View deal
Expedia.com198 US$
Priceline199 US$
Detta omdöme har översatts från Engelska. Visa original
Omdömet skrevs 12 juli 2017 från mobil enhet

Dyrt men väl underhållet. Och du får transport tillbaka och tillbaka. En guide och helpension. Varm dusch i mitten av ingenstans
Efter alla du befinner dig på mycket djungel. . . .
Ren pool, du kan höra apor och andra vilda djur från din balkong
-teamet är mycket tillmötesgående

Tack Frqflyer
Detta omdöme har översatts från Engelska. Visa original
Omdömet skrevs 11 juli 2017

Min man och jag tillbringade tre nätter på Pachira Lodge i början av april detta år. Vi var inte beredda på hur rustik våra boende på vandrarhem skulle vara. Genom inga fel av den lodge, det var du häller regn under de 2 och en halv timme båt resa som det tog att komma till den lodge så vi var mycket kall och blöt när vi kom. En gång i regn satte stopp för det var VARMT och fuktigt!

Vårt rum var spartanska men rent. Det fanns lite till någonting att förvara våra kläder - bara några hängde hyllor och en rep med några galgar. Vi sov i tvåbäddsrum dubbelsängar, fanns det skärmar på fönstren och en upphöjd tågbana endast fläkt för kylning. Varmvatten för duschen var slumpartade och i rummet belysning var skumt.

Vid ankomsten blev vi tilldelade till en viss tabell med en annan duon sitta på (engelsktalande) för alla våra måltider och lärde känna en underbar mor och dotter. Maten var gott om förvaringsutrymme och tillräcklig. Om man skulle stanna mer än två eller tre dagar jag tror att biljett skulle bli väldigt tråkigt. Service i matsalen var sådär.

Denna " resort " har en fin pool och en utomhus bar med en TV. Det här är ungefär det enda finns att göra på kvällen. En hel del människor samlas nära lodge efter middagen i syfte att kunna använda wifi.

Det bästa med Pachira Lodge är variationen av vilda djur som man kan få se precis runt i trädgården, bland stugorna och på gångstigarna som vindlar genom hela området. Vi togs med på en båttur på kanalerna för att se vilda djur samt en naturpromenad genom djungeln (på stenlagda stigar) men vi såg fler djur när vi gick mellan vår stuga och matsalen inklusive apor, papegojor, toucans, sengångare och iguanor. Eftersom det inte fanns persienner på stugans fönster vi var kl 00.30 vaknade vid 04:00 varje morgon till ljudet av vrålapor!

Som sammanfattning blev den totala upplevelsen bra. En chans att tillbringa en tid i djungeln och regnskogen i Costa Rica. Jag kände mig som jag var tillbaka på sommarläger när det gäller att bo på vandrarhem och bekvämligheter och jag önskar att jag hade varit en lite mer beredd (av min resebyrå) för hur enkelt det faciliteter skulle vara. Det sagt, jag tycker det skulle vara ett bra ställe att komma med barn.

Tack MaryEllen5th
Omdömet skrevs 21 mars 2017

Vi var helnöjda med att bo på detta ställe. Rent och snyggt, glad och uppmärksam personal, mycket och god mat i alla smakriktningar och fantastiska guider som såg det vi aldrig skulle ha sett på utflykterna. Åk dit!!

Datum för vistelsen: mars 2017
Tack Marie G
Omdömet skrevs 20 februari 2017

Här bodde vi i tre nätter och hade det oförskämt bra. Bekväma rum, sköna sängar, fantastiskt god mat, trevlig service, fina utflykter med duktiga guider...per båt, kvällspromenad med ficklampor för att leta efter grodor, spindlar o annat spännande mm mm. En av höjdpunkterna var att få se nykläckta sköldpaddsungar i mängder kvickt ta sig ner i vattnet vid stranden Karibiska Havet vid byn Tortuguero. Finns även en fin pool men den hann vi knappt bada i. Bar nära vattnet som serverade goda drinkar. Transfers till o från Pachira Lodge skedde med buss, mi I buss o båt. Stopp vid en trevlig lunchrestaurang El Ceibo. Pachira Lodge har något för alla...särskilt naturintresserade förstås, fågelskådare, barnfamiljer.

Datum för vistelsen: december 2016
Tack cephas1
Omdömet skrevs 19 januari 2016 från mobil enhet

Jätte fint ställe mitt i djungeln. Lagomgången med folk och ett extra plus för att en sengångare bodde på området. Såg även kollibri, vrålapor,leguaner och massor med blå krabbor, samt en massa andra fåglar. Dessutom finns en massa fina växter och blommor. Bra utflykter hade de också

Datum för vistelsen: januari 2016
Tack ingis72