“Perfekt utflykt”

Rankad som nr 2 av 33 Friluftsaktiviteter i Puerto Viejo
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Rekommenderad vistelselängd: 1-2 timmar
Praktisk information: Aktiviteter för små barn, Anpassat för rullstol, Aktiviteter för större barn, Badrum, Skåp/förvaring
Omdömet skrevs mars 4 2017 från mobil enhet

Besök gärna detta center som gör ett jättebra jobb för djuren. Höjdpunkt i Puerto Viejo. Vi cyklade från staden och passade på att besöka några stränder.

Tack Hanna Å

Omdömet skrevs februari 8 2017 från mobil enhet

Vi hängde med på den engelsktalande gruppen. Guiden var superduktig och engagerad. Det är verkligen inget zoo men man får se massor av djurarter och lära sig en del också. Spännande att se hur de räddar och tar hand om djuren.

Tack Katarina B
Omdömet skrevs januari 12 2017 från mobil enhet

Vi fick en superduktig guide på vår tur och hela familjen var så nöjd med detta besök. Vi fick se sengångare på nära håll, även apor och krokodiler.
Missa inte Jaguar Rescue center i Cocles!

Tack mariea886
Omdömet skrevs januari 11 2017 från mobil enhet

En av vår resas absoluta höjdpunkter var vårt besök på Jaguar Rescue Center i Puerto Viejo. Där fick vi en guidad tur på anläggningen av kunniga volontärer som berättade om deras arbete med att vårda skadade djur för att senare lotsa ut dessa i det vilda igen då de var redo. Vi fick på nära håll se sengångare, apor, krokodiler, fåglar, ormar och andra djur. Vi promenerade dit från Puerto Viejo men rekommenderar cykel el taxi istället. Det var ca 4,5 km att gå en väg och det är långt i värmen. Vi rekommenderar varmt ett besök!

Tack Katharina H
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs december 23 2016 från mobil enhet

Intressant och känns väldigt genuint, volontärer som älskar djur och natur. Det är både trevligare och bättre än ett zoo.

Tack Sandra G

Resenärer som tittade på Jaguar Rescue Center tittade också på

Puerto Viejo, provinsen Limon

Besökt Jaguar Rescue Center? Berätta vad du tyckte!