Kostnadsfri avbokning till den 22-01-28
Kostnadsfri avbokning till den 22-01-25
Expedia.com112 US$
eDreams90 US$
Omdömet skrevs 28 december 2018 från mobil enhet

Hotell Thilanka är ett strålande val av boende. Det ligger en bit upp på ett av Kandys berg och har en fantastisk utsikt över sjön och staden. Rum med balkong med utsikt över sjö och stad rekommenderas. Samtidigt är det lätt att ta sig in till staden. Exempelvis är det ca 10 minuters promenad till Tandtemplet.

Hotellet håller genomgående hög standard men lyckas ändå få till en varm, välkomnande och charmig atmosfär. Personalen är mycket hjälpsam och trevlig.

Rummen är rymliga och rena. Trevligt inredda. Inga riktiga täcken utan filt. Effektiv AC men högljudd.

Frukosten är riklig med många olika alternativ. Dock svagt kaffe. Espresso kan beställas.

Apor finns i området. Hotellets personal var mycket informativa hur man ska bete sig. Fråga dem och följ deras anvisningar så är det ingen fara.

Ett hotell att återvända till.

Datum för vistelsen: december 2018
1  Tack charlottam2014
Omdömet skrevs 27 december 2018 från mobil enhet

Ett riktigt fint hotell med underbart härlig utsikt över Kandy och sjön. Knappt 5-10 minuters promenad från hotellet till Tandtemplet och staden.
Utsikten från rummen är riktigt fin (om man får rum mot staden/sjön). Rummen är rymliga och välstädade. Rummen har balkong och vår balkong hade då utsikt mot staden. Riktigt schysst att sitta på balkongen på kvällen och titta ut över staden. Dock finns det mycket apor kring hotellet så lämna ingen mat/dryck på balkongen och se till att låsa balkongdörren. Endel apor kan vara mycket aggressiva, så var försiktigt, speciellt om det ör en ensam hane.
Frukosten är riktigt bra och det finns allt man kan önska sig. Mycket frukt och grönt, dock är kaffet i det svagaste laget, så beställ en espresso istället.
Personalen är riktigt trevliga och hjälpsamma. Rekommenderar hotellet varmt. Bodde på hotellet i tre nätter.

Datum för vistelsen: december 2018
Tack 224Charlie
Omdömet skrevs 24 februari 2018 från mobil enhet

Bodde här bara en natt. Dock ett trevligt hotell med trevlig personal. Poolen var bra.
Mycket apor runt hotellet. Trevlig frukostbuffe. Rummen var bra. Vi åt inte på deras restaurang. Bra läge, tog 10 minuter med tuc tuc in till centrum.

Datum för vistelsen: februari 2018
Tack steelglove99
Omdömet skrevs 29 oktober 2016 från mobil enhet

Vi var bara där ett dygn. Men det var fantastisk personal och en extremt bra buffé till både middag och frukost. Jättefin utsikt över staden och skön pool att ligga och njuta vid. Mycket underhållning runt om, och helt okej pris!! Passar alla!

Datum för vistelsen: oktober 2016
Tack 859malink
Omdömet skrevs 12 mars 2016 från mobil enhet

Rummet var rymligt och sängen var bekväm. Hotellet har fin utsikt, men vårt rum låg i markplan så vi hade inte någon utsikt alls. Badrummet var ganska slitet och toaletten spolade dåligt. Frukosten och middagen var ok, men hotellet envisades med att ha musikunderhållning i restaurangen. Det var ganska störande, men om det ska vara musik kan väl vi turister få höra något lokalt i stället för dessa trötta internationella schlagers som spelas överallt. Kaffet i restaurangen var fullkomligt odrickbart och borde genast bytas ut. Det fanns inte wi-fi på rummet och den wi-fi som erbjöds i lobbyn var väldigt långsam.

Datum för vistelsen: februari 2016
Tack Gunilla Å