Utforska Buenos Aires

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.
Vad är Travellers' Choice Best of the Best?
Den här utmärkelsen är vårt högsta erkännande och presenteras årligen för de verksamheter som är de bästa av de bästa (Best of the Best) på Tripadvisor, de som får utmärkta omdömen från resenärer och rankas bland bäst 1 % av fastigheter världen över.
Buenos Aires
Buenos Aires
Hotell
Alla hotell i Buenos AiresErbjudanden på hotell i Buenos AiresSista minuten Buenos AiresEfter hotelltyp
Efter hotellklass
Nära landmärken
Nära tågstationer
Nära flygplatser
Nära college
Saker att göraRestaurangerFlygresorSemester-​bostäderReseberättelserKryssningarHyrbilarMer

Buenos Aires Turism

Om Buenos Aires
Buenos Aires har en glödhet energi som smittar av sig. Du kan äta och dricka gott med malbec och otroligt god biff, och hålla igång hela natten på klubbar och dansställen. Men det finns också en mer dämpad sida som är väl värd att upptäcka. Promenera längs kullerstensgatorna i barrios på morgonen och beskåda den neoklassiska arkitekturen i egen takt. Palermo har visserligen trendiga restauranger och butiker, men det är något alldeles speciellt med att införskaffa en choripán och ha en enkel picknick i Bosques de Palermo. Bege dig till San Telmo för Feria de San Telmo – en stor gatumarknad som äger rum varje söndag – och tango (se en föreställning eller titta utomhus på Plaza Dorrego). Om du vill göra något mer avslappnat kan du kolla in ett konstmuseum eller galleri och sedan besöka ett matstånd på Mercado de San Telmo. Snabba på eller ta det lugnt – det är upp till dig. Vi har fler idéer nedan.

Det väsentliga i Buenos Aires

Här hittar du den bästa tangon i Buenos Aires

Buenos Aires är födelseplatsen för tango. På 1800-talet förenade den här sensuella dansen arbetarklassinvandrare, ursprungsargentinare och frigivna slavar. I dag erbjuder den fortfarande en inblick i landets passionerade kultur. När jag flyttade till Argentina vid sex års ålder lånade en erfaren tangodansare min älskade uppstoppade hund för att dansa tango på Caminito La Bocas färgglada gator. Sedan dess har jag varit fängslad av dansen.
  • Rojo Tango
    902
    Rojo Tango är den mest exklusiva tango-showen i staden. Du hittar den i den överdådiga Faena Hotel, i ett intimt, lönnkrogsliknande rum upplyst i sensuellt rött. Välj den dekadenta middagen före föreställningen med argentinska kvalitetsviner. Jag känner att jag aldrig riktigt förstod tango som konst förrän jag upplevde den här uppslukande och kreativa showen där både dansare och livemusiker uppträder alldeles framför fötterna.
  • Cafe de los Angelitos
    1 042
    Om du vill ha en klassisk tangoupplevelse kan du ta en titt på den här vackra platsen som rymmer danshistoria från över ett sekel. Här hittar du en elegant tangoshow med 21 tangodansare, ackompanjerade av en levande orkester. Och det riktar sig till turister, så det är en bra plats att lära känna kulturen (de erbjuder till och med hotelltransfer). Under dagen kan du ta en kaffe på kaféet som är dekorerat med hundratals bilder om tangons historia.
  • Tango Queer
    0 omdömen
    Buenos Aires är stolt ett av de mest queervänliga resmålen i världen. Som en bisexuell kvinna respekterar jag att Tango Queer utmanar de existerande heteronormativa roller som ofta förekommer i ”traditionell” tango (ironiskt nog, eftersom tango uppstod som en balettliknande dans mellan två män). Tango Queer är ett varmt och vänligt utrymme där dansare av alla kön kan delta i att leda eller bli ledda. Det finns tangokurser som följs av milonga, där alla med olika förmågor bjuds in till dans.
  • El Viejo Almacen
    1 087
    Historiska El Viejo Almacén har ansetts vara ett av de mest klassiska tangohusen i världen. Här har det dansats tango sedan 1968, när den berömda lokala tangosångaren Edmundo Rivero köpte den hundra år gamla byggnaden. Det är fortfarande en av de bästa platserna att titta på tango på och perfekt för en romantisk utekväll i staden. Middagen serveras från kl. 20.00 och en show på 100 minuter börjar kl. 22.00.
  • Caminito
    7 497
    All tango kräver inte röda draperier och fina scener. Även om det kan tillföra dramatisk stämning kan du uppleva tangokulturen direkt på gatorna i La Boca, ett eklektiskt och färgglatt område. När jag har besökare tar jag alltid med dem på en rundvandring för att se de skickliga gatuartisterna och äta lunch på en av de många utomhusrestaurangerna som erbjuder avslappnade tangoshower som Encuentro Nativo.

Utforska Buenos Aires efter intresse

Dags att dansa tango

Liveshower, kurser, klubbar och mer därtill

Buenos Aires på en budget

Matställen och aktiviteter som är snälla mot plånboken

Om du vill unna dig något speciellt

Fantastiska upplevelser värda varenda peso

Tillbringa en dag på ranchen

Platser där du kan uppleva livet som gaucho och dess kultur

Upp i sadeln

Polomatcher, hästkapplöpning och mer därtill

För historieentusiaster

Museer, palats och landmärken som du bara måste se

Buenos Aires efter mörkrets inbrott

Det finns massor att göra när solen gått ner

Handla på stadens marknader

Alla bästa ferias för mat och lokalt hantverk

Koppla av i naturen

Natursköna platser att koppla av och ladda om på

Bege dig bortom folkmassorna

Dolda pärlor och platser du inte får missa