“Perfekt för en lugn och skön semester”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 8 sidor till!
Steigenberger Coraya Beach
Rankad som nummer 2 av 68 hotell i Marsa Alam
Omdömet skrevs november 22 2016

Rymliga rena rum med trevlig balkong.
Vi hade halvpension och det räckte gott o väl när man ändå vill göra annat än att bara vara på hotellet. Buffén var riklig med nya variationer varje dag. Det lokala vinet och fatölet (som ingår i all inclusive) kan dock inte rekommenderas. Men d et gick att köpa importerat vin (flaska) som man sedan kunde få ha stående i buffé-restaurangen till nästa måltid. Gymmet var ok, men löpbanden var av äldre modell. Tips: be dem sätta på AC en timme tidigare om ni vill träna på morgonen, annars är det olidligt varmt. Som alternativ till löpband finns en slinga runt viken på 1,6 km.
Det var mestadels tyska gäster på hotellet, några britter och ett fåtal svenskar.
Det finns begränsat med madrasser till solstolarna, och det var inte någon fördel att vara ensam kvinna i det racet...
Hotellet godtar endast betalning i USD!
Personalen var service-minded. Dricks delas inte bland personalen utan det får lämnas personligen eller i låda kuverterat med namn på den person man vill ska få det.
Gratis wifi fanns endast i receptionen men den var väldigt svajig.
Snorklingen i hotell-viken är fin med skyddade koraller, men man behöver ta sig ganska långt ut för att få en riktigt fin upplevelse. Bäst tid är tidigt på morgonen.

Tips för att välja rum: På terrassen (vid poolområdet) är det underhållning alla kvällar utom söndagar.
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: November 2016, reste med vänner
Tack 50Turist
Amr M, Guest Relations Manager på Steigenberger Coraya Beach, svarade på det här omdömetSvarade november 23 2016

Dear guest

Thank you for choosing Steigenberger Coraya Beach Resort to spend your vacation with us again.
We are delighted to hear you enjoyed your time with us here at Coraya.
Our team and I would also like to thank you for your critical and valued review.
We do apologise that in certain areas we did not meet your expectations.
All comments will be passed on the relevant departments with the intention to continuously improve the service we offer.
Once again, thank you for your visit to our hotel, and for your feedback.
The Coraya team look forward to welcoming you back.

Omdömet skrevs november 16 2016 från mobil enhet

Jag besökte detta hotell för 2 veckor, bara jag och min mamma, och det är den bästa semestern vi någonsin har haft av långt! Om du vill ha en avkopplande semester är detta definitivt rätt plats att åka till.

Allt på hotellet var alltid så rent, och vi kunde inte hitta något fel om vårt rum!

All personal är så vänliga och är alltid så snabb att hjälpa till om du har några problem! De tog tid att prata med dig, särskilt barpersonalen på terrassen på kvällarna!

En sak jag skulle säga är ibland jag fick kämpa för att hitta något jag gillade att äta i den kvällarna, men jag är säker att är bara min smak!

Att vara en en vuxen är bara hotel jag var orolig jag skulle vara en lite uttråkad, men den underhållningsteamet gjorde definitivt till att att jag var inte älskar ! Underhållningsteamet här är det bästa underhållningsteam jag någonsin sett på ett hotell! De var inte alltför påträngande, men de skulle ändå ta tid att sitta och prata med dig, både i dag och kvällen! Jag arbetade mycket nära samarbete med den animation team på holiday, och var lyckliga nog att vara en del av deras Halloween visa att de gjorde det! Om någon anser animation är lätt, tror igen! Jag har aldrig sett en grupp människor arbetar så hårt för något! Men alla deras hårda arbete betalade utanför och deras Halloween visa var fantastisk, bara som alla deras andra shower! Jag har aldrig mött en härlig grupp människor som fick mig att känna mig så välkommen till dem! Jag kommer definitivt inte missa dem!

Totalt sett är detta hotell rekommenderas starkt! Personalen här är vad som gör detta hotell så fantastisk! Särskilt animation teamet: Emelie, Josef, Dina, shaggy, zouba, momo, Mido och Sam!

Tack för en härlig semester coraya, vi kommer tillbaka! !

2  Tack Gems678
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.Skickades in den Engelska på www.tripadvisor.co.uk. Visa original
Amr M, Guest Relations Manager på Steigenberger Coraya Beach, svarade på det här omdömetSvarade november 17 2016

We are delighted to hear you enjoyed your time with us here at Coraya.
Our team and I would also like to thank you for your delightful review.
All comments will be passed on to the relevant departments with the intention to continuously improve the service we offer.
I am sure that the animation team will be very happy with this review and I will personally make sure they receive a copy.
Once again, thank you for your visit to our hotel, and for your feedback. We look forward to welcoming you again.

