“Viktigt jobb”

Rankad som nr 2 av 33 Friluftsaktiviteter i Puerto Viejo
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Rekommenderad vistelselängd: 1-2 timmar
Praktisk information: Skåp/förvaring, Aktiviteter för små barn, Anpassat för rullstol, Aktiviteter för större barn, Badrum
Omdömet skrevs 2 november 2017 från mobil enhet

Besök väldigt gärna Jaguar Rescue Center. Vilka otroligt duktiga guider och volontärer. De berättar mycket utöver ren fakta och har stort personligt engagemang.

Tack Agneta L

Omdömet skrevs 4 mars 2017 från mobil enhet

Besök gärna detta center som gör ett jättebra jobb för djuren. Höjdpunkt i Puerto Viejo. Vi cyklade från staden och passade på att besöka några stränder.

Tack Hanna Å
Omdömet skrevs 8 februari 2017 från mobil enhet

Vi hängde med på den engelsktalande gruppen. Guiden var superduktig och engagerad. Det är verkligen inget zoo men man får se massor av djurarter och lära sig en del också. Spännande att se hur de räddar och tar hand om djuren.

Tack Katarina B
Omdömet skrevs 12 januari 2017 från mobil enhet

Vi fick en superduktig guide på vår tur och hela familjen var så nöjd med detta besök. Vi fick se sengångare på nära håll, även apor och krokodiler.
Missa inte Jaguar Rescue center i Cocles!

Tack mariea886
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 11 januari 2017 från mobil enhet

En av vår resas absoluta höjdpunkter var vårt besök på Jaguar Rescue Center i Puerto Viejo. Där fick vi en guidad tur på anläggningen av kunniga volontärer som berättade om deras arbete med att vårda skadade djur för att senare lotsa ut dessa i det vilda igen då de var redo. Vi fick på nära håll se sengångare, apor, krokodiler, fåglar, ormar och andra djur. Vi promenerade dit från Puerto Viejo men rekommenderar cykel el taxi istället. Det var ca 4,5 km att gå en väg och det är långt i värmen. Vi rekommenderar varmt ett besök!

Tack Katharina H

Resenärer som tittade på Jaguar Rescue Center tittade också på

Puerto Viejo, provinsen Limon
Puerto Viejo, provinsen Limon

Besökt Jaguar Rescue Center? Berätta vad du tyckte!