Omdömet skrevs 13 mars 2017

Är nu 2. gången vi bor här och varje gång är en njutning. Mycket välskött hotell med mycket vänlig personal båda i receptionen, i restaurangen och vid swimmingpoolen, som är vacker och mycket välskött. Härligt att slappna av här efter en härlig jäktig dag med Delhis otroliga sevärdheter. Också maten i restauranten 1. klass!
Hotellet ligger mycket centralt och kan varmt rekommenderas!

Datum för vistelsen: februari 2017
Tack Carsten K
Omdömet skrevs 20 februari 2016

Hotellet ägs av en marmorfabrikant och det märks, milt sagt. Det är marmor precis överallt.
Fin utsikt över Delhi från Sky Bar på plan 19. Liten pool med liggbäddar, fina blomplanteringar men för ett ovant västerländskt öra kan musikvolymen bli väl hög. Vi hade nog uppskattat tystnaden mer, men är man i Indien så.....
Stor och bitvis slamrig frukostmatsal, men det går att sitta ute så slipper man slamret. Innehållsrik frukost med kontinentala och indiska inslag. Middagsbufféen helt ok med varierat innehåll.
Bra ställe för en övernattning eller två, men inget du bor på en vecka. Då blir det tråkigt.

Datum för vistelsen: februari 2016
Tack mrslu2015
Omdömet skrevs 29 januari 2016 från mobil enhet

Tjusig entré. Dålig service. Tar lång tid vis in och utcheckningen. Tar bet för Wi FI ??
75:- / dygn. Duschen sprutar åt alla håll. Tom duchmösseförpackning i badrummet. Vet ej pris då jag åker i grupp. Luktar som hela stan. Bra frukost med omelett a la minute.

Datum för vistelsen: januari 2016
Tack design15
Omdömet skrevs 22 maj 2015

Hotellet har ett bra läge i New Dehli. Entréen är inbjudande och man känner sig hemma direkt. Personalen är glad, serviceminded och positiv.
Hisskapaciteten i hotellet var bra, med tanke på att det fanns 24 våningar.
Jag var där två gånger och noterade båda gångerna att WiFi kostar extra. Jag försökte förklara för the deputy manager att det är inte bra för publiciteten att gästerna skall betala extra för WiFi. Han forstod ingenting. Jag köpte upp mig på några Mb och kunde konstatera att det fungerade mycket långsamt.
Jag hade ett stort rum och andra gången ett klart mycket mindre. De är välutrustade men läslampor är inte bra. AC fungerade inte eller mycket dåligt.
Frukostarna måsta jag underkänna på grund av dåligt bröd, finns ingen brödkultur. Det står att det skall vara färsk juice, men det är det inte. En morgon när vi skulle inta frukosten fanns det ingen plats på grund av att personalen iinte hade dukat av borden. Bristen på personal var uppenbar.
Vi åt en buffé middag på Chicken Inn och det var långt ifrån godkänt.

Rumstips: Try to get a room at the lower levels.
Datum för vistelsen: mars 2015
Tack bjorng98
Omdömet skrevs 7 februari 2015

Rena rama skämtet. Dyrt hotell med usel service och låg komfort. Hotellt har en magnifik foaje men det är också allt. Rummen ganska små och slarvigt städade- stora dammråttor under sängarna och kladdiga lysknappar och telefoner. Hårda madrasser och en duschanordning som höll på att lossna från väggen. Lakanen rena (förhoppningsvis) men med fläckar som ej gått bort i tvätten - ser ej så fräscht ut. Ingen skriftlig information på rummet om hotellets utbud eller vilka nummer att ringa för hjälp. Vi var två gäster men fick bara handdukar för en person och var varje dag tvugna att påpeka detta. Ventilationen urusel, ingen luftcirkulation, mycket varmt och mycket fuktigt på rummet - enligt personalen var det inget fel utan det vara bara så. Otrevlig och nonchalant personal som inte kunde organisera eller kommunicera med varandra eller med gästerna. Frågade man något i receptionen var man tvungen att fråga om flera gånger för att de skulle bemöda sig om att svara - och svaret kom alltid utan ögonkontakt och utan ett leende men ofta med en ljudlig suck. Vid incheckning fick en av oss nyckelkort till fel rum så ett par okända herrar blev förvånade när en okänd dam plötsligt klev in hos dem. Vid utcheckning lyckades de slarva bort våra väskor under sträckan från rummet till foajen och ett idogt letande tog vid innan de hittades. Hotellet stoltserade med en dörrvakt men vad han hade för funktion är okänt för han öppnade inte dörren för oss en enda gång under våra 5 dagar där. Servitörerna i matsalen ouppmärksamma. Man fick vänta 30-45 minuter på att få kontakt. Det hjälpte inte att stå upp och vifta med armarna och att vara de enda gästerna på plats. Man fick sjäv gå till dem och be om hjälp. En kväll fick vi till och med gå till receptionen och klaga och personal därifrån fick gå och säga till för att vi skule få uppmärksamhet. Maten medioker men ätbar. Det enda postiva med hotellet är läget.

Datum för vistelsen: februari 2015
Tack Evalin62
Raghuwanshi_Abhinav, Revenue Manager på Hotel The Royal Plaza, svarade på det här omdömetSvarade 1 december 2015

Dear Guest,

Thank you very much for staying with us and I am greatly disheartened that we failed to live up to your expectations as well as our own standards. Please accept my apologies for that. Our young team works tirelessly to ensure each and every guest has a wonderful experience with us and we are very sorry that we were unsuccessful this time.
I do hope that you will visit us again and give us a chance to show you that we can do it right. If this opportunity shall arise, please contact me at abhinav@hoteltheroyalplaza.com so that I can personally ensure an experience in line with our founding chairman’s philosophy of Royal Hospitality.

Yours Sincerely,
Abhinav S. Raghuwanshi