Omdömet skrevs 6 februari 2016

Fantastisk upplevelse att bo i parken och till frukost sitta och titta på alla vilda djur. En morgon såg vi en elefanthjord på över 80 djur. Denna lilla men exklusiva lodge behöver man inte låsa rummen men lever som en stor familj. Underbart.

Rumstips: Allt är lika bra om man bara väljer med utsikt
Datum för vistelsen: februari 2016
Tack Johnny L
Omdömet skrevs 10 april 2015

Vår familj hade några fantastiska dagar på Buhala lodge. Lodgens Safari är av hög kvalitet, och rangern "Pat" kan allt om det mesta som händer i Kruger parken. Läget vid Crododile river medför att det händer någonting hela tiden. Noshörningar, flodhästar, bufflar och krokodiler syns med jämna mellanrum, plus att det kommer elefanter förbi på nära håll emellanåt. Mycket lugn och avkopplande miljö, det är bara djurlivet som hörs. Personalen är mycket service inriktad och trevlig. Enda nackdelen är att det bara finns en maträtt att välja på till kvällen. Det finns möjlighet att få något annat om man absolut inte tycker om det som erbjuds.
Har man för avsikt att vara mera än två dagar, kan vi rekommendera en dag som man bara slappar vid poolen, eller spelar Golf på Leopard Creek.

Datum för vistelsen: mars 2015
Tack 121andersb
Omdömet skrevs 28 februari 2015

Mitt i en papaya-odling med utsikt över den södraste delen av Kreuger parken möts vi av Suger som driver denna halmtaksklädda lodge - en vänlig med lätt förvirrad f d plantageägarinna. Från terassen kan man kika på flodhästar, vattenbufflar, impalor m fl som betar på andra sidan Crocodile River. En eftermiddag fick vi möjlighet att studera en betande elefant på bara 50-100 m avstånd från terassen - coolt. Hade det funnits möjlighet att välja några olika olika middagsrätter skulle betyget blivit högre.

Tack Siv W
Omdömet skrevs 21 januari 2015

Buhala lodge ligger perfekt alldeles intill Crocodile river och man kan sitta på de stora terrasserna och se djuren direkt från hotellet. Vi hade lyckade safaris men kom från ett hotell med med ”modern” inställning till service. Sugar är en äldre dam som driver hotellet med järnhand. Personalen är vänlig men vi uppfattade dem rädda för henne och vi såg ett par utbrott i samband med lunch. Hon har en förlegad syn på service tyvärr och när frågade om det fanns möjlighet att få någon slags frukost med oss när vi hade en tidig transfer så sa hon bara ”vi gör inte sånt här” och vad tror ni ska vi ta hit personalen extra! Jag har rest i över 50 länder och stannat på massvis med hotell och i denna prisklass ska inte bemötandet vara så här. Synd eftersom det är ett så bra ställe i övrigt. Sugar´s son verkar ta över och då tror jag det blir annan inställning.

Tack Naffats68
Omdömet skrevs 11 januari 2015

Om det är natur och djur du är ute efter så finns inget bättre än Buhala. Elefanter, vattenbufflar just utanför verandan, krokodiler o flodhästar på andra sidan floden. Safarin var mycket bra. Trevliga rum, personalen trevliga och gjorde allt för att vår vistelse skulle bli sp bra som möjligt. Maten både kvällsmat och frukost kunde dock ha haft mer alternativ. Möjlighet att kunna spela golf på Leopard Creek är en enorm förmån, så om det är safari, djurliv o golf du är ute efter är det här du skall bo.

Tack narome56