Omdömet skrevs november 13 2016 från mobil enhet

Min vän och jag har varit på många hotell i Egypten men detta slår resten av dem utan tvekan.
Personalen på detta hotell i sista hand gör att detta i förstaplatsen för mig
ända ner till trädgårdsmästarna till ledningen upp nivån av servicen är oklanderlig.
Också som två kvinnliga resenärer kändes helt trygga på detta hotell, och inga problem med personal som tyvärr vi har upplevt i andra delar av Egypten som kvinnliga resenärer.
Underhållningen är inte alltför påträngande som är en uppfriskande omväxling vissa andra hotell vi har varit på innan.
Vi hade problem med vår luftkonditionering vid ankomsten, de har ett 24 timmars reparationsteam på plats som fixa saker med mycket effektivt.
Rummet pojkar gjorde handdukskonst för oss varje dag och om vi var kort på, medtag tvål, tepåsar, vi bara ringde receptionen och extra hade köpts till oss.
Receptionen var mycket hjälpsam och om vi ringde dem för någonting de organiserade det med de andra avdelningar.
Ett speciellt tack till Mina i receptionen, en mycket artiga unga människor och där ingenting var för mycket besvär.
All personal på detta hotell är super! !
Den maten är utmärkt och de Farouz ala carte är en måste.
Vädret var perfekt. . . . . Naturligt och
den bay är vacker och inte riktigt som annonseras i Thompson. . Som är synd eftersom det är vacker och bör vara ett stora säljargument.
Detta är paradiset
tack till all personal på Coraya!

2  Tack worldwide1818
Amr M, Guest Relations Manager på Steigenberger Coraya Beach, svarade på det här omdömetSvarade november 14 2016

We are delighted to hear you enjoyed your time with us here at Coraya.
Our team and I would also like to thank you for your critical and valued feedback.
I will pass on your comments to Thompson concerning the advertising of the bay.
We are very pleased you have enjoyed your vacation with us and we have met your expectations.

Omdömet skrevs november 11 2016 från mobil enhet

Jag har varit att gå till Coraya nu för ca 8 år och det är fortfarande mitt favorithotell. Servicen är oklanderlig och många av personalen har varit där under hela vår många besök. Det rättvist att säga, men jag kan se en del förändringar som har varit oundvikligt på grund av den ekonomiska nedgångar under den tiden och med den enorma ekonomiska recessionen att antalet besökare på grund av terrorismen i andra områden, men hotellet mer än uppvägs för detta. Maten har alltid varit fantastisk, ja om du är där i två veckor kan du få samma skål två gånger, men inte att detta skedde med dina mat hemma över två veckor! ? Hotellet är vackra, personalen är fantastiska, läget är så lugnt och det är verkligen en tillflyktsort för vila och avkoppling. Om du vill festa nr den inte är något för dig, men om du vill att bli bortskämd av personal som kan inte göra tillräckligt för dig då skulle jag starkt rekommendera det. För mig handlar det helt enkelt himmelskt och jag kommer att åka " hem " snart igen

2  Tack JennySouthYorkshire

Thank you for choosing Steigenberger Coraya Beach Resort to spend your holiday.
We are delighted to hear you enjoyed your time with us again at Coraya.
Our team and I would also like to thank you for your critical, unbiased and valued review.
We would also like to thank you as a returning guest for taking the time to write a review concerning our hotel.
Once again, thank you for your visit to our hotel, and for your feedback.
The Coraya team look forward to welcoming you home again very soon.

Omdömet skrevs augusti 30 2016

Underbar stor anläggning, med flera pooler och en strand i en stor vik som skyddar mot vinden med gott om stolar och parasoller. Ett rev alldeles vid stranden, så bara att kliva i och snorkla direkt från stranden. Även möjlighet att dyka. Bra all inclusive buffé, men fanns även andra restauranger. Bra och stora rum med balkong mot hav eller pool. Trevlig och hjälpsam personal. Kommer gärna tillbaka!

• Bodde här: Mars 2016, reste med familjen
1  Tack Gunilla B
Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Marsa Alamhotell
Jaz Samaya Resort
Nr 4 av 68 i Marsa Alam
538 omdömen
Visa priser

Besökt Steigenberger Coraya Beach? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Steigenberger Coraya Beach

Adress: Marsa Alam Road km 67 | Madinat Coraya, Quessir, Marsa Alam, Egypten (Tidigare Iberotel Coraya Beach Resort)
Telefonnummer:
Region: Egypten > Röda havet och Sinai > Marsa Alam
Bekvämligheter:
Bar/lounge Strand Affärscenter med tillgång till internet Fitnesscenter med gym/träningsrum Gratis frukost Kostnadsfri parkering Restaurang Rumservice Busstransfertjänst Spa Sviter Swimmingpool Flygplatstransport
Typ av hotell:
Nr 1 av Spahotell i Marsa Alam
Nr 1 av Romantiska hotell i Marsa Alam
Nr 2 av Lyxhotell i Marsa Alam
Nr 2 av Strandhotell i Marsa Alam
Prisklass: 867 kr - 1 670 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:5-stjärnigt — Steigenberger Coraya Beach 5*
Antal rum: 364
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Booking.com, Hotels.com, TripOnline SA, Expedia och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med Steigenberger Coraya Beach. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Iberotel Coraya Beach Hotel Marsa Alam
Hotel Iberotel Coraya Beach
Iberotel Coraya Beach Resort

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?