“Fantastiskt”

Rankad som nr 2 av 34 Friluftsaktiviteter i Puerto Viejo
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Rekommenderad vistelselängd: 1-2 timmar
Praktisk information: Skåp/förvaring, Anpassat för rullstol, Aktiviteter för små barn, Aktiviteter för större barn, Badrum
Omdömet skrevs 8 februari 2017 från mobil enhet

Vi hängde med på den engelsktalande gruppen. Guiden var superduktig och engagerad. Det är verkligen inget zoo men man får se massor av djurarter och lära sig en del också. Spännande att se hur de räddar och tar hand om djuren.

Tack Katarina B

Omdömet skrevs 12 januari 2017 från mobil enhet

Vi fick en superduktig guide på vår tur och hela familjen var så nöjd med detta besök. Vi fick se sengångare på nära håll, även apor och krokodiler.
Missa inte Jaguar Rescue center i Cocles!

Tack mariea886
Omdömet skrevs 11 januari 2017 från mobil enhet

En av vår resas absoluta höjdpunkter var vårt besök på Jaguar Rescue Center i Puerto Viejo. Där fick vi en guidad tur på anläggningen av kunniga volontärer som berättade om deras arbete med att vårda skadade djur för att senare lotsa ut dessa i det vilda igen då de var redo. Vi fick på nära håll se sengångare, apor, krokodiler, fåglar, ormar och andra djur. Vi promenerade dit från Puerto Viejo men rekommenderar cykel el taxi istället. Det var ca 4,5 km att gå en väg och det är långt i värmen. Vi rekommenderar varmt ett besök!

Tack Katharina H
Omdömet skrevs 23 december 2016 från mobil enhet

Intressant och känns väldigt genuint, volontärer som älskar djur och natur. Det är både trevligare och bättre än ett zoo.

Tack Sandra G
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 19 juni 2016

Om du är uttråkad i Puerto Viejo så kan det vara kul att ta ett par timmar och åka hit. Jag gick med på den första guidade turen på morgonen. Voluntärerna kunde mycket om djuren och det var intressant att höra om deras historia och vad som hade hänt med de olika djuren som hade kommit dit. Det kändes bra att stödja med inträdet så att de får pengar och kan fortsätta att rädda djur som råkar illa ut runt omkring. Det var roligt att äntligen se en sengångare på nära håll eftersom jag inte hade lyckats se någon på hela min månad som jag spenderade i Costa Rica.

Tack Rebecka J

Resenärer som tittade på Jaguar Rescue Center tittade också på

Puerto Viejo, provinsen Limon

Besökt Jaguar Rescue Center? Berätta vad du tyckte!