Omdömet skrevs 2 maj 2016

Hotellet ligger nära till allt och känns modernt och rent . Närheten till The Bund är ett stort plus ,jag bodde i ett deluxe rum där sängen var mycket bekväm . Någon nackdel är att det är väldigt mörkt i korridoren och rummet när man kommer till hotellet på kvällen . (svårt att hitta kortläsaren som tänder ljuset i rummet) .

För att vara deluxe rum känns storleken lite liten jämfört med andra deluxe rum jag tidigare bott på andra hotell kedjor .Badrummet saknade våg men i övrigt fanns allt som behövdes.

Någon våning ovanför min (vån 10) renoverades på morgonen men inte så tidigt att jag blev störd av det .

Datum för vistelsen: maj 2016
Tack mattiashill
Narada Hotel Sh... B, Guest Service på SSAW Boutique Hotel Shanghai Bund, svarade på det här omdömetSvarade 3 maj 2016

Dear Mattias H,

Thank you for your review regarding your stay with us. It is good to read that you weren't bothered by the renovation noises a floor above you. We try to do the renovations at reasonable times for everyone. The dark corridors can be explained by the calm and silent atmosphere we want to create.

We hope to welcome you again some time during your next visit to Shanghai.

Kind regards,
Tyson, Guest Service

Omdömet skrevs 29 mars 2016 från mobil enhet

Prisvärt hotell med det perfekta läget i Shanghai (gångavstånd till allt) och en otroligt underbar frukost! Fräscht hotell överlag!
10minuters gång till den mest kända shoppinggata Nanjing Road och även till Bazaaren och YuYugarden. Kan starkt rekommendera det!!

Datum för vistelsen: mars 2016
Tack Sana K
Narada Hotel Sh... B, Guest Relations Manager på SSAW Boutique Hotel Shanghai Bund, svarade på det här omdömetSvarade 3 april 2016

Dear Sana K,

Thank you for recommending us to everyone on Tripadvisor. We're very pleased to hear that you enjoyed our location with most of the main touristic area's being within 15 minutes walking distance. Also thank you for mentioning our breakfast. We try to have a wide selection of Asian and European choices and it's great to hear that we could brighten your morning with it. We hope to see you again the next time you attend Shanghai.

Kind regards,
Wim de Roos

Omdömet skrevs 19 juni 2015

Hotellet ligger mycket centralt, har en fantastisk frukost. Promenadavstånd till shopping och The Bund. Hade tur att bli uppgraderade, fick en svit med härlig utsikt. Nära Metro station. Billigt med taxi, 200 RMB från Pudong airport till hotellet, ca 1 tim,

Datum för vistelsen: juni 2015
1  Tack Gunilla G
Omdömet skrevs 22 mars 2015

I förhållande till pris är detta ett fynd. Nära till allt, The Bound, Yo Gardens marknad och tempel, Tunnelbanan och Najing Rd. Engelsktalande personal och vore utmärkt om inte vissa var lite virriga i receptionen. Stora, rena och bekväma rum med bra sängkvalitet. Hade ett underbar rum med runt badkar med utsikt över hela staden. (Dock lite lyhört som det ofta är i Kina)
Stor bufféfrukost med såväl västerländsk och Asiatisk inriktning. Lätt att få taxi utanför eller ta sig vidare via den mycket snabbare tunnelbanan (För att undvika Shanghais ständiga köer)

Rumstips: Högt upp så att ni kan njuta av utsikten och slippa ljudet från trafiken
Datum för vistelsen: mars 2015
Tack Lundemo
Omdömet skrevs 30 november 2014

SSAW Hotell heter också Narada Boutique Hotel Shanghai Yu Garden.
men SSAW Hotel är namnet som gäller, det namnet var till och med utsatt på kartan vi tog på flygplatsen.
Det gick enkelt att åka tunnelbana till hotellet ett byte krävdes dock.
Tunnelbanan ligger ca 300 meter från hotellet, och lyfter man blicken så kan man se att
det står SSAW Hotell på ett högt hus (ca 20 våningar).
Personalen är mycket hjälpsamma men de flesta talar mycket dålig engelska.
Vi fick 2 rum på plan 3. Hela våningsplanet luktar lite skumt, vi bytte rum efter en natt till
våning 14 där luktade inget konstigt alls. Så undvik plan 3.
Rummet var normalstort och trevligt. Toaletten var fräsch och läckert designad. Sängarna var
mycket sköna. De verkar ha lite problem med att reglera värmen. I det ena rummet var det alldeles för kallt
och i vårt rum var det lite för varmt. Tyvärr hör man trafiken även från 14 våningen, då kineserna tutar febrilt
hela tiden. Frukosten serverades på fjärde våningen med fin utsökt. Frukosten innehåll det mesta man kan tänka sig på
ett hotell i Asien, mycket asiatisk mat men även frukt, yoghurt och bröd. En espressomaskin gav gott kaffe.
Tyvärr var kaffemaskinen den trånga sektorn och viss kö uppstod.
Trevligt med egen espressomaskin på rummet och gratis läsk och vatten.
Wifi som är gratis är så långsamt att röksignaler är ett gott alternativ. Dessutom är vissa site spärrade t.ex. google.

Rumstips: Undvik våning 3 där det luktar avlopp.Välj ett rum högt upp om det är möjligt.
Datum för vistelsen: november 2014
2  Tack Martin-the-swede