“Vilsamt!”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 8 sidor till!
Buhala Lodge
Rankad som nummer 2 av 11 temaboenden i Malelane
Omdömet skrevs januari 10 2017

Vi bodde i ett rum med balkong, där vi kunde spana ut över Crocodile river, där vi såg flodhästar simma runt och beta i Krugerparken på andra sidan floden.
Snyggt rum med ett underbart badkar, där det gick att ligga och spana ut under badet. Härligt.
Fina turer med lodgens safari, Pat och Chris tog oss runt i parken och vi fick se så många djur. Fantastiskt engagerade gamerangers.

Middag åts också på lodgen, tyvärr tråkig mat som var alldeles för konventionell.
Det finns fantastiska fruktodlingar precis utanför, men vi serverades konserverad frukt vid ett tillfälle.

Tips för att välja rum: Balcony room, med utsikt över floden! på bottenpaln.
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: December 2016, reste som ett par
Tack Sofie A
Colin R, Owner på Buhala Lodge, svarade på det här omdömetSvarade januari 11 2017

Thanks for your review. We are pleased you enjoyed your stay and I would just like to point out that, indeed, all the fruit served at Buhala is picked off the farm and served fresh.

Hope to see you again soon.

Colin

Omdömet skrevs februari 6 2016

Fantastisk upplevelse att bo i parken och till frukost sitta och titta på alla vilda djur. En morgon såg vi en elefanthjord på över 80 djur. Denna lilla men exklusiva lodge behöver man inte låsa rummen men lever som en stor familj. Underbart.

Tips för att välja rum: Allt är lika bra om man bara väljer med utsikt
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Februari 2016, reste som ett par
Tack Johnny L
Omdömet skrevs april 10 2015

Vår familj hade några fantastiska dagar på Buhala lodge. Lodgens Safari är av hög kvalitet, och rangern "Pat" kan allt om det mesta som händer i Kruger parken. Läget vid Crododile river medför att det händer någonting hela tiden. Noshörningar, flodhästar, bufflar och krokodiler syns med jämna mellanrum, plus att det kommer elefanter förbi på nära håll emellanåt. Mycket lugn och avkopplande miljö, det är bara djurlivet som hörs. Personalen är mycket service inriktad och trevlig. Enda nackdelen är att det bara finns en maträtt att välja på till kvällen. Det finns möjlighet att få något annat om man absolut inte tycker om det som erbjuds.
Har man för avsikt att vara mera än två dagar, kan vi rekommendera en dag som man bara slappar vid poolen, eller spelar Golf på Leopard Creek.

• Bodde här: Mars 2015, reste med familjen
Tack 121andersb
Omdömet skrevs februari 28 2015

Mitt i en papaya-odling med utsikt över den södraste delen av Kreuger parken möts vi av Suger som driver denna halmtaksklädda lodge - en vänlig med lätt förvirrad f d plantageägarinna. Från terassen kan man kika på flodhästar, vattenbufflar, impalor m fl som betar på andra sidan Crocodile River. En eftermiddag fick vi möjlighet att studera en betande elefant på bara 50-100 m avstånd från terassen - coolt. Hade det funnits möjlighet att välja några olika olika middagsrätter skulle betyget blivit högre.

Bodde här: Januari 2015, reste som ett par
Tack Siv W
Omdömet skrevs januari 21 2015

Buhala lodge ligger perfekt alldeles intill Crocodile river och man kan sitta på de stora terrasserna och se djuren direkt från hotellet. Vi hade lyckade safaris men kom från ett hotell med med ”modern” inställning till service. Sugar är en äldre dam som driver hotellet med järnhand. Personalen är vänlig men vi uppfattade dem rädda för henne och vi såg ett par utbrott i samband med lunch. Hon har en förlegad syn på service tyvärr och när frågade om det fanns möjlighet att få någon slags frukost med oss när vi hade en tidig transfer så sa hon bara ”vi gör inte sånt här” och vad tror ni ska vi ta hit personalen extra! Jag har rest i över 50 länder och stannat på massvis med hotell och i denna prisklass ska inte bemötandet vara så här. Synd eftersom det är ett så bra ställe i övrigt. Sugar´s son verkar ta över och då tror jag det blir annan inställning.

• Bodde här: Januari 2015, reste med familjen
Tack Naffats68
Andra hotell som du kanske också gillar …
Titta även på dessa hotell i eller i närheten av Malelane
9.7 km bort
Royal Kruger Lodge
Nr 3 av 34 i Marloth Park
312 omdömen
Visa priser

Besökt Buhala Lodge? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Buhala Lodge

Adress: 12 Km Beyond Malelane Town on the N4 | Van Graan Se Dam, Crocodile River, Malelane 1320, Sydafrika
Telefonnummer:
Region: Sydafrika > Mpumalanga > Malelane
Bekvämligheter:
Bar/lounge Kostnadsfri parkering Restaurang Busstransfertjänst Spa Sviter Swimmingpool Flygplatstransport
Typ av hotell:
Rankad som nummer 2 av 11 temaboenden i Malelane
Prisklass: 2 217 kr - 2 990 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:5-stjärnigt — Buhala Lodge 5*
Antal rum: 17
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Hotels.com, Booking.com, Expedia och TripOnline SA så att du tryggt kan boka med Buhala Lodge. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?