“Värt att se”

Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Rekommenderad vistelselängd: 1-2 timmar
Omdömet skrevs 25 januari 2018

Ett måste att besöka när man är ute och far i närheten kostar tusen rupier att gå in och allt går till sköldpaddorna super bra guidning

Tack bengttankred

Omdömet skrevs 24 januari 2018

Hej.
Ett riktigt trevligt ställe att besöka tillsammans med barnen. Vi fick se nykläckta (2-3 dagar) gamla sköldpaddor, dessa blev senare på eftermiddagen utsläppta i havet vilket var en stor upplevelse för barnen. Detta sker inte dagligen men några gånger i månaden.
Kan rekommenderas.

Tack RicTheStar
Omdömet skrevs 7 januari 2018 från mobil enhet

Är man i närheten är det helt klart värt ett besök. Spännande för barn att komma nära sköldpaddor i olika storlekar.

Tack heidiisabell
Omdömet skrevs 1 januari 2018 från mobil enhet

Mycket olika sköldpaddor och häftigt att se. Mannen som äger sköldpaddorna förklarade hur uppfödningen gick till så man förstod. Lite hemskt att se hur vi skadat sköldpaddorna. Men sevärt absolut!

Tack Hugo S
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 30 november 2017 från mobil enhet

Han som driver denna anläggning är en mycket sympatisk man. Hjälp honom att hjälpa dessa fantastiska urtidsdjur. Väl värt ett besök.

Tack perre h

Resenärer som tittade på Turtle Hatchery Hikkaduwa tittade också på

Hikkaduwa, Galle District

Besökt Turtle Hatchery Hikkaduwa? Berätta vad du tyckte!