskt badrum men sköna morgonrockar och tofflor. Morgonrocken kunde också användas för att åka ner till hotellets SPA-avdelning där min favorit ång-bastun fanns. Rummen saknade bar-skåp men det fanns på hotellets entreplan. Det enda jag saknade i rummen var en extra stol, det fans bara en.

Vi hade halvpension (frukost och middag) i hotellets restaurang. Varje dag överraskades vi av nya rätter och vällagad buffé mat. Mycket grönt men också en egen grillmästare som lagade bl.a fisk och kött på beställning. Vin utbudet var inte för exklusivt utan man kunde finna bra viner till mycket rimliga priser. Allt var mycket gott och kan verkligen rekommenderas. Kvällarna avslutades oftast i hotellbaren med en god drink eller en espresso.

Datum för vistelsen: mars 2016
1  Tack Thomas H
Omdömet skrevs 30 mars 2016

Trevlig personal och nyrenoverade rum samt fräscht spa. Matsalen skulle behöva uppdatera möblemanget, väldigt nersuttna soffor! Helt ok både frukost och middag men inget som sticker ut.
De har bara en hiss från skidrummet som skapar milt kaos när alla ska ut och in samtidigt, det är även väldigt trångt i skidrummet.

Rumstips: Välj rum mot backen högt upp i huset eftersom mycket folk passerar utanför, använd gärna hörselproppar.
Datum för vistelsen: februari 2016
Tack D8288DSpeterb