“Supermiddag med utsökt service”
Omdöme om Epicure on 45

Epicure on 45
Rankad som nr 10 av 17 425 Restauranger i Shanghai
Bra för: Vacker utsikt
Middagsalternativ: Frukost, Sent på kvällen, Bokningar
Område: Folkets torg
Omdömet skrevs 24 juli 2017 från mobil enhet

Fantastisk utsikt över Shanghai i kombination med jättegod mat till rimligt pris. 450 yuan för en grillad hummer är bra pris!

Tack Tore H
Steve F, General Manager på Epicure on 45, svarade på det här omdömetSvarade 26 juli 2017

Dear Tore,

Thank you for taking the time to write a review of Epicure on 45 in Radisson Blu Hotel Shanghai New World, we are pleased to hear that you enjoyed the food and nice view in Epicure on 45.

We look forward to welcoming you back to the Radisson Blu Hotel Shanghai New World in the near future.

Steve Finlayson
General Manager

Omdömet skrevs 3 juli 2017 från mobil enhet

Kan man önska sig något mer en underbart varm kväll som denna? En resturang som snurrar 45 våningar upp och visar hela Shanghais siluett. Maten som serverades var också helt underbar. Till att börja med så tog jag en Irish coffe, sedan blev det Wagy biff och slutligen en god stekt Shanghai anka. Absolut ett ställe jag rekommenderar.

Tack 940anderss
Steve F, General Manager på Epicure on 45, svarade på det här omdömetSvarade 5 juli 2017

Dear Anders,

Thank you for taking the time to write a review of Epicure on 45 in Radisson Blu Hotel Shanghai New World, we are pleased to hear that you enjoyed the view and food, I will share with the team.

Steve Finlayson
General Manager

Omdömet skrevs 19 november 2016 från mobil enhet

Bara utsikten skulle kunna vara en bra anledning att äta middag här.
Rätt omfattande meny men jag provade indiskt och mina kollegor pizza.
Den indiska rätten var mycket god och rätt stark. Pizzorna var stora, snygga och rätt goda men tydligen inte med jättemycket smak.
Bra service utan att utmärka sig på något sätt.
Lokalen är möjligen lite daterad men det gör inte så mycket då man ändå bara tittar ut. Svårt att hitta ut igen då lokalen snurrar, ett varv på en middag ungefär.

Tack Eda64
Alice S, Front Office Manager på Epicure on 45, svarade på det här omdömetSvarade 20 november 2016

Thank you for taking the time offering your comments. Both your positive and negative comments are noted. We will keep the good stuff and make improvement of others. We appreciate your future biz.
Anderson Wang
Front Office Manager

Omdömet skrevs 12 september 2015

Inte speiellt bra mat, lite tråkig atmosfär. Trevlig personal och serviceinriktade men man saknar det lilla extra.

Tack ChristerLundgren
Omdömet skrevs 29 juni 2013

Hit går man nog mer för utsikten än för maten. Maten håller inte hög klass men väldigt höga priser. Allt var gott och inget att klaga på direkt men den var inte speciellt smakrik eller med någon finess. Service är dock oklanderlig och varje bord skärmas av med tunna draperier så man får en lyxig avskildhet.

Som på alla restauranger frågar alltid servitrisen om man vill ha lite vatten och vi tackade givetvis ja. När sen den notan kom in så visade det sig att vi fick betala 150 RMB (ca 172 SEK eller ca 25 dollar) för en liter vatten. Jag påpekade det orlimliga i detta och servitören sa då att 'det är många som brukar klaga på det'.....

Vi beställde in vin per glas till maten och fick då 15 cl var. Lite lite tycker jag när priset var det samma som för vattnet.

En revolving restaurang är alltid rolig att besöka när man är ny i stan så jag skulle ändå rekommendera ett besök om man bara vet om att notan kommer att bli saftig. Jag tycker dock att vattenpriset gränsar till lurendrejeri och det känns inte ok.

• Atmosfär
2  Tack Therese_439

Resenärer som tittade på Epicure on 45 tittade också på

Shanghai, Shanghai Region

Besökt Epicure on 45? Berätta vad du tyckte!