View deal
Travelocity75 US$
CheapTickets75 US$
StayForLong86 US$
Omdömet skrevs 19 januari 2017 från mobil enhet

Rummen var inte så värst fräscha. Personalen var urkass, kändes som att man besvärade dem om man undrade något och fick försöka tvinga dem för och få information om turer etc. Vid strömavbrott fanns ingen antydan på att informera gäster eller erbjuda tex ficklampa. Frukosten var ok.

Datum för vistelsen: januari 2017
1  Tack Jessicaamg
Omdömet skrevs 7 januari 2017 från mobil enhet

La Baula ligger några minuters båttaxi resa från Tortuguero. Resorten kör också några egna avgångar men verkar vara mest för de anställda. Trevlig bar vid vattnet med gungor som stolar på ena sidan. Utbudet kan vara litet om leveranserna inte funkar.

Restaurangen är högst ordinär och kör i princip samma buffé varje dag, frukost lunch och middag på bestämda tider. Inte prisvärt. Ok mat men inget fancy.

Fixar turer med Tortuguero adventure och då upphämtning med taxibåt. Vi tog en kanottur och det var mycket bra!

Rummen är färgglada och helt ok. Bra sängar.
Det finns inget wi-fi på rummen! Trots de säger det... funkar bara vid receptionen och ibland dåligt även där.
Poolen ok, men stolarna hade behövt fräschas upp. Handdukar kan fås varje gång.
Hela stället hade faktiskt mått bra av en liten uppfräschning.
Det regnade Mycket och det blev mycket fuktigt på rummen - ingen ac utan bara stora fläktar. Engelska ok hos delar av personalen men inte alla.
Vi såg både kolibri och sengångare på resorten.
Det var inte så mycket mygg när vi var där.

Datum för vistelsen: januari 2017
Tack BGJaxelius
Omdömet skrevs 15 februari 2016 från mobil enhet

Fantastisk ställe ! Gillar man djur och natur är detta rätta stället men man får vara beredd på att det kan regna men vi upplevde inte det som ett problem. Det fanns så mycket att se. Enkelt mysigt boende som passar in i miljön , inget lyx men mysigt. God mat och trevlig personal. Det finns en liten härlig pool som är enda stället man badar på för det finns krokodiler . Skulle gärna vilja åka dit igen

Datum för vistelsen: februari 2016
Tack 64carina64
Omdömet skrevs 8 februari 2016

Hit bör man verkligen åka om man önskar sig något annat i livet. Djungel alldeles inpå. Djur,Fåglar ,natur ,vatten bra ställe att på Längtar man inte tillbaka hit får man skylla sig själv

Lyssna på djungelns vilda djur. Väcks på morgonen av tuppen och vrålaporna. Huga

Rumstips: Närmast poolen och stranden
Datum för vistelsen: mars 2015
1  Tack 476resvan
Omdömet skrevs 5 februari 2016 från mobil enhet

Första djungelstoppet i en rundresa som Solresor arrangerat. Vi bodde två nätter här. Dagarna fyllda med aktiviteter och utfärder. Boendet består av låga trälängor av enklaste slag. Rustikt och tämligen primitivt.
Med detta menas ingen negativ kritik, snarare tvärtom. Men man måste vara medveten om vad man bokar, om man bokar Baula lodge. För oss var detta en härlig, och mycket naturnära upplevelse.
Rummen har inte AC, fläkt och myggfönster finns. Dusch och toa funkar som det ska. Städningen likaså. Det finns wi-fi runt receptionen. Maten vi åt var överlag bra, typisk CostaRicaiansk kost. Det vill säga; basen består av bönor, ris, rotfrukter, samt mycket frukt och grönt. Kött, fisk, och kyckling betraktas som tillbehör till den övriga maten. Helt okej mat, men lite tråkig och smaklös. Ta med ett saltkar, det är inte helt självklart att det finns salt på bordet. Personalen, och människor i övrigt upplever jag som vänliga, hjälpsamma och harmoniska, stolta över sitt land, och sin natur.
Baula lodge ligger isolerat och för sig själv. Det finns inga möjligheter till shopping på stället, utan då får man åka båt en liten stund, till ett litet ställe på andra sidan floden. Där kan man handla lite nödvändigheter. Bankomat finns EJ, men det går bra att betala med kort. Det är överlag svårt att finna bankomater, så ta med US $ hemifrån. Tänk på att ta med små valörer, 100$ sedlar fungerar inte så bra.
Sammanfattningsvis;
Vi tyckte mycket om Baula lodge, det vi uppskattade mest var faktist det primitiva och rustika, mitt i regnskogen. Vrålapor fungerar som väckarklocka, och utanför dörren finns djur och växter direkt. Vi var här två nätter och det känns lagomt, för att sedan resa vidare.

Datum för vistelsen: februari 2016
Tack svenolovb2015