“Min favoritstrand”

Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Rekommenderad vistelselängd: 1-2 timmar
Omdömet skrevs 31 mars 2018 från mobil enhet

Denna strand har jag nu besökt fyra gånger och jag rekommenderar den varmt! Jag bor i Grand Baie så de billiga och bekväma lokalbussarna passar perfekt att ta dit. Vacker vit sandstrand möter klarblått vatten och bottnen i vattnet är jättefin så du behöver inga skor. Känner man för att ligga i skuggan finns den möjligheten och här är gott om matvagnar med utsökta alternativ att välja mellan. Det är en strand som passar alla och jag uppskattar att den inte är fullproppad med folk, väldigt lagom.

Tack Pernilla A

Omdömet skrevs 7 mars 2018

En vacker, lugn strand med perfekt sandbotten. På helgerna blir det lite mer folk då stranden är väldigt populär av lokalbefolkningen som mest håller till på första delen av stranden. Det är en upplevelse att se lokalbefolkningen njuta så mycket av havet och stränderna trots tillgång året om.

Tack Anders N
Omdömet skrevs 17 februari 2018 från mobil enhet

Jättehärlig strand! Helt klart vår favorit. Fin sandstrand, sandbotten, lugnt och skönt utan påflugna försäljare. Bra food trucks med god prisvärd mat och solstolar som man kan hyra.

Tack Kajsa_gbg
Omdömet skrevs 4 januari 2018

En av de stränder vi passade på att besöka fler än 1 gång på vår vistelse. Här finns allt som man kan önska sig både vad gäller mat från foodtrucks och vattenaktiviteter. Foodtrucksen har personal som går runt på stränderna och fixar beställningar på mat och dryck samt ordnar ett bord med stolar till din plats så att man kan sitta vanligt och äta, bra utbud av alla typer av dryck (Öl, drinkar, läsk och juice)
Passar perfekt för alla.
Kom ihåg att ta med toalettpapper till de publika toaletterna då detta saknas

Tack Lasse R
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 22 december 2017

Vi åkte runt en del och kollade på olika stränder när vi var på Mauritius och Mont Choisy vinner matchen helt klart.
Ca 2 km sandstrand med bra botten och bra simmöjligheter.
Snorklingen däremot kass. Fanns i princip inget att se. Kanske hade funnits lite på den norra sidan, men det kollade vi aldrig. Men som strandhäng på eftermiddagen med tillhörande solnedgång var den perfekt.

1  Tack Wado_Urban

Resenärer som tittade på Mont Choisy Beach tittade också på

Cap Malheureux, Distriktet Riviere du Rempart
Trou aux Biches, Distriktet Pamplemousses

Besökt Mont Choisy Beach? Berätta vad du tyckte!