Omdömet skrevs 18 september 2017 från mobil enhet

Vi hade bokat sex nätter, i ett club-rum. I detta dyrare rumsalternativ ingår frukost och tillträde till Club-loungen.
Frukosten kunde ätas i stora frukostmatsalen på 2:a våningen, eller i club-loungen, som ligger på 17:e våningen.
Frukosten i loungen var mindre omfattande än den i huvudmatsalen. I bägge fallen var maten klart Kina-inspirerad, det fanns dock gott om alternativ, så alla smakreferenser tillfredsställdes.
Rummet låg på 18:e våningen, och utsikten var lite åt fel håll. Inte direkt åt the Bund, och de spektakulära skyskraporna där. Däremot rakt mot en byggtomt, och yu-garden lite bortanför.
Rummet var lyxigt med hög kvalitet i material och design.
Vi var inte helt nöjda med AC:n, verkade vara kapacitetsproblem.
Personalen är extremt serviceinriktade och hjälpsamma.
Läget är ypperligt, gångavstånd till The Bund och Yu garden. Något hundratal meter till tunnelbana.

Bodde här: september 2017, reste som ett par
1  Tack SvenOlov B
Omdömet skrevs 8 september 2017 från mobil enhet

Ett fint och bra hotell. Jättetrevlig personal. Bra frukost. Nära till tunnelbanan som är ganska lätt att förstå. Takterrassen är helt otrolig på kvällen när hela staden lyser upp. Poolavdelningen är bra men utsikten är bättre. Badade många gånger.

Bodde här: september 2017, reste som ett par
Tack 64carina64
Omdömet skrevs 22 februari 2017 från mobil enhet

Läget är bra nära Old Town. Okej rum även om de har några år på nacken. Frukosten skaplig, kostar 200 CNY. Gym funkar för en oväll, poolen känns som den passar yngre bäst. Allra bäst är baren som är riktigt bra.

Bodde här: februari 2017, reste i arbetet
Tack MrAlban
Steve H, Manager på Renaissance Shanghai Yu Garden Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 26 februari 2017

Thank you for sharing your experience and the wonderful compliment – in the hospitality industry, nothing is more motivating to hear our guest enjoyed their experience with us.

Omdömet skrevs 17 februari 2017 från mobil enhet

Bästa hotell vi har bott på, trevligt bemötande från början till slut. Mycket behjälplig personal som kunde prata engelska och rekommenderade saker att göra i Shanghai. Stora, moderna rum med vackert över gamla staden, nära Yu garden och gamla staden! Restaurang serverade fantastisk mat! På 21 våning en trevlig bar/disco där man kan ta en drink och avsluta dagen. Spa med ett bassäng på 23 våning med utsikt över Shanghai!

Bodde här: februari 2017, reste med familjen
Tack katerinameletis
Lily X, Public Relations Manager på Renaissance Shanghai Yu Garden Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 21 februari 2017

Thank you for sharing your experience and for wonderful compliments about every area and part of our hotel, I personally couldn't ask for a better and more rewarding compliment.

We are extremely grateful for you continues support and always look forward welcoming you back!

Omdömet skrevs 2 november 2016 från mobil enhet

Min vuxna dotter och jag hade valt detta hotell för att det låg nära Yu garden och allmänt centralt med promenadavstånd till många turistmål (Fabric's market, People's square mm). Visserligen lite dyr, men baren med takterrass är underbar för att efter mycket gående sitta och se ut över Shanghais natthimmel. Även swimmingpoolen är högt belägen, så man simmar omkring och tittar ut över staden. Bäst före 9.30, då andra hotellgäster inte vaknat. Vi skippade hotellfrukost utan tyckte det var roligare att gå ner till Yu Garden som är fullt av matställen. Men då blev det förstås dumplings eller krabbkakor med kall kaffedrink istället. Servicen på hotellet är utmärkt och receptionen hjälpte oss att finna ut hur vi skulle ta oss till de ställen vi ville åka till eller ringde till restauranger åt oss. Lite synd att Lobbyn är på plan 3. Man missar den dagliga och naturliga kontakten med hotellpersonalen som man annars får när man går ut eller kommer tillbaka. För övrigt ett toppenhotell i trygga kvarter.

Bodde här: oktober 2016, reste med familjen
1  Tack 48ainab
Lily X, Public Relations Manager på Renaissance Shanghai Yu Garden Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 2 november 2016