“Beundransvärt arbete av volontärer!”

Jaguar Rescue Center
Rankad som nr 2 av 34 Friluftsaktiviteter i Puerto Viejo
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Rekommenderad vistelselängd: 1-2 timmar
Praktisk information: Skåp/förvaring, Badrum, Anpassat för rullstol, Aktiviteter för små barn, Aktiviteter för större barn
Omdömet skrevs 11 januari 2017 från mobil enhet

En av vår resas absoluta höjdpunkter var vårt besök på Jaguar Rescue Center i Puerto Viejo. Där fick vi en guidad tur på anläggningen av kunniga volontärer som berättade om deras arbete med att vårda skadade djur för att senare lotsa ut dessa i det vilda igen då de var redo. Vi fick på nära håll se sengångare, apor, krokodiler, fåglar, ormar och andra djur. Vi promenerade dit från Puerto Viejo men rekommenderar cykel el taxi istället. Det var ca 4,5 km att gå en väg och det är långt i värmen. Vi rekommenderar varmt ett besök!

Tack Katharina H

Omdömet skrevs 23 december 2016 från mobil enhet

Intressant och känns väldigt genuint, volontärer som älskar djur och natur. Det är både trevligare och bättre än ett zoo.

Tack Sandra G
Omdömet skrevs 19 juni 2016

Om du är uttråkad i Puerto Viejo så kan det vara kul att ta ett par timmar och åka hit. Jag gick med på den första guidade turen på morgonen. Voluntärerna kunde mycket om djuren och det var intressant att höra om deras historia och vad som hade hänt med de olika djuren som hade kommit dit. Det kändes bra att stödja med inträdet så att de får pengar och kan fortsätta att rädda djur som råkar illa ut runt omkring. Det var roligt att äntligen se en sengångare på nära håll eftersom jag inte hade lyckats se någon på hela min månad som jag spenderade i Costa Rica.

Tack Rebecka J
Omdömet skrevs 27 mars 2016 från mobil enhet

Efter att först dag ett varit på nattvandring i La Ceiba och sedan dag två på dagsvandring så var det nu dags att besöka centrat.
Det är fantastiskt att se hur väl djuren tas om hand. Trots att man tar emot många besökare så känns det fortfarande som om djurens bästa är i fokus. När vi besökte centrat var det många besökare med guiderna var skickliga i att hålla isär grupperna och ge en bra upplevelse.
Vi hade en mycket kunnig guide ifrån USA som visade oss runt.

Rekommenderar definitivt ett besök här!

Tack Anders G
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 13 februari 2016 från mobil enhet

Vilken upplevelse! Att komma så pass nära de vilda djuren var verkligen häftigt. Folket där brann verkligen för vad dom gjorde och det var kul att se. Djuren såg verkligen ut att behandlas väl och det var rent och fint. Extra plus i kanten var att det sprang en del lösa djur i parken som man fick lov att klappa. Stället rekommenderas varmt att besöka!

Tack HARRYSS0N

Resenärer som tittade på Jaguar Rescue Center tittade också på

Puerto Viejo, provinsen Limon

Besökt Jaguar Rescue Center? Berätta vad du tyckte!