“Bästa skaldjursplatån!”
Omdöme om Pigalle Restaurant

Pigalle Restaurant
Rankad som nr 17 av 1 292 Restauranger i Centrala Kapstaden
Prisklass: 250 US$ - 1 000 US$
Bra för: Särskilda tillfällen, Affärsmöten, Lokal mat, Större grupper, Romantiska möten
Middagsalternativ: Middag, Sent på kvällen, Frukost, Bokningar
Omdömet skrevs 27 februari 2017

Vilken super service, trevlig atmosfär med levande musik. Glöm inte att äta chokladfondaten det är ett måste.

Tack martinasahlin

Omdömet skrevs 11 januari 2017

Oerhört trevlig personal och maten får fem stjärnor. Läcker skaldjursplatå och supergod chokladmousse med mintgrädde!

Tack Ann-Leena M
Omdömet skrevs 14 december 2016

Pigalle visade sig vara en musik och jazzrestaurang belägen lite i nowhere mellan Waterfront och centrala Kapstaden. På Sommerset Road. Mörk restaurang så välj borden vid de stora fönstren ut mot gatan. Alla andra bord är inne i restaurangen utan fönster. Jazzen börjar kl 19.30. Började med en god lokal romdrink. Åt grillade scallops som förrätt och sedan en stor skaldjursplatå med hummer, tigerräkor, räkor, musslor, babycalamari och vit filefisk. Mycket gott. Våra gäster åt Stenbock. Creme Brule med sött dessertvin. Utmärkt och vaken service. Ägarna hälsade på oss både före middagen , under och efter. Letade dessutom upp rätt dessertvin åt oss. Trevligt. Notan gick på 3000 rand inkl 4 förrätter, 4 varmrätter och 4 desserter. Dessutom 4 drinkar och 8 glas husets vin. Inte dyrt. Rekommenderas för musikintresserade och som avkoppling till Waterfront.

Tack JEEngkvist
Omdömet skrevs 17 januari 2016

Visade sig vara en dansrestaurang. Det visste vi inte när vi bokade. Fick ett bra bord precis vid dansgolvet med livemusik. Lite originellt men vi trivdes. Vi delade en skaldjursplatta för två och den var riktigt bra.

Tack Martin-the-swede
Omdömet skrevs 31 december 2015 från mobil enhet

Oerhört dålig service där vi fick be kyparna om saker vid fem olika tillfällen innan de gjorde någonting. Har varit på massor av restauranger i Sydafrika, där alla har haft bättre mat till ett billigare pris. Underbart husband!

Tack Rednif

Resenärer som tittade på Pigalle Restaurant tittade också på

Centrala Kapstaden, Cape Town

Besökt Pigalle Restaurant? Berätta vad du tyckte!