“Missa inte denna utflykt! Mycket sevärt!”

Jaguar Rescue Center
Rankad som nr 2 av 33 Friluftsaktiviteter i Puerto Viejo
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Rekommenderad vistelselängd: 1-2 timmar
Praktisk information: Anpassat för rullstol, Aktiviteter för större barn, Badrum, Aktiviteter för små barn, Skåp/förvaring
Omdömet skrevs januari 12 2017 från mobil enhet

Vi fick en superduktig guide på vår tur och hela familjen var så nöjd med detta besök. Vi fick se sengångare på nära håll, även apor och krokodiler.
Missa inte Jaguar Rescue center i Cocles!

Tack mariea886

Omdömet skrevs januari 11 2017 från mobil enhet

En av vår resas absoluta höjdpunkter var vårt besök på Jaguar Rescue Center i Puerto Viejo. Där fick vi en guidad tur på anläggningen av kunniga volontärer som berättade om deras arbete med att vårda skadade djur för att senare lotsa ut dessa i det vilda igen då de var redo. Vi fick på nära håll se sengångare, apor, krokodiler, fåglar, ormar och andra djur. Vi promenerade dit från Puerto Viejo men rekommenderar cykel el taxi istället. Det var ca 4,5 km att gå en väg och det är långt i värmen. Vi rekommenderar varmt ett besök!

Tack Katharina H
Omdömet skrevs december 23 2016 från mobil enhet

Intressant och känns väldigt genuint, volontärer som älskar djur och natur. Det är både trevligare och bättre än ett zoo.

Tack Sandra G
Omdömet skrevs juni 19 2016

Om du är uttråkad i Puerto Viejo så kan det vara kul att ta ett par timmar och åka hit. Jag gick med på den första guidade turen på morgonen. Voluntärerna kunde mycket om djuren och det var intressant att höra om deras historia och vad som hade hänt med de olika djuren som hade kommit dit. Det kändes bra att stödja med inträdet så att de får pengar och kan fortsätta att rädda djur som råkar illa ut runt omkring. Det var roligt att äntligen se en sengångare på nära håll eftersom jag inte hade lyckats se någon på hela min månad som jag spenderade i Costa Rica.

Tack Rebecka J
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs mars 27 2016 från mobil enhet

Efter att först dag ett varit på nattvandring i La Ceiba och sedan dag två på dagsvandring så var det nu dags att besöka centrat.
Det är fantastiskt att se hur väl djuren tas om hand. Trots att man tar emot många besökare så känns det fortfarande som om djurens bästa är i fokus. När vi besökte centrat var det många besökare med guiderna var skickliga i att hålla isär grupperna och ge en bra upplevelse.
Vi hade en mycket kunnig guide ifrån USA som visade oss runt.

Rekommenderar definitivt ett besök här!

Tack Anders G

Resenärer som tittade på Jaguar Rescue Center tittade också på

Puerto Viejo, provinsen Limon

Besökt Jaguar Rescue Center? Berätta vad du tyckte!