Omdömet skrevs 25 april 2017 från mobil enhet

Jag och mina vänner stannade här för en lunch och avslappning efter vår morning drive. Vi åt lunchbuffén som var mycket väl godkänd (den var bra men inte något extra) och sedan njöt vi av ett svalkande dopp i poolen med underbar utsikt över savannen och en hjord elefanter! Personalen var mycket trevlig och hjälpsam och vi betalade 2000 kes per person för upplevelsen. Mycket bra!

Datum för vistelsen: april 2017
Tack Lexiz99
Omdömet skrevs 11 juni 2014

Vi var mycket nöjda med Ashnil Aruba Lodge som vår safariarrangör JT Safaris bokade till oss när vi var i Tsavo East. Rummen var rena och välskötta med väl fungerande myggnät. Motsvarade väl sina tre betyg. Vi var nöjda med både rum, service och mat på lodgen, det hela var bra arrangerat och mycket bekvämt för oss.

Datum för vistelsen: februari 2014
1  Tack Sara J
Omdömet skrevs 15 april 2014

Vi bodde två nätter på Ashnil Aruba Lodge i Östra Tsavos nationalpark.

Det bästa med lodgen var servicen. Den var betydligt bättre än betyg tre. Det fanns alltid en hjälpsam hand och någon att fråga och alla ställde upp med ett leende. Vi reste med en 1,5-åring och de fixade allt till henne: spjälsäng, hög stol, frukt att ta med i safaribilen... Inga problem.

Rummet var inget speciellt. Det var enkelt och funktionellt och rent. Sängarna hade myggnät. Badrummet hade dusch. På baksidan fanns en liten möblerad uteplats. Om det hade varit varmare hade vi nog lidit av att luftkonditionering saknades, men som det var nu gick det bra med bara två fläktar. Rummet var tämligen lyhört. Vårt låg i en fristående stuga som hade två ingångar till olika rum. Våra grannar hade senare vanor än vi och vi hörde dem tydligt genom den tunna väggen, även om de inte alls var högljudda. Det räckte med att de gick eller pratade med varandra så hördes det in till oss.

Maten som serverades till frukost, lunch och middag var buffémat. Det är sällan buffémat kan mäta sig med à la carte och det gjorde den inte här heller. På det hela tagen kan maten kategoriseras som trist. Det mesta gick att äta, men man minns det inte efteråt. Fisken var torr som fnöske. Serveringspersonalen var, som all annan personal, jättebra.

Enligt receptionisterna skulle det vara tillgång till internet i "loungen", men det fungerade inte när vi var där.

Datum för vistelsen: mars 2014
Tack Katarina H
Omdömet skrevs 19 oktober 2013

Hade inte drömt om att se så mycket elefanter i vilt tillstånd som vi gjorde här . Totalt säkert minst 500 st. Det verkade som alla elefanter i parken var på ungefär samma ställe;) orsaken var nog att det var torrt i övriga delar av parken. Såg oxå 3 lejon 1 leopard, apor, zebror giraffer olika sorters antiloper, fåglar. Det enda som var lite mindre bra var maten. Lunch och middag var för lika, gillar inte buffé i värmen.

Datum för vistelsen: oktober 2013
Tack Deborah20132013
Omdömet skrevs 5 januari 2013

När vi var här i slutet av december 2012 kändes det nedgånget och trött, personalen är inte på tårna och maten sisådär. Det var mycket öststatsgäster och varje måltid blev ett slagfält. Krävs en uppryckning för att kunna konkurrera med övriga lodger vi besökte. Vi fick inte heller rum intill varandra, trots att vi reser som en familj med tre barn.

Rumstips: Var noga med att ni vill ha rum intill varann, det finns interconecting Rooms.
Datum för vistelsen: december 2012
1  Tack LouiseStockholm