Omdömet skrevs 20 oktober 2017 från mobil enhet

Hotellet ligger precis vid Peoples Park där man enkelt kan ta tunnelbanan. Lite äldre standard men ändå ganska fräscht.
Frukosten är bra men trångt om plats och väldigt mycket folk så det blir ganska rörigt med alla som hämtar från buffén.
Den roterande Restaurangen på övre våning är värd ett besök och ger en fantastisk vy över Shanghais skyskrapor.

Datum för vistelsen: oktober 2017
Tack ChristerLundgren
Steve F, General Manager på Radisson Blu Hotel Shanghai New World, svarade på det här omdömetSvarade 26 oktober 2017

Dear ChristerLundgren,

Many thanks for your positive review regarding hotel lcoation and Epicure on 45, I will share with the team. I will address to improve the breakfast.

We look forward to welcoming you back.

Best

Steve

Omdömet skrevs 1 maj 2017 från mobil enhet

Jag bodde här 3 nätter. Allt rent och snyggt. God service. Bra frukostbuffé med möjlighet att få sin favoritsoppa, omelett lagad. Vänlig och hjälpsam personal. Lite lyhört till grannarna och framför allt till Peoples Park nedanför. Man sjöng och spelade hög musik långt in på natten. Det störde trots att jag bodde på 29:e våningen. Men med öronproppar gick det utmärkt! Det var snarare ett roligt inslag att se och höra hur vanliga kineser roar sig en lördagkväll!

Datum för vistelsen: maj 2017
Restyp: Reste ensam
Tack kerstinp
Steve F, General Manager på Radisson Blu Hotel Shanghai New World, svarade på det här omdömetSvarade 4 maj 2017

Dear Guest,

Thanks very much for your Tripadvisor review, it is greatly appreciated. Being so Central in Shanghai there is often a lot of activity outside we are glad you enjoyed the local culture.
We look forward to being of service again.

Omdömet skrevs 15 april 2017

Jag och min familj (fru och två döttrar) bodde här i tre nätter i april 2017. Hotellet är centralt beläget, har välkomnande och hjälpsam personal. Vi kom mycket tidigare än vår check-in tid men fick ändå ett rum som vi kunde vila i. Vi hade två rum, ett på våning 25 med utsikt över teatern i Shanghai och ett på våning 26 med utsikt mot Pudong och Pearl Tower m.m. Utsikten var mycket bra, rummen rymliga och sängar och kuddar riktigt bra. Badrummen var också de stora och rymliga och all städning mycket bra.
Vi åt frukostbuffé några dagar och den var generös. De nygjorda frukt och grönsaks smoothies var riktigt bra! Rekommenderas!
Det finns både asiatisk och västerländsk inriktning på frukosten.

En sak som är värd att prova är att åka till våning 8 där det finns en stor swimmingpool som hade en temperatur på 29 grader! Det finns solsängar, en jacuzzi och även en takterass med utsikt över staden! Fantastiskt skönt. En rolig detalj var att alla var tvungna att ha badmössor.

Jag kan varmt rekommendera hotellet, vi åt även en kväll i den snurrande restaurangen på 45 våningen, den var helt ok. Tyvärr var det lite dimmigt den kvällen vilket begränsade utsikten, som annars är riktigt bra.

Rumstips: Önska gärna ett rum med utsikt mot Pudongsidan för väldigt fina kvällsvyer!
Datum för vistelsen: april 2017
Tack 897danieln
Steve F, General Manager på Radisson Blu Hotel Shanghai New World, svarade på det här omdömetSvarade 17 april 2017

Dear Daniel,

Many thanks for the review. We greatly appreciate your comments on hotel location, rooms, breakfast, fitness center and Epicure on 45, I will share with the team.

We look forward to welcoming you back to the Radisson Blu Hotel Shanghai New World in the near future.

Omdömet skrevs 23 mars 2017 från mobil enhet

Bodde två nätter på 34:e våningen i en stor svit med utsikt mot Peoples Park. Jag var mycket nöjd med rummet som jag egentligen inte utnyttjade fullt ut. Fräscht, rent och komfortabelt. En liten miss är att avloppet i duschen fungerade dåligt, och åtgärdades inte trots att jag sa till i reception. Dubbla tv-apparater, dubbla toaletter, stora utrymmen överlag så här skulle man kunna bo ett längre tag!

Frukosten är däremot det som gör att mitt betyg ligger väldigt nära en fyra. Maten smakar helt enkelt inte särskilt gott, det är stökigt, och köigt vid t ex omeletter m m som är mest populärt. Juicerna fylls på dåligt och kaffet var odrickbart. Personalen är vänlig och uppmärksam på dig, men som sagt en del missar, vilket gjorde att jag gick de 100 metrarna till Starbucks i stället andra morgonen, trots förskottsbetald frukost på hotellet.

Läget är otroligt bra, direkt vid parken och hundra meter från Nanjing Road med både shopping och promenad till The Bund. Dessutom nära t ex tunnelbana och det är lätt att få tag på taxi med hjälp av hotellets entrépersonal. Testade inte restaurangen på 45:e våningen men väl baren på 47:e vilket var lite läckert.

Datum för vistelsen: mars 2017
Tack Rikard_Wallin
Steve F, General Manager på Radisson Blu Hotel Shanghai New World, svarade på det här omdömetSvarade 28 mars 2017

Dear Rikard,

Thanks very much for your tripadvisor review it is greatly appreciated. Thank you for the notes of praise and we have already corrected the issue in the bathroom.

Omdömet skrevs 22 mars 2017 från mobil enhet

Mycket bra hotell på shoppinggatan nanjing road. Stort rum (business room) med kontor och stort badkar med mycket fin utsikt på 33:e våningen. Bra frukost, restaurang (som snurrar ett varv på två timmar) och skybar.

Datum för vistelsen: mars 2017
Tack Andreas L
Steve F, General Manager på Radisson Blu Hotel Shanghai New World, svarade på det här omdömetSvarade 26 mars 2017

Dear Andreas,

Thanks very much for your tripadvisor review it is greatly appreciated. We are pleased to hear that you enjoyed the hotel location, rooms, breakfast, Epicure on 45 and Sky Dome Bar, I will share with the team.