Omdömet skrevs 15 februari 2018

Efter att jag och min sambo bott 10 nätter i Bentota besluta vi oss för att bo de sista nätterna i Hikkaduwa. Hotellets läge var perfekt och maten på The Crab var väldigt bra, även bemötandet och gästvänligheten var bra. Havssköldpaddorna på kvällen var häftiga och det var en väldigt fin solnedgång.

Vårt första rum hade fullt av små myror i sängen och luktade mögel, då fick vi byta till
ett annat rum som lukta bättre men även där fanns små myror tyvärr, även i sängarna. AC och luftfuktaren lät så mycket att man tyvärr inte kunde sova på nätterna, så man var tvungen att stänga av dessa. Solstolar var det brist på så man fick ligga långt från poolen. Vi testade både lunch buffen och middags buffen som tyvärr inte var någon höjdare. Tyvärr kändes hela hotellet väldigt slitet och nedgånget och detta gjorde oss väldigt besvikna då vi hade höga förväntningar.

• Bodde här: februari 2018, reste som ett par
Tack juliabramme93
Omdömet skrevs 31 januari 2018 från mobil enhet

Stort men mycket gästvänligt hotell. Serviceminded personal. Fantastisk frukost med både asiatisk och europeisk inriktning. Goda bufféer även på kvällarna. Ibland underhållning kvällstid. Stora rum med både AC och avfuktare. Rent och snyggt överallt.

Tack Irene J
Omdömet skrevs 23 januari 2018

Hotellet ligger vid stranden och nära till allt trevlig personal och extra trevligt med jätte sköldpaddorna som simmar in till stranden på morgonen och kvällen bra frukost finns nästan allt lite jobbiga försäljare på stranden annars riktigt bra

Tips för att välja rum: Alla rum har havsutsikt
Tack bengttankred
Omdömet skrevs 11 januari 2018 från mobil enhet

Plus:
Otroligt vänligt bemötande! Det lyfter betyget!
Bra läget och utsikt.
Bra mat och helt ok utbud.
Helt ok rum.
Dykcenter på området.
De håller strandförsäljarna borta men de tillåts stå och skrika precis utanför området.

Minus:
Vissa delar av restaurangerna/barerna tog otroligt lång tid på sig att laga maten och glömde beställningar
Farliga hissdörrar som stänger snabbt och hårt på barnen..
(Lite väl nedgångna inventarier så som möbler på rummet och solstolar)
Många Ryssar! Ni som vet ni vet.
Ryssarna tillåts skräna (men de gör de nästan jämnt)

Bodde här: januari 2018, reste med familjen
Tack Ootah
Omdömet skrevs 10 januari 2018 från mobil enhet

Vi beställde två köttbitar och bägge kom ut helt råa! Då man märkte det när man kom längre in på köttbiten så sa jag ifrån då steker dom på den och kommer ut helt genomstekt och rör om bland allt annat! Under all kritik när man äter för 7000Rupies

Tack Pontus H