“jättesköldpaddor”

Boka i förväg
Mer information
586,65 US$*
och över
2-dagars liten gruppresa: Sandakan City och ...
Omdömet skrevs 20 augusti 2015

Är tre år sen, men hoppas att det är lika bra nu. Väldigt bra information, små grupper som åkte ut, vakter som kollade att det gick rätt till. En häftig upplevelse när jättesköldpaddorna kravlar sig upp och lägger sina ägg, går inte att beskriva känslan, lite overklig.

1  Tack lipppan

Omdömet skrevs 10 augusti 2015

Vi firade julafton på ön under spänd förväntan att få se sköldpaddorna komma upp och lägga ägg. En magisk upplevelse!

2  Tack Bigbear68
Omdömet skrevs 24 juni 2015

En helt otrolig upplevelse. Vi åkte med en båt från fastlandet ut till ön som i sig var en tropisk dröm, och blev mycket väl omhändertagna. Boendet var trevligt i en helt ok mindre "hydda". På kvällen fick vi gå med guiderna ner till vattenkanten och se hut sköldpaddorna kom upp ur havet och grävde hål i sanden där de la sina ägg.
Äggen togs sedan hand om personalen där de grävdes ner på en övervakad plats, och vi fick se hur tidigare omhändertana ägg kläcktes och följde på avstånd de nykläckta små sköldpaddornas väg ner till vattnet.

Tack berest2014
Omdömet skrevs 8 januari 2015

Boendet kunde varit betydligt bättre, men samtidigt förstår man att denna plats inte skall vara till för lyxliv. Som västerlänning kunde man tycka att det kunde varit lite bättre mat. Det de serverade här var nog det torftigaste på vår resa

Tack Ramso13
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 28 februari 2014

Vi kunde tyvärr inte åka till Turtle Island eftersom turen endast görs med övernattning. Det kan vara bra att känna till innan man gör sina hotellbokningar.

4  Tack XXXMariaXXX

Resenärer som tittade på Turtle Island Park tittade också på

Besökt Turtle Island Park? Berätta vad du tyckte!