“Tält med glasväggar, modernt, fräscht och bra mat i Waterfront”
Omdöme om Den Anker

Den Anker
Rankad som nr 51 av 1 196 Restauranger i Centrala Kapstaden
Kök: Belgiskt
Bra för: Affärsmöten
Middagsalternativ: Middag, Lunch, Frukost, Sent på kvällen, Leverans, Bokningar
Omdömet skrevs december 14 2016

Den Anker ligger i hamnen vid Victoria Wharf i Waterfront. Ett stort modernt tält med glasväggar och åtskilliga sittplatser. Bra bord och bra stolar. Fräscht, trevligt och modernt. Jag åt oxcarpaccio och 6 st grillade prawns. Mycket bra och mycket gott. Servicen var humoristisk och utmärkt. Goda, billiga viner per glas. Öl till våra gäster. Creme brule till efterrätt. Vi var 4 personer och notan gick på 1900 rand = 1350 kr. Inte dyrt. Rekommenderar restaurangen och finner den en av de bästa i Kapstaden. Men ni måste boka i förväg annars kan väntetiden bli lång.

Tack JEEngkvist

Omdömet skrevs november 25 2016

Ligger väldigt trevligt i Waterfront, superb mat och dryck, kunnig personal, rekommenderar gärna denna restaurang

Tack Gunilla N
Omdömet skrevs november 12 2016 från mobil enhet

Helt ok mat och trevlig personal. Väldigt högljutt i lokalen.
Boka bord, vi fick vänta en timme för att få plats.

Tack Mikael O
Omdömet skrevs juli 25 2016

Jättebra ställe. Boka bord för att vara säker. DEt är mycket folk ute och svårt att få plats på de bra restaurangerna

Tack roffecarl
Omdömet skrevs mars 17 2016 från mobil enhet

Toppenläge i Waterfront med fantastisk utsikt över table mountain! Maten var utmärkt, har en bra vinlista och vänlig personal. Vi åt seafood och springbock.

Tack mohlabetsi

Resenärer som tittade på Den Anker tittade också på

Centrala Kapstaden, Cape Town

Besökt Den Anker? Berätta vad du tyckte!