“Middag med underhållning”

Kök: Afrikanskt
Bra för: Lokal mat, Särskilda tillfällen, Större grupper
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Middag, Lunch, Bokningar
Omdömet skrevs 31 december 2017 från mobil enhet

En livlig och positiv stämning med god spännande mat. Vi möttes redan i dörren med vänlighet och gott omhändertagande. Trotts att restaurangen rymmer nästan 500 gäster upplevde vi middagen som personlig och trevlig. Vi hade en servitris som tog hand om oss väldigt väl på ett personligt och glatt sätt. Maten var från hela Afrika med spännande väl balanserad kryddning. Menyn var fast med många olika rätter. Vegetariskt och glutenfritt var inga problem. Underhållning med afrikanska rytmer och sång i lagom mängd. Inredningen var rustik med varmt etniskt tema.

1  Tack Hanne B

Omdömet skrevs 14 februari 2017

Kvällen startar med trumshow där alla gäster kan delta och spela trummor.
Efter showen serveras en afrikans meny bestående av olika afrikanska rätter. Under middagen får man underhållning i form av sång och dans. Och om man vill kan man delta i dansen med. Kan varmt rekommendera att besöka denna restaurang!

2  Tack Happy201607
Omdömet skrevs 4 januari 2017

Trevligt för alla åldrar med musik, uppträdanden, god mat och service. En meny med 15 rätter från olika länder i Afrika. God mat och man kan ta in mer av det man tycker om. Prisvärt.

2  Tack sofiawahlman
Omdömet skrevs 15 mars 2016 från mobil enhet

Meny med 14 rätter där du får testa dig igenom kontinenten Afrika.
Maten var god och vällagad enligt våra svenska mått. Trevligt ställe med underhållning, dock med enbart turister som matgäster. Men klart värt ett besök för att testa olika matkulturer. Pris: ca R1800 mat inklusive dryck för 4 pers.

1  Tack Kwellberg
Omdömet skrevs 17 januari 2016

En "turistrestaurang", ja absolut men samtidigt väldigt trevlig och med god mat. Det är en fast menu med ca 15 rätter och det är precis lagom mycket. Maten är väldigt vällagad och spännande och den kommer ifrån hela Afrika. Under hela middagen är det uppträde vid borden från och till. Vi deltog i "trumsessionen" innan maten och det var ganska kul. Har ni en kväll över i Kapstaden är det absolut värt ett besök här.

1  Tack Annika B

Resenärer som tittade på Gold Restaurant tittade också på

Centrala Kapstaden, Cape Town

Besökt Gold Restaurant? Berätta vad du tyckte!