Omdömet skrevs 26 februari 2015

Visserligen är hotellet ganska nerkört, men det är åndå charmigt. Be att få ett rum in mot trädgården, så störs du inte av trafiken, som sätter igång tidigt på morgonen. Hotellet andas tradition och historia. Rummen är "basic" men helt ok. Korridorerna är nog de redaste korrridorerna på Sri Lanka. Hoppas man låter dem vara kvar om man någon gång får för sig att renovera hotellet till ett "luxury boutique hotel" vilket det har all potential att bli.

Personalen är trevlig. Bärarna hjälpsamma. Buffeten som serveras på kvällen i restaurangen var utmärkt. Frukosten buffeten riklig. Läget är perfekt för sightseeing i Kandy! Ett hotellvi gärna återvänder till!

Tips för att välja rum: Uppgradera till en bättre klass rum - det betalar sig och är inte dyrt. Fråga efter rum mot gården för att slippa bullret från trafiken
  • Bodde här: januari 2015, reste med vänner
Tack ELZ116
Omdömet skrevs 21 februari 2015

Hotellet har karaktär och andas en svunnen tid. Hotellets läge är perfekt för ett boende som turist i några dagar. Tyvärr är gatan utanför hotellet mycket trafikerad. Hotellet skulle få upp standarden betydligt om de isolerade fönstren mot gatan. Buffén på kvällen var utsökt och personalen gjorde sitt bästa för trivseln. Frukostbuffén helt OK.

Tips för att välja rum: Rum mot gården är säkert tystare.
  • Bodde här: januari 2015, reste med vänner
Tack ea142014
Omdömet skrevs 14 februari 2015

Perfekt läge i centrala Kandy med närhet till shopping, marknad och restauranger. Beläget strax intill Tandens tempel. Vi bodde lyxigt i Executive suit (ej dyrt) och hade tre rum till förfogande.
Även stor balkong med utsikt över Kandysjön. Vi erhöll bra service från vänlig personal. Frukostbuffe ok.
Pool på baksida med genomgång från baren där man kunde köpa snacks o övrig mat.

Tips för att välja rum: Stark trafikerad gata utanför så bättre att bo högre upp, alt in mot poolen men då missar man utsikt.
  • Bodde här: januari 2015, reste som ett par
Tack PetmagMalmo_Sweden
Omdömet skrevs 15 oktober 2014

Hotelfoajen var magnifik. Trodde nästan Queen Victoria skulle komma svepandes när som helst.
Tyvärr blev jag mindre glad åt rummet som var ett litet balkonglöst rum mot en starkt trafikerad gata. Gammalt anrikt hotell med mycket charm dock. Uppehållsrum/bar där personalen gjorde så gott dom kunde för att hjälpa till. Pool fanns, men där fattades mycket myskänsla. Ett plus var dock gratis WiFi på rummet

Tips för att välja rum: Försök få ett rum med balkong in mot poolen. Tystare och trevligare.
  • Bodde här: september 2014, reste med vänner
Tack Ulla C
Omdömet skrevs 12 januari 2012

Hotellet kunde ha varit så fint. Har nu gett det 2 chanser. det är nergånget, personalen är tråkig.

• Bodde här: januari 2012, reste med familjen
Tack lotta w