Taj Cape Town(Centrala Kapstaden)(Mycket prisvärt!)
Kostnadsfri avbokning till den 27/07
Rabattmeddelande! 17 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 17 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 177 US$/natt.

Radisson Blu Hotel Waterfront, Cape Town(Centrala Kapstaden)(Mycket prisvärt!)
Kostnadsfri avbokning till den 21/07
  • Gratis frukost
Rabattmeddelande! 10 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 10 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 175 US$/natt.

ONOMO Hotel Cape Town - Inn On The Square(Centrala Kapstaden)(Mycket prisvärt!)
  • Pool
Winchester Mansions(Centrala Kapstaden)(Mycket prisvärt!)
Kostnadsfri avbokning till den 21/07
  • Gratis frukost
Derwent House Boutique Hotel(Centrala Kapstaden)(Mycket prisvärt!)
Rabattmeddelande! 10 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 10 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 136 US$/natt.

Glen Boutique Hotel & Spa(Centrala Kapstaden)(Mycket prisvärt!)
Rabattmeddelande! 17 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 17 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 92 US$/natt.

Blackheath Lodge(Centrala Kapstaden)(Mycket prisvärt!)
Priceline
Rabattmeddelande! 31 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 31 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 126 US$/natt.

AHA Harbour Bridge Hotel & Suites(Centrala Kapstaden)(Mycket prisvärt!)
Priceline
Kostnadsfri avbokning till den 22/07
Rabattmeddelande! 44 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 44 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 367 US$/natt.

Cape Grace(Centrala Kapstaden)
Omdömet skrevs 19 maj 2012

Uruslelt rum, trasig toalett, smutsiga lakan vid ankomst, smutsigt, stöld av värdeföremål, otrevlig kvinnlig hotellchef. Aldrig mer detta ställe.

• Bodde här: november 2011, reste som ett par
2  Tack Nisse91
Omdömet skrevs 2 april 2012

Vi var en familj som bodde 3 nätter i 2 dubbelrum under början av januari 2012. I framförallt det ena rummet luktade det väldigt illa, troligen från avloppet. Vi klagade, men även om de försökte åtgärda så blev det inte bättre. I stället glömde de lösningsmedel på rummet, som de hade i en vanlig liten vattenflaska. Min fru trodde att det var en av våra medhavda vattenflaskor och var ytterst nära att dricka av detta starka medel. Det kunde gått riktigt illa!Lukten fanns dessutom i hela korridoren.
I duschen var det nästan omöjligt att ställa in en behaglig temperatur, antingen var det för kallt eller alldeles för varmt. Dessutom hängde vår rumsdörr bara på ett gångjärn, det andra hade släppt från dörrkarmen. Trots tidigare löfte om att få byta rum om problemen inte kunde lösas så fick vi inget nytt rum av nattportieren.
Ganska OK, men lite omständlig frukost när varje gäst ska beställa stekta ägg/äggröra/omelett och även andra pålägg etc.
Lungt men ganska ocentralt läge gjorde att det inte fanns så många restauranger inom gångavstånd att välja på.
Det finns säkert många bättre hotell i Kapstaden, så detta är inget jag rekommenderar.

• Bodde här: januari 2012, reste med familjen
Tack Ruppe
Omdömet skrevs 13 januari 2012

Boendet var på en acceptabel nivå. Vi blev först placerade i ett trångt och varmt rum på översta vånngen där AC:n var sönder. Efter att vi klagade blev vi flyttade till ett större rum av något bättre standard. Rummet var dock ganska slitet och badrummet av lägre standard. Varmvattnet i duschen kom och gick. Frukosten var okej, över medel men inte lika bra som på våra andra vistelser i Sydafrika. Servicen hos personalen varierade avsevärt från en mycket hög nivå till mindre bra.

• Bodde här: januari 2012
Tack Ninagmail
Omdömet skrevs 8 december 2011

Hotellet sägs ligga på gångavstånd till det mesta men för lite äldre personer är det ganska lång till ex Waterfront (dit vill ju alla förr eller senare). Ingen överklass men som sagt helt ok.

Tips för att välja rum: Om du är lite äldre, lägg till lite pengar för uppgradering och hamna lite närmare waterfront.
  • Bodde här: december 2011, reste som ett par
1  Tack Hans N
Omdömet skrevs 10 april 2010

Standarden på rummen var inte fantastisk, men det var rymligt och helt OK. Vi hade utsikt över Table Mountain vilket var ett plus i kanten! Parkering fanns mot avgift och det var värt att betala en liten summa för att ha någonstans att göra av bilen (på gården). Gardens är rätt biltätt och framåt kvällen finns det inte många luckor utmed gatorna... Lady Hamiltons läge är mycket bra - en liten promenad så befinner du dig på Kloof Street - restauranggatan nr 1 i Cape Town! Vi kunde därmed promenera till ställen som Ocean Basket och Arnold's. Vill du lyxa så ligger Mount Nelson Hotel runt kvarteret, där "alla" kändisar bor när de är i stan. Otroligt tjusigt!
Hotellets frukost är omfattande, självklart finns en kille som steker ditt ägg som du vill ha det. Deras termos med rooibos-the var en höjdare som vi gick hårt åt! Det var supergott! The och kaffe samt juice finns framme i loungen hela dagen, så du kan alltid slinka in i aircon-kylan där och pusta ut med något att dricka. På kvällen var detta en naturlig samlingsplats, då även baren är öppen.
Ett minus? Ja, hiss saknas. Vi bodde högst upp. Lite stretigt!

Bodde här: mars 2010, reste med familjen
Tack HelenSylvan